Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hey allesammen! Hvis jeg køber en bil feks i dk fabriksny, så har jeg hørt at prisen var inc dk moms, som jeg så ville få tilbage når jeg indfører den i SE... Så skal jeg vel betale svensk moms ik? er det samme beløb eller hvordan?

Besvaret
EU!!! betaler du moms i et eu land på en vare skal du ikke betale den i dit eget land og ja momsen er det samme i dk og sverige 25%
Gælder det også for biler?? Hvad sker der med 6000 km. og 6 måneder reglen??
Besvaret
Gælder det også for biler?? Hvad sker der med 6000 km. og 6 måneder reglen??
Den gælder mig bekendt stadig... Er bilen under en af de 2 ting, skal der afregnes moms i indførselslandet og den skal (selvfølgelig) af-momses i udførelseslandet...
Besvaret
Den gælder mig bekendt stadig... Er bilen under en af de 2 ting' date=' skal der afregnes moms i indførselslandet og den skal (selvfølgelig) af-momses i udførelseslandet...[/quote'] begge to skal være opfyldt ;)
Besvaret
ok vidste ik lige at der var specielle regler ved biler.. gik udfra det var en vare som alle andre varer
Hvis man ikke lige har hørt det før, er det også svært at vide :) Men derfor kan det f.eks. ikke betale sig at spare på momsen ved at hente en fabriksny bil i DE hvis den skal til DK eller SE...
Besvaret
Men hvis momsen er det samme i dk og se gør det jo ingen forskel i prisen på bilen
DK er jo også et EU land ligesom Tyskland fx er - så om momsen er 19% eller 25%, spiller ikke nogen rolle. Som udgangspunk vil du skulle betale 25% DK moms + 25% SE moms hvis du importere bilen før den kan betragtes som brugt (kørt 6000 km OG 6 måneder gammel). Det der måske kan lade sig gøre er at du køber bilen i DK uden moms - som normalt vil være på fx grænseplader - og så imporeter bilen til SE hvor du da betaler den svenske moms på 25%.
Besvaret
EU!!! betaler du moms i et eu land på en vare skal du ikke betale den i dit eget land og ja momsen er det samme i dk og sverige 25%
Uanset hvad momsen er i de forskellige lande, så er det altid moms og toldfrit at tage varer (biler) fra et EU land til et andet. Hvis man køber brugt, så har jeg lagt mærke til at både Volvo, Saab og tyske biler generalt er billigere i Tyskland end i Sverige.
Besvaret
Uanset hvad momsen er i de forskellige lande, så er det altid moms og toldfrit at tage varer (biler) fra et EU land til et andet. Hvis man køber brugt, så har jeg lagt mærke til at både Volvo, Saab og tyske biler generalt er billigere i Tyskland end i Sverige.
Ikke hvis bilen er yngre end 6 måneder, og har kørt mindre end 6.000 km... Så skal du afregne moms i indførselslandet...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...