Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Svar til Lollikken Hej med dig. Jeg skal forklare mig i korthed så der ikke går Blakmann i det- :) Allen på Sjælland mangler kommunerne ca. 250 plejefamilier, til børn fra 10 og ned mange af disse børn er omsorgssvigtede med tilknytningsforstyrrelser. det er børn som i den grad vil have godt, af en rummelig og kærlig familie. I 2009 var der 14 danske familier i skåne som søgte om en plejefamilie tilladelse, til et sådan barn, men fik et nej, da det er Malmö Stad der skal have tilsynspligten til plejefamilien. Det er dette samarbejde jeg ønsker styrket for børnenes skyld, Jeg syndes det er forkert, at Øresundsbroen og det politiske biograti skal bremse denne mulighed, når vi har danske familier i skåne som brænder for, at blive plejefamilie. eller os som ønsker, at opstarte et lille opholdssted som skal arbejder med problemforståelse og behandlingsindhold i forhold til børns følelsesmæssige kaos. Så mit budskab om et Socialt samarbejde i Øresundsregionen er på området plejefamilier og opholdssteder. Politikerne ønsker en erhvervs region hvorfor ikke gå skridtet videre med dette tiltag, det er humanistisk og empatisk. Hilsen Kim

Besvaret

Ahh :) Ja fint initiativ. Husk at skrive det på facebook siden så folk ved hvad det er og ikke bare kigger på endnu en tom fjæsbog gruppe :) I øvrigt er pointen med plejefamilier ikke lige så meget at børnene måske en dag skal tilbage til deres forældre? Jeg kunne forestille mig at nogen ville betragte det som et problem at børnene voksede op i f.eks. Malmö og pludseligt havde tilhørsforhold til Malmö/Sverige i stedet for Danmark. Også hvis barnet er lidt ældre (børnehave eller over) og er blevet fjernet fra sine forældre så kan det jo blive endnu et problem for barnet at det pludseligt er anderledes og skal lære et nyt sprog, oveni at man har fået et nyt hjem. Jeg ved ikke om det er problemstillingerne som kommunerne måske har overvejet, men taget i betragtning hvor meget de social myndigheder i øvrigt skaber skandale sager, så tror jeg simpelthen ikke at de tør =/

Besvaret

Hej igen. Jeg har talt med Køge og Københavns kommune mht. plejefamilier og opholdssteder i skåne. Problemstillingerne er ikke det sproglige, det er arbejdet med tilsynspligten som er omdrejningspunket. Vi talte også om tilhørsforhold til det område barnet vokser op i eller flytter til, her blev vi dog hurtig enig om,, at der ikke vil være den store forskel på om det var oppe i det nordlige Jylland eller skåne. Da børn evner at omstille sig sproglig og socialt meget hurtig i den alder. Udfra vores samtale var det tydelig at socialrådgiverne var begejsteret for tanken. Med det er politiken der sætter grænsen. :confused:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...