hrohibil Skrevet July 22, 2010 Rapporter Skrevet July 22, 2010 Hejsa. Jeg skal til at flytte til Helsingborg. I den forbindelse ville jeg høre ad, om det er en lang og besværlig process at tage min brugte billige bil med og få den registreret over på den anden side? Den er lige blevet synet og kører udemærket, og da økonomien ikke er helt i top, så har jeg ikke råd til at købe en bil i sverige, selvom det er en brugt bil. Kan det betale sig? Mvh H
hrohibil Besvaret July 24, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 24, 2010 Anyone??? Jeg er virkelig på bar bund her....
swoop Besvaret July 24, 2010 Rapporter Besvaret July 24, 2010 Hejsa. Jeg skal til at flytte til Helsingborg. I den forbindelse ville jeg høre ad, om det er en lang og besværlig process at tage min brugte billige bil med og få den registreret over på den anden side? Den er lige blevet synet og kører udemærket, og da økonomien ikke er helt i top, så har jeg ikke råd til at købe en bil i sverige, selvom det er en brugt bil. Kan det betale sig? Mvh H Næ synes ikke processen er særlig lang, men som alt andet i Sverige er der en helt præcis proces der skal følges. Jeg kan ikke huske processen, men den står beskrevet herinde et sted. Min fornemmelse var da jeg importerede var at det hverken eller - altså det er ikke noget du tjener på, men det er heller ingen gevinst for dig. Den primære årsag for mig, var at jeg ikke orkede at skulle flytte til andet land og samtidig skifte bil, man er afhængig af hver dag. Der er sikkert nogle bilnørder herinde der kan slynge et langt regnestykke ud, der enten beviser det ene eller andet.
Don A Besvaret July 24, 2010 Rapporter Besvaret July 24, 2010 da jeg flyttet have man 3 månder til at bytte bil.? ved ikke om det stædigvæk er sådan. For så ville jeg sælge i DK og købe en anden i SE..
jpc Besvaret July 25, 2010 Rapporter Besvaret July 25, 2010 Hejsa. Den er lige blevet synet og kører udemærket, og da økonomien ikke er helt i top, så har jeg ikke råd til at købe en bil i sverige, selvom det er en brugt bil. Kan det betale sig? Mvh H Jeg flyttede til Helsingborg i 2004 med en 7 mdr. gammel Hyundai. Nyprisen i DK var dengang 139.000 DKK inkl. levering, og jeg fik 53.600 DKK tilbage fra told/skat, dvs. jeg stod med en næsten ny bil i Sverige, som havde kostet 85.000 DKK. Jeg vurderede at det ville blive ret svært at finde noget tilsvarende i Sverige til den pris. Jeg ved ikke om reglerne i dag er nøjagtigt de samme, men så har du et konkret eksempel at gå ud fra. Det tog noget tid at finde en forsikring til en rimelig pris, men det lykkedes gennem Insplanet (udenlandsk importerede biler er dyrere i forsikring hos mange selskaber).
dan Besvaret August 4, 2010 Rapporter Besvaret August 4, 2010 Søg herinde i forummet, der er flere sider om import af sin danske bil (min egen historie står der også et sted). Eneste du skal være forberedet på er at Skat i DK ikke giver dig det du forventer retur (og din klageret er stort set NUL, da du over afgørelsen skal starte i landsretten og hvem gør det for så små penge)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu