Mohlin Skrevet March 18, 2010 Rapporter Skrevet March 18, 2010 Jag håller på att hjälpa min man med en hemsida eftersom jag jobbat lite med sånt. Det är från början gjort i frontpage och är en enda röra, så jag rensar upp och gör om det till hanterbara tabeller osv. Men det är en sak som gör mig galen. Han använde en bild (jpg) som låg som background, vilket jag tyckte var märkligt, så jag vill lägga in den som en vanlig image. Men hur f-n jag än gjorde så vägrade browsern att visa nån bild. Nixen pixen. Jag skriver direkt i notepad, men kollade om jag kunde lägga in bilden via frontpage (bara som koll att det inte var nåt fel på den) , och det gick fint, men browser vill inte visa nåt. Så då testade jag igen att lägga den som background. Då gick det fint. What?? Det enda jag kund tänka på var storleken, men även om jag fick ner den till 20 kb så ville den inte. Vad kan vara problemet? Nånting i propertien för bilden? Jag kan inte det här med bilder, jag har bara gjort web-baserade rapporteringssystem åt SAS.
Paul Besvaret March 18, 2010 Rapporter Besvaret March 18, 2010 Og stien til billedet er naturligvis den samme?
Mohlin Besvaret March 18, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret March 18, 2010 Jepp. Allting ligger i samma mapp. Jag har försökt och se om det finns nån "include" eller "import" eller liknande nånstans, men har inte hittat. Det var därför jag provade via frontpage, för att se om den kunde hitta bilden. Sen fungerar ju samma bild som "background = xxx.jpg" men inte som "img scr = xxx.jpg". Det är ju rent fysiskt samma bild. Bara använd på två olika sätt.
Kim H Besvaret March 18, 2010 Rapporter Besvaret March 18, 2010 Jepp. Allting ligger i samma mapp. Jag har försökt och se om det finns nån "include" eller "import" eller liknande nånstans, men har inte hittat. Det var därför jag provade via frontpage, för att se om den kunde hitta bilden. Sen fungerar ju samma bild som "background = xxx.jpg" men inte som "img scr = xxx.jpg". Det är ju rent fysiskt samma bild. Bara använd på två olika sätt. Måske har du bare skrevet forkert her Men skal det ikke være "img src ..." i stedet for "img scr ..." ?
webodin Besvaret March 20, 2010 Rapporter Besvaret March 20, 2010 Dreamweaver ell Nvu alternativ til FRONTPAGE ..Sen fungerar ju samma bild som "background = xxx.jpg" men inte som "img scr = xxx.jpg". Det är ju rent fysiskt samma bild. Bara använd på två olika sätt.. har du sitet online ... ell arbejder du lokalt ? ... hvis du har sitet online så kan vi se hvad problemet er... send link personligt vil jeg ikke bruge FRONTPAGE, men DREAMWEAVER ell opensource produkt... ( Nvu )
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu