Malik Skrevet April 8, 2010 Rapporter Skrevet April 8, 2010 Hej Alle Jeg var inde idag hos BMW i Malmö for at se om de havde fået den nye 5er serie, og efter at have set at de har spørger jeg en sælger om man kunne få en prøvetur. Han sad og mumlede et eller andet imens hans skrev en mail færdig på hans pc, mens jeg så på og så sagde han at man skal booke en tid for at prøve den..tænke jae okay jamen så gør det. Han gik herefter i skranken for at hente nøglen til 5er serien som jeg skulle til at prøve troede jeg... Han spurgte efter et kørekort, jeg gav ham mit DK kørekort, men NEJ det skulle være svensk KK eller ID kort...ellers vil jeg ikke få lov til at prøve den... Tænkte WTF ?, sagde til ham du kan jo se hvem jeg er, ja men det kunne han ikke bruge til noget bla bla...sagde til ham jamen du kan få mit svenske cpr nummer hvis der er noget m.m. men NEJ han ville have et svensk KK eller ID kort.. Jeg blev godt og grundig sur! Det skal siges at jeg kører den nye E Klasse (W212) og ikke bare var en der ville stjæle bilen eller ødelægge den... Inden jeg købte Mercedesen, var jeg ude og prøve forskellige c og e klasser, honda accord, c63 amg..alt sammen med mit DK kørekort, der var ingen problemer, de tog et kopi af mit danske kørekort og jeg underskrev et dokument for at jeg havde lånt bilen m.m. så kunne de via mit DK cpr nummer finde ud af hvem jeg var, hvis jeg ødelagde bilen, hvis jeg ikke kommer retur med den osv osv. ALT sammen uden problemer, biler til en større værdig end den nye 5er serie. Jeg spurgte sælgeren om hvorfor der var x antal forhandlere heriblandt Mercedes der kun skulle bruge DK kørekort så man kunne prøvekøre den bil MEN et det kun var BMW der ville have et svensk KK eller ID ? Hvor så sælgere sagde "Det vil han ikke kommentere på, han ved ikke hvad Mercedes gør" så sagde jeg "så du vil ikke sælge en bil ?" Hvorså sælgeren svarede "Ja det er ikke mig der laver reglerne" Og hvis HAN (sælgeren) at jeg kunne godt låne bilen hvis han havde tid til at komme ud sammen med mig i bilen, men har havde IKKE tid så det kunne ikke lade sig gøre...Lorte service... Hvor jeg så svarede jeg har ikke tænkt mig at stjæle bilen jeg kører i en der er lige så dyr, men nej det havde han ingen kommentar til...og der var ikke tale om at jeg kunne køre i bilen... sagde til ham at den havde min interesse, men han var ligesom lideglad om han sælger bilen eller ej, jeg skulle bare vise mit SE kørekort..eller ID kort... Sagde til ham er det forskellen på om det er et DK eller Svensk KK eller er det pengene der sælger bilen herude...men som tidligere total kold i røven.. Ikke den måde man sælger biler på, jeg har tidligere været hos BMW men er ikke en eneste gang blevet spurgt af en sælger om de kunne hjælpe ALDRIG er det sket, syntes det er for ringe service, man skal selv "jage" en sælger istedet for det var omvendt, det er trods alt dem der skal sælge en bil... MEGA arrogante sælgere og vil åbenbart ikke sælge biler, selvom jeg påpegede at deres konkurrent Mercedes ikke havde nogen problem med dette... Kan godt forstå folk der har fået dårlige oplevlser der eller vil købe en BMW men fik en negativ oplevelse, og en følelse at man aldrig skal komme der mere og heller få go omtale... Hver gang jeg havde henvendt mig til Mercedes, Honda var der ingen problemer, med det samme en sælger der ville høre om man havde brug for hjælp og ingen problemer med at prøve biler på DK KK.. Havde også en ven som heller ikke fik lov til at prøve en BMW fordi sælgeren hos BMW mente at han ikke havde pengene til at købe den alligevel, så han ville ikke låne ham den, derfor købte han en Mercedes som uden nogen problemer lånte ham en bil... Jeg har længe haft en negativ mening om BMW, men troede ikke mine egne ører da jeg havde forladt forhandleren, ikke BMW til mig, selvom den nye 5 serie ser godt ud og føles godt, rigtig fed bil og markant bedere end den gamle 5er serie bare i kvalitet inde og ude, men sælges den ikke alene pga. det...nå sælgere er et r*vhul... Så BMW kan godt beholde den lidt endu, jeg beholder stadig Merceren, får stadig god service hvergang jeg er hos dem, flinke og hjælpsomme både i Lund og Malmö, så jeg bliver i Mercedes familien... Så BMW i Malmö er arrogante, total lideglad med deres kunder, lyver for dem se: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=14474 og http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=5188&highlight=f%F6renade+bil Så BMW, Hell no, jeg beholder Merceren og tror det kommer til at forblive sådan... Til BMW elskere se jer godt om hvis i skal handle der, man skal ikke forvente at få en god oplevelse/behandling...
