Miriam Besvaret April 18, 2010 Rapporter Besvaret April 18, 2010 Vi møder mange mennesker der siger deres hund er bange for store, sorte hunde Jeg mindes da en hund som var mindre nervøs hæhæ
SanneJ Besvaret April 18, 2010 Rapporter Besvaret April 18, 2010 Jeg mindes da en hund som var mindre nervøs hæhæhaha, ja han er jo ofte alt for voldsom, når han vil hilse på andre hunde, tror ikke han er helt klar over hvor stor han er altid:o
Troejborg Besvaret April 18, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret April 18, 2010 Næ, det er sgu et lidt mærkeligt system de forskellige brugshundsklubber fører. Tror det er fordi det er forskelligt hvem der holder i de forskellige kurser hver termin. Man tilmelder sig/skriver man er interesseret/kommer på venteliste via hjemmesiden, og i starten af hver termin får man så besked om hvornår der er inskrivningsaften. Der skal man så dukke op og endeligt tilmelde sig og betale sit kursus, som starter kort efter. Man kan jo prøve at forhøre sig om det var muligt at oprette et kursus som foregår senere om aftenen, men da man jo er udendørs, er man også afhængig af lyset... Men hvis man kan blive enig med instruktøren og de andre deltagere kan det vel godt lade sig gøre:) Det dejlige ved hunde er jo at de er ligeglade med størrelse:) Vores hund har det fint med min mors toypuddel, de kan godt nok ikke rigtig lege sammen, da puddelen bliver lidt skræmt når han kommer løbende :D Men nogle af hans bedste legekammerater er beagler. Vi møder mange mennesker der siger deres hund er bange for store, sorte hunde, men som regel står deres hund og logrer og er nysgerrige, hvorimod ejerne... ja, jeg ved ikke, tror de er overbeviste om at vores hund æder deres hund når som helst:rolleyes: Nu har jeg kigget på noget der hedder Bonizas hundskola.. Det ligger 5 min kørsel herfra - og det er jo bare perfekt! Og så tror jeg det er okay træning de foretager sig, efter hvad jeg kunne læse på deres hjemmeside.. Jeg tror jeg vil springe ud i den så.. De har en tid om torsdag kl 19.30 til 21.. Så det passer jo lige ind i hverdagen (selvom det nu kunne have været bedre, hvis det var i weekenden) Forresten, tror i det er okay, hvis jeg starter til hundetræning med vores hvalp den 13 maj? - selvom hun kun lige har været til sit 12 ugers tjek den 10 maj? Har spurgt hundeskolen, men de har ikke svaret endnu, kan være nogen af jer ved det? ----- Sådan er det tit med større hunde - de er ikke altid klar over hvor store de er, i mindre hundes øjne :-P
Kira Besvaret April 18, 2010 Rapporter Besvaret April 18, 2010 haha' date=' ja han er jo ofte alt for voldsom, når han vil hilse på andre hunde, tror ikke han er helt klar over hvor stor han er altid:o[/quote'] Chili er også bange for store sorte hunde - bare ikke Shankley
tReaX Besvaret April 19, 2010 Rapporter Besvaret April 19, 2010 Nu har jeg kigget på noget der hedder Bonizas hundskola.. Det ligger 5 min kørsel herfra - og det er jo bare perfekt! Og så tror jeg det er okay træning de foretager sig, efter hvad jeg kunne læse på deres hjemmeside.. Jeg tror jeg vil springe ud i den så.. De har en tid om torsdag kl 19.30 til 21.. Så det passer jo lige ind i hverdagen (selvom det nu kunne have været bedre, hvis det var i weekenden) Forresten, tror i det er okay, hvis jeg starter til hundetræning med vores hvalp den 13 maj? - selvom hun kun lige har været til sit 12 ugers tjek den 10 maj? Har spurgt hundeskolen, men de har ikke svaret endnu, kan være nogen af jer ved det? ----- Sådan er det tit med større hunde - de er ikke altid klar over hvor store de er, i mindre hundes øjne :-P Vores hund var 10 uger da vi startede til træning med ham, så han fik først den anden vaccination da han havde været til træning to gange. Det blev der ikke gjort noget større nummer ud af. Alle på holdet skulle vise papir på vaccinationerne. Så hun når jo at få vaccinationerne inden I starter til træning. -- Jeg kontakter lige nærmere for at finde en weekendaftale til at vores hunde kan mødes. Men bliver først efter fredag da jeg skal opereres der og derfor ikke helt ved hvor mobil jeg er efterfølgende og hvornår jeg kan forvente at være det.
Lollikken Besvaret April 19, 2010 Rapporter Besvaret April 19, 2010 haha' date=' ja han er jo ofte alt for voldsom, når han vil hilse på andre hunde, tror ikke han er helt klar over hvor stor han er altid:o[/quote'] Hehe det lyder utroligt bekendt :) Når bulldoggen møder sine 'legekammerater' så er det direkte til leg først og så kan de så hilse senere :) @Alle: Er der nogen som er friske på et hundetræf, helst et sted hvor de kan gå uden snor (f.eks. Ribersborg eller 'Feltet' ved Jakriborg?)? EDIT: For at undgå misforståelser vil jeg lige præcisere at jeg mener lidt mere end en playdate mellem to hunde. Men i bund og grund at samle mange hunde således at hundene selv kan finde dem som leger som dem selv. Lidt ala Ribersborg, men det er mit indtryk at alle herinde ikke er nær så begejstret for Ribersborg?
SanneJ Besvaret April 19, 2010 Rapporter Besvaret April 19, 2010 Nu har jeg kigget på noget der hedder Bonizas hundskola.. Det ligger 5 min kørsel herfra - og det er jo bare perfekt! Og så tror jeg det er okay træning de foretager sig, efter hvad jeg kunne læse på deres hjemmeside.. Jeg tror jeg vil springe ud i den så.. De har en tid om torsdag kl 19.30 til 21.. Så det passer jo lige ind i hverdagen (selvom det nu kunne have været bedre, hvis det var i weekenden)Du må endelig fortælle om dine erfaringer om kurset bagefter:th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu