Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Har brug for lidt hjælp. Jeg forsøger forgæves at finde en lidt større bil. Den skulle gerne have min 4 passager sæder. voksen størrelse. Gider ikke de der med en ekstra sæderække bagerst i børnestørrelse. Den skal gerne være rimelig lækker - så ikke nogen af de helt billige mærker. den skal ikke være alt for benzin/diesel grådig. en citroen c8 (den kan man vist ikke engang få længere) er et nogenlunde bud, kunne dog godt tænke mig en lidt lækrere variant. nogen idéer?

• Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Uhmm nu siger du ikke nogen af de helt billige mærker, og så foreslår du selv Citroën ?? :confused: Hvis vi er helt oppe i størrelse mini-bus, så må mit bedste bud være en Touran, eller hvis det skal være større endnu, den nye Multivan. Begge kan fås med masser af lækkert udstyr, og fornuftige motorer.

Besvaret
Det afhænger vel også af hvilket prisniveau du forestiller dig ?
det er ikke så afgørende. men plads til hund bagage osv skal der også være. ford flex ville være ret fed, men den er ikke standard i sveriges ford udvalg
Besvaret
Uhmm nu siger du ikke nogen af de helt billige mærker, og så foreslår du selv Citroën ?? :confused: Hvis vi er helt oppe i størrelse mini-bus, så må mit bedste bud være en Touran, eller hvis det skal være større endnu, den nye Multivan. Begge kan fås med masser af lækkert udstyr, og fornuftige motorer.
skrev jo netop at det gerne skulle en lidt lækrere variant end c8, men størrelse var ok. touran har de der minisæder bagerst, og så ingen bagage v. 7 pers. tjekker multivan ud.
Besvaret

Vi gik all-in og kastede os over en Toyota Hiace..... Der er bare ikke nok plads i de nye SUV'er. Skal man ha seriøs plads og luksus, så er det Mercedes GL, Multivan eller lignende biler... Jeg havde dog ikke råd til at holde endnu en Volkswagen kørende, så vi valgte Toyota Hiace. Købte den brugt med 100% garanti de næste 60.000km eller indtil bilen er 8 år gammel.... Synes ikke tiden er længere til de store SUV'er uden plads i. Så hellere en lidt mindre stationcar alá A6 eller noget Touran.

er også så småt på jagt efter en større bil' date=' tror jeg havner i en Cayenne.[/quote']
Besvaret

Vi kiggede meget efter en Touran Cross til Rikke....Det er sgu en fin lille familiebør, såfremt man ikke har behov for cykler og andet lort med på ferie. Og betinger sig at det kan være INDENI bilen det hele. Jeg gider simpelthen ikke køre med skiboks og cykelstativ på bilen længere og så købte vi som sagt en lang Hiace fra 2005. Den holder ca. 8 km pr liter og vi skal ikke bekymre os om andet end service de næste 60.000km eller 3 år.... Klart et anbefalelsesværdigt alternativ (minibus) fremfor en SUV.

Besvaret

Den nye Sharan, var faktisk også et godt bud, den ser nemlig rigtig lækker ud. :th2: Chrysler Voyager ville jeg gå i en stoooor bue udenom. I øvrigt er jeg enig med Brian, - skal man bruge meget plads, er en SUV ikke sagen. Mange af dem har mindre bagageplads end min Passat Variant - til gengæld bruger de meget brændstof !! :rolleye:

Besvaret
er også så småt på jagt efter en større bil' date=' tror jeg havner i en Cayenne.[/quote'] Tjekkede lige autoscout24.de. De er godt nok langt nede i pris. Der er rigeligt at vælge i mellem for EUR 22-27k. Tror jeg har fundet afløseren for Margiths Octavia om et par år. :)
Besvaret

VW Caddy Maxi Life Måske lidt kontroversielt, men en VW Caddy Maxi Life er absolut en bil, som lever op til dine kriterier. Der er faktisk et reelt bagagerum - selv med 7 aktive siddepladser. Dette gælder naturligvis også for VW Multivan - men her er det til en hel anden pris. Hvis du ikke allerede kender bilen - ja så vil jeg foreslå at du ser nærmere på den.