Basse Besvaret April 8, 2010 Rapporter Besvaret April 8, 2010 Forhandlere er og bliver underlige -men har ikke oplevet jeg ikke får nøgler til en bil. Hverken hos Porsche, BMW eller Mercedes. Jeg plejer dog at namedroppe at jeg jo nu kører i den sorte M3 derude, eller den grå porsche da det var tilfældet, og skal finde noget der er lidt mere af det ene eller andet. Og så står den typisk parkeret så den kan ses fra butikken griner. Måske det gør en forskel, men jeg tror også det kommer meget an på den sælger man fanger. Normalt kommer de dog hen til mig, når jeg står og lurer på bilerne. Tror også der er en del sælgere, der er "mørkeræd" - om de så har grund til det eller ej, vil jeg ikke udtale mig om. Jeg er f.eks ligeglad med hvad farve sælgeren har, bare jeg får den rabat jeg vil have griner. Men gør det kloge valg istedet - køb en bil 1 år gammel etc. så er der en anden der har tabet det største tab for dig :D og så drop mærkebilhandlerne, de har kunstige høje priser på deres mærker syns jeg, når jeg surfer rundt og kigger på bil.
Junkeren Besvaret April 8, 2010 Rapporter Besvaret April 8, 2010 Der er ikke noget pis med Theanders i Lund. Ring til dem, hvis du vil have en tur i en bimmer. Selv kører jeg langt uden om Förenade bil - der er mange andre dårlige historier om dem herinde.
TNI Besvaret April 9, 2010 Rapporter Besvaret April 9, 2010 Trist oplevelse, tror at mange sælgere har fået tudet ørerne fulde om risikoen ved at lade folk der ikke har svensk KK prøvekøre biler - se også anden tråd herinde.... Men forøvrigt er det Forenade Bil (Söderströms gruppen)som ejer både BMW i Lund og Helsingborg, men service oplevelsen er markant anderledes der end i Malmö.... Men man kan undre sig, min BMW er købt i Lund 2007-10, for 1 måned siden havde jeg været på værksted til almindelig service, salgschefen udleverer nøglen kort før lukketid og jeg fortæller at jeg senest i september i år skal ha en ny bil, og spørger direkte: "skal det være den nye 5'er?" Mere direkte købssignal er vist nok svært at sende, eller? Hvortil han siger, "jamen så kig da forbi om 3-4 måneder....." Havde det været min biks, og jeg var salgschef, så var kunden sgu ikke gået uden en underskrevet slutseddel, uagtet leveransen skulle ske om 7 måneder! Sidste gang vi skulle have fornyet Mini'en andte vi hos Autopartner i Växjö, og talte med en sælger som hedder Martin Holmgren, og der er der andre boller på suppen. TNI
Miriam Besvaret April 9, 2010 Rapporter Besvaret April 9, 2010 ja, der er meget stor forskel, selvom det er samme ejere. Vi handler med Ola i Helsingborg, og der er super service, både via købt og når der skal serviceres....
dannemare Besvaret April 9, 2010 Rapporter Besvaret April 9, 2010 ... og jeg fortæller at jeg senest i september i år skal ha en ny bil, og spørger direkte: "skal det være den nye 5'er?" Mere direkte købssignal er vist nok svært at sende, eller? Hvortil han siger, "jamen så kig da forbi om 3-4 måneder....." Havde det været min biks, og jeg var salgschef, så var kunden sgu ikke gået uden en underskrevet slutseddel, uagtet leveransen skulle ske om 7 måneder! 9 ud af 10 bilsælgere er decideret talentløse. Jeg oplevede noget ligende hos Mitsubishi i Svedala for et par måneder siden. Jeg var ivrig efter at lægge en bestilling på en 2010 Evo X, men sælgeren svar var, at jeg måtte komme igen lidt senere på året, når han vidste noget mere om, hvordan de kunne bestille dem i systemet. 2010-modellen blev sgu introduceret allerede i efteråret '09! Fjolset kunne ret beset have solgt mig én på stedet ved straks at tilbyde mig at undersøge sagen nærmere og smide en ordre af sted hurtigst muligt. Jeg har sgu i snart nogle år gået med strøtanker om, at man burde starte noget op selv (jaja, sikkert en LANGT større mission, end jeg lige kan forestille mig :o), men konkurrencen på markedet er = 0, hvis man går i direkte konkurrence med de større aut. forhandlere (inkl. deres værksteder).
Don A Besvaret April 9, 2010 Rapporter Besvaret April 9, 2010 9 ud af 10 bilsælgere er decideret talentløse. Jeg oplevede noget ligende hos Mitsubishi i Svedala for et par måneder siden. Jeg var ivrig efter at lægge en bestilling på en 2010 Evo X, men sælgeren svar var, at jeg måtte komme igen lidt senere på året, når han vidste noget mere om, hvordan de kunne bestille dem i systemet. 2010-modellen blev sgu introduceret allerede i efteråret '09! Fjolset kunne ret beset have solgt mig én på stedet ved straks at tilbyde mig at undersøge sagen nærmere og smide en ordre af sted hurtigst muligt. Jeg har sgu i snart nogle år gået med strøtanker om, at man burde starte noget op selv (jaja, sikkert en LANGT større mission, end jeg lige kan forestille mig :o), men konkurrencen på markedet er = 0, hvis man går i direkte konkurrence med de større aut. forhandlere (inkl. deres værksteder). ja men have han ikke været en dårlig sælger var det ikke sikker du have fået din RS'er :D
Basse Besvaret April 9, 2010 Rapporter Besvaret April 9, 2010 9 ud af 10 bilsælgere er decideret talentløse. Jeg oplevede noget ligende hos Mitsubishi i Svedala for et par måneder siden. Jeg var ivrig efter at lægge en bestilling på en 2010 Evo X, men sælgeren svar var, at jeg måtte komme igen lidt senere på året, når han vidste noget mere om, hvordan de kunne bestille dem i systemet. 2010-modellen blev sgu introduceret allerede i efteråret '09! Fjolset kunne ret beset have solgt mig én på stedet ved straks at tilbyde mig at undersøge sagen nærmere og smide en ordre af sted hurtigst muligt. Jeg har sgu i snart nogle år gået med strøtanker om, at man burde starte noget op selv (jaja, sikkert en LANGT større mission, end jeg lige kan forestille mig :o), men konkurrencen på markedet er = 0, hvis man går i direkte konkurrence med de større aut. forhandlere (inkl. deres værksteder). Sjovt, har selv tænkt samme tanke i nogle år - man burde starte en biks op, og tilbyde det de fleste ikke kan. Service,empati samt gode priser :-) Selv i mellemsegmentet, man behøver ikke lægge 500.000 sek+ på bordet, for at forvente god service og overholdte aftaler. Det der har bremset mig indtil videre er netværk og det store krav om likvider det kræver at starte op. Sælge kan jeg sagtens og lidt til :D til og med regnskab og bogføring hehe
dannemare Besvaret April 9, 2010 Rapporter Besvaret April 9, 2010 ja men have han ikke været en dårlig sælger var det ikke sikker du have fået din RS'er :D Sandt. :D Sjovt' date=' har selv tænkt samme tanke i nogle år - man burde starte en biks op, og tilbyde det de fleste ikke kan. Service,empati samt gode priser :-) Selv i mellemsegmentet, man behøver ikke lægge 500.000 sek+ på bordet, for at forvente god service og overholdte aftaler.[/quote'] Så sandt, så sandt. Ja, det er også først og fremmest det, der helt klart holder mig væk fra overhovedet at gå længere end til blot at tænke tanken. :)
