Jeswpet Skrevet April 10, 2010 Rapporter Skrevet April 10, 2010 Hej alle. Er ny herinde, så velkommen til mig. ;) For en del år siden havde en kammerat og mig en ide om at flytte til Malmø og leve et fedt liv hensidan, så fik han en kæreste og flyttede til Århus istedet og jeg selv fik en kæreste og strandede i Høje Taastrup. MEN NU, ~6 år og 2 børn senere er jeg mig selv igen og tænker, nu skal det være, nu skal jeg starte forfra og skabe mig et liv hvor jeg trives godt, ud med stc. modellen og ind med en lækker coupe istedet og en fin lejlighed der er til at betale fremfor i danmark hvor man må nøjes med en gammel æske at køre i og betale ca 8tkr for en 3'er på ~90kvm. MEN, er det et rosenrødt billede jeg har dannet mig selv af Skåne (tør næsten ikke sige Sverige ) Hvordan er mine muligheder for at leve drømmen ud når der desværre er tomt på kistebunden, og står i et dumt register på 3 bogstaver. Bor stadig sammen med kæresten, men vi er enige om at ligeså snart jeg finder noget er jeg den der er flyttet, vi er heldigvis stadig gode venner så problemet er ikke voldsomt stort endnu.. Rent økonomisk ligger lønnen på omkring 30-32tkr DKK før skat, men er først lige startet for halvanden måned siden så kan ikke præstere voldsomt mange lønsedler endnu. Det blev sgu lidt rodet tror jeg, for hvad vil jeg egentlig have svar på.. :o Tror det jeg er int i at vide er om jeg vil kunne låne til en ny start på livet i Skåne, i tankerne har jeg max 150t SEK hvilket vil kunne skaffe mig råd til køb af bil, indskud til lejlighed og div. nye møbler. Hvad siger i herinde, er jeg fuldstændig ude at bunde og skal jeg glemme alt om det, eller er det at springe ud i det og så skal det nok gå..? Ser frem til at høre fra jer. :o Jesper P.S be gentle
Rikke Rost Besvaret April 10, 2010 Rapporter Besvaret April 10, 2010 Ud af RKI som det første.....det følger med herover. Og så start med at leje noget at bo i.....
Jeswpet Besvaret April 10, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret April 10, 2010 Ja.. ud af RKI.. puha.. nemmere sagt end gjort jo.. Har skrevet mig op på boplats syd.. Lad os sige jeg kan komme ud af rki i løbet af kort tid hvordan er det så med lånemuligheder hensidan, synes jeg læste noget om at man skulle have boet der i 3år førend det var en mulighed..? MvH Jesper
Rikke Rost Besvaret April 10, 2010 Rapporter Besvaret April 10, 2010 Der er mange der har lånt til bolig næsten med det samme. Men det kræver som regel en stabil indkomst...i en længere periode. Så start ud med at hænge lavt og kom af med gælden asap!så kan du altid baske lidt med vingerne senere....
Jeswpet Besvaret April 10, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret April 10, 2010 Hænger altid lavt.. :) Hvor lang periode taler vi om og hvordan ser det ud med at låne til biler..? Den gæld jeg har kan ikke kommes ud af ASAP men måske jeg kan komme ud af RKI.. gælden bliver en lang sej kamp, som jeg dog vil tage med oprejst pande, medmindre panden render mod mure hele tiden, hvis du forstår.. :)
skallstorp Besvaret April 10, 2010 Rapporter Besvaret April 10, 2010 Rki Nu er det (heldigvis) sådan at bankerne herovre forlanger en ren RKI för de låner penge ud. Dårlig erfaring desvärre. Og så er det ikke bare lige at flytte til et andet land. Så det der med at flytte for at få en bedre bil, ja.... Så bliv du i DK indtil tingene ser anderledes ud.