Besvaret

Mercedes Vito eller VW Transporter. begge kan fås i meget lækre udgaver med masser af udstyr, gode aut-gear og rimelig brændstof økonomi. Ellers er der jo Renault Espace.. Den ser meget lækker ud, men er vel nærmest en garanti for problemer, lidt som en chrysler voyager.

Besvaret
Mercedes Vito eller VW Transporter. begge kan fås i meget lækre udgaver med masser af udstyr, gode aut-gear og rimelig brændstof økonomi. Ellers er der jo Renault Espace.. Den ser meget lækker ud, men er vel nærmest en garanti for problemer, lidt som en chrysler voyager.
har du erfaring med voyager efter 02-03? jeg har haft 8 eller 9 voyagere nu .. herunder 94, 96, 98, 01, 05 og 06 og eneste problem der er med dem för 02 er at gearkasserne rög konstant men det har de fået udbedret ret godt på de nyere
Besvaret
Tjekkede lige autoscout24.de. De er godt nok langt nede i pris. Der er rigeligt at vælge i mellem for EUR 22-27k. Tror jeg har fundet afløseren for Margiths Octavia om et par år. :)
til den tid får du den jo nok kastet efter den :)
Besvaret

Det er ikke købsprisen du skal fokusere på.....driften er key issue hér! 5 på literen er LANGT for en Cayenne.... Havde en kammerat der tog en Turbo S på skiferie. Han kom hjem efter en uge og sagde det nok havde været billigere at flyve derned i et privatfly....eller taget en taxa hele vejen... Med boks på taget og hele familien i og 200 på motorvejen, havde de holdt et snit på 2½ km pr liter. Efter ca 200 km skulle de ind og tanke igen. Det svarede så ca til 750 liter benzin inden de nåede Val D'Isere. Og så skulle de også hjem igen.....:sick:

Tjekkede lige autoscout24.de. De er godt nok langt nede i pris. Der er rigeligt at vælge i mellem for EUR 22-27k. Tror jeg har fundet afløseren for Margiths Octavia om et par år. :)
Besvaret
Det er ikke købsprisen du skal fokusere på.....driften er key issue hér! 5 på literen er LANGT for en Cayenne.... Havde en kammerat der tog en Turbo S på skiferie. Han kom hjem efter en uge og sagde det nok havde været billigere at flyve derned i et privatfly....eller taget en taxa hele vejen... Med boks på taget og hele familien i og 200 på motorvejen, havde de holdt et snit på 2½ km pr liter. Efter ca 200 km skulle de ind og tanke igen. Det svarede så ca til 750 liter benzin inden de nåede Val D'Isere. Og så skulle de også hjem igen.....:sick:
der kunne man jo også lge have brugt de små grå. Den kunne selv jeg regne ud ville blive en dyr tur i benz :cool:
Besvaret
Og så skulle de også hjem igen.....:sick:
:D Ja, jeg kan nok forestille mig, at den måske hurtigt koster kassen at bruge som daglig pendler, men på motorvejen, med konen bag rattet, og ved mere eller mindre konstant hastighed på omkring 120-130 km/t, er det forhåbentligt muligt at nå 10 km/l i snit for en Cayenne S (ej turbo), eller hur?
Besvaret

10 km/t eller 10 km/l.....? Og nej...det er krop umuligt i en Cayenne. Kører du med rådne æg under speederen og aldrig passerer 80, så kan du være heldig at nå 8 km/l.... Det er den vildeste benzinsluger jeg nogensinde er stødt på.... Tror sgu en Ford Excursion kører længere på literen end en Cayenne...

:D Ja' date=' jeg kan nok forestille mig, at den måske hurtigt koster kassen at bruge som daglig pendler, men på motorvejen, med konen bag rattet, og ved mere eller mindre konstant hastighed på omkring 120-130 km/t, er det forhåbentligt muligt at nå 10 km/t i snit for en Cayenne S (ej turbo), eller hur?[/quote']
Besvaret
10 km/t eller 10 km/l.....?
hehe, my bad - km/l :)
Og nej...det er krop umuligt i en Cayenne. Kører du med rådne æg under speederen og aldrig passerer 80, så kan du være heldig at nå 8 km/l.... Det er den vildeste benzinsluger jeg nogensinde er stødt på.... Tror sgu en Ford Excursion kører længere på literen end en Cayenne...
Scary.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...