Perfekt_g Besvaret April 9, 2010 Rapporter Besvaret April 9, 2010 Sælgerne hos BMW i Malmö er ekstremt ringe, men jeg har aldrig oplevet at jeg ikke har fået lov til at tage en tur i den bil jeg var interesseret i deroppe. Til gengæld har jeg oplevet at de ikke engang har gidet at ringe tilbage med en indbytningspris på min "gamle" bil...... Så lysten til at sælge er åbenbart ikke særlig stor.. Hos Mercedes i Malmö har jeg til gengæld altid fået super service på værkstedet. Deres sælgere er til gengæld endnu være end BMW Malmö's sælgere; Da jeg skulle skifte min forrige bil (en AMG som jeg havde fået serviceret igennem 2 år hos Mercedes Malmö og havde haft fra den var praktisk taget ny) var jeg interesseret i en C63'er som de havde holdende. Efter jeg havde stået og gloet på den i et kvarter (mens 5 sælgere sad og hygge snakkede inde på et kontor lige ved siden af), blev jeg endelig spurgt af den ene om der var noget han kunne hjælpe med. Da jeg fortalte at jeg var interesseret i C63'er svarede han at så skulle jeg snakke med en anden - og han ville komme lige om lidt. 10 min senere kom han så... Jeg spurgte lidt ind til bilen og han spurgte om jeg havde en bil de skulle tage i bytte, hvortil jeg svarede at jeg regnede med at "bytte" den C55 AMG som stod ude på parkeringspladen. Herefter spurgte jeg om jeg måtte tage en tur i C63'eren, hvortil han svarede at vi jo lige kunne kigge på min bil først, hvilket vi gik ud og gjorde. Efter at have gået en tur rundt om bilen, bad han om mit nummer og sagde at han ville ringe til mig når han havde en "mellempris", hvorefter han vendte sig om og gik ind i butikken!!? 2 uger senere ringede han tilbage og tilbød 150.000 sek mindre end den billigste C55'er til salg i Sverige, som havde kørt 30 tkm. mere, havde mindre udstyr og stod til salg hos en uautoriseret forhandler!! Dette sagde jeg til ham, hvortil han blot svarede at det var prisen. Jeg valgte herefter at beholde bilen i et år mere hvor jeg kørte næsten 30.000km i den og solgte den herefter for 120.000 sek mere end han havde budt... Da jeg havde solgt AMG'en overvejede jeg i stedet at købe den nye E-coupe, hvorfor jeg tog op til Mercedes to gange for at se på den. Begge gange var vi (jeg havde konen med) i butikke i over et kvarter og den sidste gang var vi de eneste kunder i hele butikken de sidste 10 min. INGEN af gangene var der en eneste sælger som spurgte om de kunne hjælpe os med noget - den anden gang vi var der gik en sælger to meter forbi os uden så meget som at kigge på os, og vi havde stået og kigget på den Coupe som de havde holdende fra det øjeblik vi kom ind i butikken... Jeg gik herefter over og spurgte ham om vi måtte kigge lidt nærmere på den Coupe som de havde stående og om de havde en 350 cdi hjemme - hertil svarede han at han regnede med at vi kunne bestille 350 cdi'eren om ca. 2 måneder og selv kunne bestemme hvad udstyr der skulle i!!??? Herefter kiggede han ind i skærmen på sin pc........ Alle de biler jeg tidligere har ejet har jeg selv hentet i Tyskland - og servicen har været upåklagelig. De par gange hvor jeg har været seriøst interesseret i nogle biler som Mercedes eller BMW i Sverige havde stående har den service som jeg har oplevet været så ringe/useriøs at det er uforståeligt at de overhovedet sælger nogle biler. Min nuværende bil er den eneste som er købt i Sverige og jeg har aldrig nogensinde følt mig så snydt af en forhandler, haft en bil med så mange fejl og fået så dårlig service efter handlen var "lukket".. = Køb din bil hos en mærkeforhandler i Tyskland hvis du vil have den største sandsynlighed for at få en service og bil af en ordentlig kvalitet!
Malik Besvaret April 9, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret April 9, 2010 ... Jeg har kun næsten kun oplevet positive ting med sælgerne i Malmø og meget dårligt med Service... Mht service er der flere ting, første gang jeg var der skulle jeg havde bytte mine vinterhjul til sommer hjul, altså ikke en større opgave men igen tog det dem 4 timer og 30 min, bilen stod bare på værkstedet og så tog man den ene bolt ud efter hinandnen... pisse dårlig service.. En anden gang begynde fælgen at blive misfarvet, lakken blev ligesom slidt af man kunne se fælgen uden lak m.m., de tog den ind og kom kort efter, og sagde ja det var stenskade og det dette garantien ikke, så de kunne jeg ikke få lavet, jeg sagde til ham at det ikke var stenskade, jeg ved godt hvordan en stenskade ser ud, men nej han var ikke til at komme på talefod og sagde at hvis jeg ikke var enig så kunne jeg tale med chefen...jeg blev den dag nød til at køre på arbejde men kom der igen en anden dag og forlangte at tale med chefen.. Da jeg ved skranken blev mødt af en arrogant medarbejder som sagde hvis det er det med fælgen så har vi allerede forklaret dig at det IKKE dækkes, hvor jeg sagde at jeg VIL tale med chefen ALLIGEVEL, hvor så der kom en anden tone, ja vent du bare et øjeblik.. Chefen kom ud, hvor jeg viste ham fælgen, hvor han kiggede og besluttede at de skulle da skiftes med det samme på garantien, det er en fejl på fælgen. Han kunne se at det ikke var et stenskade, jeg fik senere skiftet fælgen ud til en ny uden problem. Den sidste gang jeg var til service havde de glemt at stramme hjul boltene ordenlig fast, hvilket resulterede at den ene falt af på vejen tænte total amatører... Jeg bruger aldrig det værtsted igen, de har aldrig givet kompensation for de fejl de har lavet, det er altid ens egen fejl, jeg benytter nu kun MB i Lund de er markant bedere service. De havde engang en C63 AMG, den var uaflåst så jeg ville lige sidde iden for at se hvordan det var, der kom straks en sælger og sagde at den var solgt og at jeg skulle gå ud af den, hvorefter han skyndte sig at låse den. Måneden efter var den der stadig.. Den anden var når jeg skulle købe den nye E Klasse W212, jeg havde en gamle A klasse som skulle indgå i handlen. Jeg havde før købt 3 biler fra MB Malmø, og regnede så med at få lidt rabat, jeg var der inde og prøvede e klassen uden problemer, mig og en sælger sammensatte en e klasse efter mit behov, som var fuld udstyrspakke. Pris for den nye bil kom op på 583.000 sek, jeg spurgte om jeg kunne få rabat, og han sagde at det kunne de desværre ikke tilbyde, så sagde jeg selvom man har købt 3 biler før ? Sælger: Ja, og så fik jeg kun 200.000 for min a klasse (gav 300000 året før). Dette var jeg stærkt udtilfreds med, og gik til MB i Lund, spurgte på samme bil som i Malmø, jeg mødte en super flink sælger, som ville sælge, vil gik ind på hans kontor og efter 5-10 min kom han frem til at hvis jeg skrev under her og nu, så ville jeg kunne få den for 530.000 sek og så ville jeg få 230.000 for den gamle. Tænkte okay, sikke en forskel, jeg skrev glad under og har idag endnu ikke fortrudt mit valg og som før sagt bruger jeg ikke værstedet i Malmø længere med den i Lund, markant bedere, hvergang man er der bliver man set, bliver tilbudt kaffe, konpensation hvis de skulle lave en lille fejl og en undskyldning, noget som man ikke så i Malmø Jeg gik tilbage til MB i Malmø og sagde at MB Lund kunne godt, men i kan ikke, hvor så de svarede du skal bare købe den der hvor det er billigst...tænkte okay så har jeg altså valgt det rigtige...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu