Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej. Jeg vil meget gerne høre om der er nogle der ved hvordan det foregår med salg af bil. Lad os sige at jeg vil sælge min Chrysler 300C fra 2010. Den er selvfølgelig svensk. Jeg har fået finanseret bilen, og hvordan foregår det så? Kan jeg sælge bilen privat og bare forsætte med at betale lånet, og dermed købe en ny bil til samme værdi? Skal jeg betale lånet ud ved et evt. salg af bilen? Hvordan foregår det? På forhånd tak for hjælpen Mvh. Peter

Besvaret

Hvis lånet er med pant i bilen (det står på reg. attesten) så skal det betales ud når du sælger bilen. Hvis det er et alm banklån uden sikkerhed ja så kan du undlade at betale det ud og bruge pengene fra salget på en ny bil. Ellers foregår det f.x. ved at du ringer til finansieringsselskabet og spørger hvad der skal indbetales for at indfri lånet pr den dato du sælger. Så går du med køber i banken hvor i sammen betaler lånet ud og får en kvittering på det. Det er sådan set alt der skal til...

Besvaret
Okay, tusind tak for det hurtige svar. Hvad så hvis man finder en anden bil hos samme forhandler som man gerne bvil have, om der så er mulighed for at bytte bilen ?
det er jo det samme .. det er jo ikke forhandleren du har taget lån hos?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...