Jump to content

Fradrag i Danmark ved tab på salg af bolig i Sverige.

Recommended Posts

Skrevet

Min kæreste og jeg har lige solgt vores bostadsrätt i Malmö, for at flytte til Jakriborg i en lejelejlighed. Vi kommer desværre til at tabe en del penge på lejligheden, da vi købte på toppen i 2007. Er der nogen herinde der ved, om man kan få fradrag i Danmark for vores tab på lejligheden, hvilket vores ejendomsmægler siger, at man kan i Sverige? Både min kæreste og jeg selv arbejder i Danmark og har ikke nogen indkomst i Sverige. Det jeg tænker er, at hvis vi havde en gevinst på et boligsalg i enten Danmark eller Sverige (eller hvor som helst), ville vi skulle betale skat af denne gevinst i Sverige - også selvom vi ingen indkomst har i Sverige. Håber mit spørgsmål giver mening, selvom det måske er lidt kringlet... :-)

Besvaret

På skatteverkets hjemmeside kan man se, hvordan man og i hvilket omfang kan fratrække tab ved boligsalg. Det fremgår desværre også, at tabet kun kan fratrækkes i svensk indkomst.

Besvaret
På skatteverkets hjemmeside kan man se' date=' hvordan man og i hvilket omfang kan fratrække tab ved boligsalg. Det fremgår desværre også, at tabet kun kan fratrækkes i svensk indkomst.[/quote'] Virker det egenligt med tilbagevirkende kraft? Altså hvis man sælger nu, får et tab, og 1-2 år senere begynder at arbejde i SE. Kan man så gå tilbage og få fradraget eller ville det være for let :)
Besvaret
Virker det egenligt med tilbagevirkende kraft? Altså hvis man sælger nu' date=' får et tab, og 1-2 år senere begynder at arbejde i SE. Kan man så gå tilbage og få fradraget eller ville det være for let :)[/quote'] Nope... Det skal fradrages i det år man æder tabet... Ellers var det sku en meget god fidus at vente til man tjente lidt mere :)
Besvaret
Nope... Det skal fradrages i det år man æder tabet... Ellers var det sku en meget god fidus at vente til man tjente lidt mere :)
Hehe i dette tilfælde ville det jo være spørgsmålet om man overhovedet havde indtægt i SE, dvs. en uendelig høj lønstigning ;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...