Ufolu Skrevet April 21, 2010 Rapporter Skrevet April 21, 2010 Hvad er forskel på "andrahandskontrakt" og "förstahandskontrakt" når man skal leje en bolig i SE? Hvad er fordele og ulempe mellem de 2 kontrakter?
gika1234 Besvaret April 21, 2010 Rapporter Besvaret April 21, 2010 så vidt jeg ved betyder "förstahandskontrakt", at du har lejet lejligheden af f.eks et boligselskab. Du har dermed lejligheden til den dag, hvor du vælger at opsige den. Ved "andrahandskontrakt" har en anden person lejet lejligheden og har herefter udlejet den videre til dig - typisk i en tidsbegrænset periode.
sup3rior Besvaret April 21, 2010 Rapporter Besvaret April 21, 2010 så vidt jeg ved betyder "förstahandskontrakt", at du har lejet lejligheden af f.eks et boligselskab. Du har dermed lejligheden til den dag, hvor du vælger at opsige den. Ved "andrahandskontrakt" har en anden person lejet lejligheden og har herefter udlejet den videre til dig - typisk i en tidsbegrænset periode. Förstahandskontrakt betyder at du lejer af den som ejer boligen, det være sig boligselskab eller anden ejer... Andrahandskontrakt betyder du lejer den af den lejer som har förstahandskontrakt... Og her bliver det lidt kringlet, for det er ikke sikkert vedkommende har lov til det så det er nok klogt at tale med ejeren og høre om det er ok... Hvis ikke er det dig der ryger ud... Ligesom du kan ryge ud hvis vedkommende misligeholder sin kontrakt, f.eks. ved manglende betaling mv. Summasummarum, så ville jeg gå i en stor bue uden om andrahandskontrakter...
RS6 Besvaret April 21, 2010 Rapporter Besvaret April 21, 2010 Förstahandskontrakt betyder at du lejer af den som ejer boligen, det være sig boligselskab eller anden ejer... Andrahandskontrakt betyder du lejer den af den lejer som har förstahandskontrakt... Og her bliver det lidt kringlet, for det er ikke sikkert vedkommende har lov til det så det er nok klogt at tale med ejeren og høre om det er ok... Hvis ikke er det dig der ryger ud... Ligesom du kan ryge ud hvis vedkommende misligeholder sin kontrakt, f.eks. ved manglende betaling mv. Summasummarum, så ville jeg gå i en stor bue uden om andrahandskontrakter... Lejede vores lejlighed i 3 år i "andrahand" af en sød dame der havde fået arbejde i mellemsverige, siden overtog vi kontrakten direkte. Aldrig været nogen problemer overhovedet! Men ja, man skal da være opmærksom på hvem man lejer af!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu