Maria Skrevet February 17, 2010 Rapporter Skrevet February 17, 2010 Hej Jeg går lidt i flyttetanker, så jeg skal snart have solgt mit rækkehus (bostadsrätt), og da jeg aldrig har prøvet at sælge et hus før, ville jeg lige høre om der er noget jeg skal være opmærksom på? Jeg ved jeg skal have fat i en mægler :) skal bare finde ud af hvilken. (har læst lidt med i denne tråd: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=18932) Og jeg ved også at der skal betales skat af fortjenesten. Men er der noget derudover? Skal foreningen kontaktes inden jeg kontakter en mægler? Mægleren bliver vel først betalt når huset er solgt? Mvh Maria
Gio Besvaret February 17, 2010 Rapporter Besvaret February 17, 2010 Din mægler bør klare alle formaliteterne, inkl. kontakt til foreningen. De får (deres) penge for præcis det samme. :th2: Men du kan jo lige lade en notits falde til foreningen om, at du påtænker at sælge og fraflytte i nærmeste fremtid.
Maria Besvaret February 17, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret February 17, 2010 Fint nok, så skal jeg bare blive færdig med at renovere, så jeg kan få det solgt Tak.
Guest carspar Besvaret February 17, 2010 Rapporter Besvaret February 17, 2010 Du kan da bare sælge selv og finde en sælger der kan ordne papirene det er kun måske op til et par tusind de skal have for det, men så skal du selv finde en køber.
gika1234 Besvaret February 17, 2010 Rapporter Besvaret February 17, 2010 Hej Maria Jeg har lige solgt min bostadsrätt og har købt en anden samtidig. Jeg har haft mægler Jacob Damm fra Maklarpunkten og kan varmt anbetale ham. Jeg har betalt 28.000 kr. til mægleren (ved ikke om prisen er højere for en dyrere bolig). For de penge har jeg bl.a. fået følgende: -vurdering af min lejlighed - salgsannonce på Hemnet - planlægning og gennemførsel af visninger - tilbagemelding efter visning (typisk indenfor et par timer efter) - håndtering af budgivning - løbende kontakt til interessede køber - håndtering af salget (kontrakter om salg, udbetaling m.m.) - håndtering af udbetaling - kontakt til foreningen med henblik på at få køber godkendt - min udmeldelse af foreningen - flytterengøring - udfyldes af papir til skat (bl.a. ansøgning om uppskov) Mægleren har faktisk sørget for alt (minus rengøring til visningen ) Hvis du vil gøre det selv - kan du evt. anvende http://www.hemverket.se/ hvor du for 5000 kr. bl.a. får adgang til annonce til Hemnet. Held og lykke med salget.
Ufolu Besvaret February 17, 2010 Rapporter Besvaret February 17, 2010 Hej Maria Jeg har lige solgt min bostadsrätt og har købt en anden samtidig. Jeg har haft mægler Jacob Damm fra Maklarpunkten og kan varmt anbetale ham. Jeg har betalt 28.000 kr. til mægleren (ved ikke om prisen er højere for en dyrere bolig). For de penge har jeg bl.a. fået følgende: -vurdering af min lejlighed - salgsannonce på Hemnet - planlægning og gennemførsel af visninger - tilbagemelding efter visning (typisk indenfor et par timer efter) - håndtering af budgivning - løbende kontakt til interessede køber - håndtering af salget (kontrakter om salg, udbetaling m.m.) - håndtering af udbetaling - kontakt til foreningen med henblik på at få køber godkendt - min udmeldelse af foreningen - flytterengøring - udfyldes af papir til skat (bl.a. ansøgning om uppskov) Mægleren har faktisk sørget for alt (minus rengøring til visningen ) Hvis du vil gøre det selv - kan du evt. anvende http://www.hemverket.se/ hvor du for 5000 kr. bl.a. får adgang til annonce til Hemnet. Held og lykke med salget. Hej gika Hvor meget fik du over start_prisen?
gika1234 Besvaret February 17, 2010 Rapporter Besvaret February 17, 2010 Hej Ufolu Jeg solgte for 15.000 pr. kvm og købte for 11.000 pr. kvm i samme område (2 blokke væk) og i samme stand. Min lejlighed var en lille 2 værelses på 38 kvm, så den er kun interessant for en lille målgruppe og dermed sværere at sælge. Jeg er derfor yderst tilfreds. http://www.maklarpunkten.se/VisaObjekt.aspx?url=http://w4.objektdata.se/pregen/303/OBJ21939_1026710303/wp.htm?SID=tqpk2v45p5pj3yinlxbi5v3w Jeg kan se, at de lige nu har et hus i Bunkeflo som er budt 350.000 over prisen. Man skal danne sig et godt overblik - nogle mæglerfirmaer går ud med meget lave priser (fastighetsbyrån er et at de slemme i den sammenhæng) og prisen bliver dermed budt op til 50% over prisen - men kun fordi den fra starten af har været sat alt for lavt.
Maria Besvaret February 17, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret February 17, 2010 Tak for svarene. Jeg vil få en mægler til at hjælpe, for har ikke lige overskud for tiden til at hoppe ud i at sælge selv.
gika1234 Besvaret February 18, 2010 Rapporter Besvaret February 18, 2010 Glemte lige ... du kan overveje at få en mægler ud, inden du renoverer og dermed få et bud på, hvad du kan prioritere at renovere i forhold til salget og prisen og hvad som er mindre vigtigt. God fornøjelse
Patrykdk Besvaret February 20, 2010 Rapporter Besvaret February 20, 2010 Hej Maria Jeg har lige solgt min bostadsrätt og har købt en anden samtidig. Jeg har haft mægler Jacob Damm fra Maklarpunkten og kan varmt anbetale ham. Jeg har betalt 28.000 kr. til mægleren (ved ikke om prisen er højere for en dyrere bolig). For de penge har jeg bl.a. fået følgende: -vurdering af min lejlighed - salgsannonce på Hemnet - planlægning og gennemførsel af visninger - tilbagemelding efter visning (typisk indenfor et par timer efter) - håndtering af budgivning - løbende kontakt til interessede køber - håndtering af salget (kontrakter om salg, udbetaling m.m.) - håndtering af udbetaling - kontakt til foreningen med henblik på at få køber godkendt - min udmeldelse af foreningen - flytterengøring - udfyldes af papir til skat (bl.a. ansøgning om uppskov) Mægleren har faktisk sørget for alt (minus rengøring til visningen ) Hvis du vil gøre det selv - kan du evt. anvende http://www.hemverket.se/ hvor du for 5000 kr. bl.a. får adgang til annonce til Hemnet. Held og lykke med salget. Hej, er du en skjuldt sælger? Billig annonce:lol:
gika1234 Besvaret February 20, 2010 Rapporter Besvaret February 20, 2010 Hej' date=' er du en skjuldt sælger? Billig annonce:lol:[/quote'] Nej desværre - ville være ok at være ejendomsmægler :D Bare en tilfreds kunde, som synes at folk fortjener en anbefaling, når de gør et godt stykke arbejde. Samtidig håber at jeg listen giver Maria et overblik over, hvad hun selv skal ordne og hvad mægleren tager sig af (det var jo hendes spørgsmål) :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu