Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Nu er der jo ret stor forskel på lino og vinyl. Normalt monteres der lino på trapper i 2,5mm eller 3,2 mm som skæres tæt til en afslutnings skinne oftest i messing. Prisen varierer efter trappens forløb og om der skal afsluttes med liste eller tæt tilskæring, behov for spartling, stødtrin osv. Vær opmærksom på at lino ikke er et billigt materiale, så regn med omkring 200 dkk som listepris dertil kommer skinner, lim, fuge og evt lister. Endvidere udlægges det retnings bestemt hvorfor afskæringer på ex spindeltrappe ikke kan vendes og bruges.

Besvaret

Uha uha det lyder avanceret, he he Jamen vi har 15 spindeltrin og der skal ikke lister på... Derimod skal det lægges ned i den eksisterende fordybning i trinnene.. Umiddelbart vil jeg skyde på at det er max 2,5 mm der ligger i nu.. Men må jo få én ud og kigge på sagen, lyder det som om ;o) Kender du én?

Besvaret

Ok, så går jeg ud fra at trappen er i metal med et sæde af træ (fladen på trin), og uden stød trin. Jeg er sikker på at det er et projekt du sagtens kan lave selv, hvis du altså har ti fingre fordelt med fem på hver hånd. Hvis alle trin har samme mål laver du bare en skabelon af pap, ellers burde du have en opkant på trinet at skære efter. Limen trækker du på med en limrive som kan købes for en slik. Hvis du ikke har mod på det kan jeg da godt give en pris på det, men du skal slev demontere den gamle belægning.

Besvaret

Næh det er nu en trætrappe, men det lyder da sådan ok at gå til. Er ikke komplet mongol mht gør-det-selv så måske skulle man prøve selv.. Men hvis du må da gerne komme og give en pris hvis du har tid en dag? Så kunne jeg slippe for at gøre det selv ;o)

Besvaret

Hvis du har tålmodighed (læs ca 2mdr.) så kan vi jo nok finde ud af det.. Kan du tage et billede af trappen ? Alternativt kan vi finde materialerne til dig og så kan du selv klø på.

Besvaret

Jeg kan både tage billeder og være tålmodig. Jeg har heller ikke noget imod selv at forsøge mig ;o) Jeg ville gerne have noget "gummi"-lignende linoleum. Altså skridsikkert... Og gerne sandfarvet/beige. Er det muligt?

Besvaret

Altro safty wm 20 er en skridsikker 2mm vinyl http://www.altrofloors.com/Products/Flooring/Altro-Walkway-20.aspx Altro vinyl er armeret og har som industri gulv en forventet levetid på 15 år. Gummi er generelt ikke skridsikkert og slet ikke med våde sko. hvis du vælger en altro wm20 eller en k30 har jeg selvfølgelig nogle prøver du skal se IRL inden du bestemmer farve.. Lige for en god ordens skyld er lino et natur produkt og har intet at gøre med gummi eller vinyl.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...