gika1234 Besvaret April 10, 2010 Rapporter Besvaret April 10, 2010 Jeg tror umiddelbart, at det bliver svært for dig at låne 150.000 til indskud, møbler og bil. Udover bilen vil der ikke været noget sikkerhed for lånet, såfremt du mener et indskud til en lejet bolig. Det lyder også umiddebart som et højt beløb. En mulighed kunne være at spare sammen til indskudet på en lejet lejlighed eller til udbetalingen på en Bostadsrätt. Mens du sparer sammen - ville du også forbedre din stabile tilknytning til arbejdsmarkedet og kunne dokumenterer denne ved ansøgning om lån. Du skal typisk vise årsopgørelse ved ansøgning om lån, så hvis den viser en god og stabil indtægt i år - ser det jo bedre ud næste år. Måske en lidt mere langsigtet plan ? Velkommen til Skåne, hvis du beslutter dig for at flytte.
Jeswpet Besvaret April 10, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret April 10, 2010 Ja det lyder som et højt beløb, er det sikkert også men det var nu bare for at sige et tal, ved jo ikke 100% hvad ting koster derovre, bl.a derfor jeg spørger til det herinde.. :) Valget hviler lidt på at blive i DK for good eller vælge at flytte derover nu mens chancen er der, er ikke ude på at flygte fra gæld og ja nogen mener det er en dum ide at stifte ny, men ikke alle der har været så heldige at kunne spare op og købe de ting de ville have in cash.. Ville ønske jeg kunne det, men sådan har mit liv ikke behandlet mig.. Vil jo også gerne hurtigt væk fra at bo sammen med kæresten, hun bliver nok ikke så glad hvis jeg meddeler hende at jeg først kan flytte om et halvt års tid da jeg lige skal spare sammen til at flytte... ;) Tak for velkomsten Gika, håber den bliver til en realitet.. :)
dannemare Besvaret April 10, 2010 Rapporter Besvaret April 10, 2010 Hvad med dine 2 børn? Hvis de bor hos deres mor, så ville jeg personligt gøre alt for at blive boende så tæt som muligt på dem (cykelafstand, så de også selv kan komme forbi så ofte, de lyster), så jeg kunne se dem så ofte som overhovedet muligt.
Jeswpet Besvaret April 10, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret April 10, 2010 Ja det er selvfølgelig en kilden sag.. Som udgangspunkt skal jeg være hver anden uges weekend far og vil fortsætte med at arbejde i DK så jeg kan komme forbi dem og sige hej osv. Længere har jeg ikke tænkt det endnu.. har brug for at få styr på mit eget liv igen førend jeg kan begynde at være en hel masse for andre..
Jeswpet Besvaret April 11, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret April 11, 2010 Under et dejlig varmt bad her omkring midnat, blev jeg enig med mig selv om at skrinlægge tanken om Skåne indtil videre. Vil istedet prøve at komme på fode herovre, men vil beholde min optegning på boplats syd og så når det hele ser lysere ud om 1 år eller 2(eller flere) tager jeg helt sikkert springet.. :)
skallstorp Besvaret April 11, 2010 Rapporter Besvaret April 11, 2010 Lyder fornuftigt Det lyder fornuftigt. Så har du også et par år til at komme ud af RKI. Du kan være sikker på at Boplads syd kræver en ren attest som alle andre herovre. Held og lykke. Under et dejlig varmt bad her omkring midnat' date=' blev jeg enig med mig selv om at skrinlægge tanken om Skåne indtil videre. Vil istedet prøve at komme på fode herovre, men vil beholde min optegning på boplats syd og så når det hele ser lysere ud om 1 år eller 2(eller flere) tager jeg helt sikkert springet.. :)[/quote']
Jeswpet Besvaret April 11, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret April 11, 2010 Mange tak.. :) Hvis der er nogen der kender nogen der har en lille 2'er herovre i det kbh'ske de vil leje ud må i da meget gerne hive fat i mig.. :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu