Thyper Skrevet February 28, 2010 Rapporter Skrevet February 28, 2010 Jeg fik for et stykke tid siden et brev fra mit pensionsselskab om at jeg kunne blive fritaget fra skat på opsparingen hvis jeg udfyldte et papir fra skat og returnerede det. Er det virkelig så simpelt, eller betyder det at man i stedet skal betale svensk skat af den danske pensionsopsparing ?
Junkeren Besvaret February 28, 2010 Rapporter Besvaret February 28, 2010 Er det virkelig så simpelt, eller betyder det at man i stedet skal betale svensk skat af den danske pensionsopsparing ? Det skulle det være. Har sendt min bekræftelse ind til bank og pensionsselskab for et par uger siden, men har ikke hørt noget endnu. Det springende punkt er om svenskerne får nys om det, så du skal betale herovre - lisom al balladen med SP-opsparingen. Det har tidligere været diskuteret herinde, hvor konklusionen blev: Prøv det, men lad være at kontakte Skatteverket.
Thage Løbner Besvaret February 28, 2010 Rapporter Besvaret February 28, 2010 Jeg fik for et stykke tid siden et brev fra mit pensionsselskab om at jeg kunne blive fritaget fra skat på opsparingen hvis jeg udfyldte et papir fra skat og returnerede det. Er det virkelig så simpelt, eller betyder det at man i stedet skal betale svensk skat af den danske pensionsopsparing ? Svaret er, SÅ SIMPELT ER DET. Der er en tråd herom et eller andet sted på dette forum. Hilsener Thage
skallstorp Besvaret February 28, 2010 Rapporter Besvaret February 28, 2010 Pensionering Er det ikke noget man først skal bruge når man går på pension? Ved godt at der er pensionister herinde også, men...
Okroner Besvaret March 1, 2010 Rapporter Besvaret March 1, 2010 Slip for PAL beskatning Din pensionskasse har gjort dig opmærksom på, at du som fraflyttet Danmark ikke skal betale skat af "afkastet" af din pension. Du skal betale skat af din pension i Danmark når den udbetales. Men hvis du er heldig vil du som bosat i Sverige ikke blive beskattet af afkastet. Debatten har på udemærket vis gennemgået i denne tråd http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=18273&highlight=pal+beskatning
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu