Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hey. Har fundet en fin lejlighed m. som har fået nyt køkken og gulv i ca. 80 % af lejligheden. MEN, badeværelset er blevet "strippet". altså det rå betonvægge og betongulv. Der står så derfor i salgs annoncen at lejligeheden sælges med friskrivelsesklausul. Og sådan som jeg forstår det betyder det vel sælger fraskriver sig alle eventuelle problemer som skulle opstå iform af opbygning af bad/toilet. eller hvad?

Besvaret
Hey. Har fundet en fin lejlighed m. som har fået nyt køkken og gulv i ca. 80 % af lejligheden. MEN, badeværelset er blevet "strippet". altså det rå betonvægge og betongulv. Der står så derfor i salgs annoncen at lejligeheden sælges med friskrivelsesklausul. Og sådan som jeg forstår det betyder det vel sælger fraskriver sig alle eventuelle problemer som skulle opstå iform af opbygning af bad/toilet. eller hvad?
At der ikke er noget badeværelse er ingen god grund i sig selv til at kræve en friskrivningsklausul. Der må høre en bedre forklaring til, som man jo kan bede om at få. Ellers må man jo spørge sig selv, om arbejdet er udført ordentligt. I hvert fald ingen handel med FK uden besiktning og uden nedslag i prisen.
Besvaret

Jeg har lige købt en bostadsrätt med Fk. I det her tilfælde skyldes det, at det er et dødsbo og at arvingerne ikke har et uddybende kendskab til lejligheden, da de jo ikke har boet i lejligheden. Det er vist typisk ved dødsbo at man bruger FK, som jo betyder, at du ikke kan komme tilbage til sælger ved senere opdagelse af skjulte fejl m.m. Du køber som beset.

Besvaret

Friskrivelsesklausul på bostadsratt. Hey. Har fundet en billig og fed lejlighed hvor ved køb indeholder aftalen en friskrivelsesklausul. Har fået af vide det betyder at sælger ikke kan hænges op på eventuelle skjulte fejl og mangler m.m. Jeg har dog også fået af vide at man ikke kan få nedslag på prisen, men det kan jeg ikke få til at passe sammen eftersom bostadsratter jo sælges til højst bydende. (Altså at prisen kan være under og over "listeprisen"). Men hjælp mig lige en gang?:) Helst af folk som er 100% sikker i deres sag:) (Det skal siges at lejligheden synmæssigt IKKE er faldefærdig på nogen måder! Lejligheden er med helt nyt køkken, nye gulve i alle værelserne undtagen hverdagsrum. Badeværelset derimod er blevet "strippet" for alt. dvs rå vægge og gulv.) God Weekend folks.

Besvaret

ved ikke så meget om bostadsrätt men friskrivningsklausul betyder ganske rigtigt at sälger ikke kan stilles til ansvar for nogetsomhelst medmindre han direkte har löjet og dette kan bevises... men du kan jo få lejligheden besiktad inden köb

Besvaret

Ja den slags er meget normalt ved køb af bostadsrätt- Er du i tvivl kan du som Michael siger få den besiktad, men ikke mange der gør det. Omkring prisen, så er det et frit marked og sælger bestemmer helt selv om han vil give et afslag. Og i det her tilfælde har han åbenbart valgt at han ikke vil gå under prisen. Du bestemmer også helt selv hvad du vil byde, og siger det bare til mægler, så er det op til sælger om han vil acceptere.

Besvaret

Ja den slags er meget normalt ved køb af bostadsrätt- Er du i tvivl kan du som Michael siger få den besiktad, men ikke mange der gør det. Omkring prisen, så er det et frit marked og sælger bestemmer helt selv om han vil give et afslag. Og i det her tilfælde har han åbenbart valgt at han ikke vil gå under prisen. Du bestemmer også helt selv hvad du vil byde, og siger det bare til mægler, så er det op til sælger om han vil acceptere.

Besvaret

Jeg skrev, at du skal have nedslag i prisen med friskrivningsklausul. Dermed mener jeg, at en lejlighed MED FK skal være billigere end en UDEN. Måske er den forlangte pris lige præcis den rigtige. Men tænk på, at når der er tale om et håndværkertilbud som her, så står langt de fleste potentielle købere af med det samme, så der kan være miulighed for at gøre en god handel. (Mit eget hus er købt inklusive en verserende retssag, så der var også begrænset køberpres, og prisen var overkommelig.)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...