Troejborg Skrevet May 30, 2010 Rapporter Skrevet May 30, 2010 Hej alle! Jeg håber lidt der er nogen der kan hjælpe her.. Min kæreste købte i første halv år af år 2008 et sommerhus i DK - i håb om at tjene penge.. Han fik, uden videre, et lån i realkredit på 1.500.000 - hvilket jeg ikke kan forstå kan lade sig gøre, når man kun er 23... Anyway, det tog hurtigt overhånd med regninger osv. og det var ikke hvad han troede det var - regningerne overrumplede ham.. Han dummede sig i sidste halvår af år 2008 - og blev varetægtsfængslet i 2 mdr.. Herefter løsladt i 2 mdr og så ind og afsone sin dom i 4 mdr i starten af år 2009.. Han kom ud i maj 2009.. Og siden da har han arbejdet - og er kommet væk fra alt dette.. I sommeren 2009 blev sommerhuset solgt på tvangsauktion.. Der har ikke været én eneste regning der er blevet betalt på sommerhuset - da han som sagt blev overrumplet - og har været i fængsel.. Han har fået henstand af indbetalingerne til lånet i et år mener jeg.. Dette skete i sommeren 2009 ved tvangsauktionen.. Dvs. de sikkert kommer om snart og forlanger indbetalinger.. Sagen er den at vi virkelig ikke har råd eller lyst til at betale på dette.. Vi har i forvejen gæld andre steder, hvor der bliver betalt til noget vi ikke har.. Min kæreste har det fint med at han aldrig kommer til at eje noget i DK igen - bare han slipper for de indbetalinger.. Nu er problemet så følgende: Vi har hørt at hvis vi ikke indgår i en eller anden form for forhandlinger, kan de sende ham i retten, hvor alt bliver opgjort af hvad han ejer og hvad hans udgifter er - eller de kan selv trække beløbene fra hans konto?? - og han kan komme til aldrig at eje noget i Sverige heller?? Vi har også hørt at hans bedste mulighed er at søge om gældssanering - men umiddelbart kan jeg ikke lige hitte ud af om dette egentlig er en mulighed?? Samtidig har vi en bekendt - som også er gået på røven med et hus og en gæld på 1 mio... Han nægtede blot at indbetale - og siden da har han aldrig hørt noget fra banken, andet end at de sender en årsopgørelse hvert år... han har aldrig skullet betale én eneste krone - ej heller blevet hevet i retten eller noget som helst.. -------- Jeg ved ikke om der er noget af det her der giver mening? Lige nu har jeg bare brug for at der er nogen med lidt erfaring eller viden, de kan dele ud af.. Min kæreste har i hele perioden boet i Sverige - og ønsker ikke at der er noget der bliver flyttet herover.. Håber der er nogen der kan hjælpe.. Mvh. Karina
Rikke Rost Besvaret May 30, 2010 Rapporter Besvaret May 30, 2010 Gør jer klar til at blive hevet hele vejen igennem og komme ud på den anden side flået som døde kaniner..... For i slipper ikke....og hvis du synes det var skidt at skylde penge i .dk, så er det vand ved siden af at skylde herovre. Det kommer til at plage jer, indtil gælden er væk....om i kan li det eller ej. Og det bliver centralt registeret og alle tager kreditoplysninger på dig og ham. Så jeg ville lette røven i en vis fart og komme igang med at forhandle om tilbagebetaling.
Troejborg Besvaret May 30, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret May 30, 2010 Gør jer klar til at blive hevet hele vejen igennem og komme ud på den anden side flået som døde kaniner..... For i slipper ikke....og hvis du synes det var skidt at skylde penge i .dk, så er det vand ved siden af at skylde herovre. Det kommer til at plage jer, indtil gælden er væk....om i kan li det eller ej. Og det bliver centralt registeret og alle tager kreditoplysninger på dig og ham. Så jeg ville lette røven i en vis fart og komme igang med at forhandle om tilbagebetaling. Kender du noget til gældssanering??
Rikke Rost Besvaret May 30, 2010 Rapporter Besvaret May 30, 2010 Læs om det her.... Når det er noget man har rodet sig ud i bevidst skulle jeg mene de var ret så kolde i rumpetten.... Men kig tingene igennem og kontakt en advokat....
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu