Troejborg Skrevet July 31, 2010 Rapporter Skrevet July 31, 2010 Hej sunddebatere.. Håber der er nogle PC/TV nørder imellem :) Vi har et problem med at få lyden fra vores HP computer over til vores Phillips TV.. Det har hele tiden virket fint med billed og lyd via HDMI kabel indtil for en uge siden, der VILLE den bare IKKE noget... Nu har vi så fået billedet over på TV'et, men vi mangler lyden... Vi har prøvet samtlige indstilninger på TV og PC og der er intet der virker, ej heller hvis jeg bruger et almindeligt lyd kabel.. Er der nogen der er skrappe til sådan noget? Kan jo godt være der er en ting vi har misset.. Eller det er der jo nok, siden det ikke virker..
jpc Besvaret July 31, 2010 Rapporter Besvaret July 31, 2010 Det har hele tiden virket fint med billed og lyd via HDMI kabel indtil for en uge siden, der VILLE den bare IKKE noget... Nu har vi så fået billedet over på TV'et, men vi mangler lyden... Vi har prøvet samtlige indstilninger på TV og PC og der er intet der virker, ej heller hvis jeg bruger et almindeligt lyd kabel.. Er der nogen der er skrappe til sådan noget? Kan jo godt være der er en ting vi har misset.. Eller det er der jo nok, siden det ikke virker.. Generelt kan man sige, at man i indstillinger for lyd under Kontrolpanel skal vælge den rette lydudgang (hdmi) mens afspilleren man bruger IKKE er åben. Ellers huskes indstillingen ikke. Hvis det ikke er nok, så prøv at hente sidste nye driver til lydkortet. Det kan undertiden også løse problemer af den slags.
Troejborg Besvaret July 31, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 31, 2010 Generelt kan man sige, at man i indstillinger for lyd under Kontrolpanel skal vælge den rette lydudgang (hdmi) mens afspilleren man bruger IKKE er åben. Ellers huskes indstillingen ikke. Hvis det ikke er nok, så prøv at hente sidste nye driver til lydkortet. Det kan undertiden også løse problemer af den slags. Lige præcis, det er det vi hele tiden og altid har gjort, og det har virket fint.. Men nu virker det ikke.. lyden virker fint fra computerens højtalere, men ikke når man vælger output højtalere.. Jeg mener nok, at jeg har prøvet at hente sidste nye driver.. Men nu er jeg ikke 100 % sikker.. har rodet med så meget efterhånden.. Hvor går man hen og gør det?? Det der er mest irriterende, er, at det har virket ganske fint.. og vi har ikke pillet ved noget.. øv.. hader elektronik :P
Troejborg Besvaret July 31, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 31, 2010 Hmm, ved nærmere eftertanke, har vi, siden vi sidst brugte hdmi kablet, installeret et virus program.. Vi har slettet virus programmet igen - men kan det have rodet ved lyden?
Troejborg Besvaret July 31, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 31, 2010 Nu fandt jeg ud af det, jeg har den nyeste driver..
jpc Besvaret July 31, 2010 Rapporter Besvaret July 31, 2010 Hmm, ved nærmere eftertanke, har vi, siden vi sidst brugte hdmi kablet, installeret et virus program.. Vi har slettet virus programmet igen - men kan det have rodet ved lyden? Det er forhåbentlig et ANTI-virusprogram ;) Har du prøvet med systemgendannelse? Find et gendannelsespunkt som ligger før det gik galt.
Troejborg Besvaret July 31, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 31, 2010 Det er forhåbentlig et ANTI-virusprogram ;) Har du prøvet med systemgendannelse? Find et gendannelsespunkt som ligger før det gik galt. Selvfølgelig er det da det ;) hehe Nej det har jeg slet ikke tænkt på - jeg er ikke lige den helt store haj til alt det computer fis.. Men hvor går jeg så hen og gør det? Nu har jeg lige prøvet at sætte HDMI kablet til en anden bærbar - og vupti - lyd og billed og det hele lige med det samme.. det er alt for mærkeligt..
Troejborg Besvaret July 31, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 31, 2010 Vista - men fandt også dette alligevel... nu sidder jeg bare lige og overvejer hvor langt tilbage jeg skal gå.. og tænker lidt over, om der er lagt noget nyt ind på den ellers..
jpc Besvaret July 31, 2010 Rapporter Besvaret July 31, 2010 Vista - men fandt også dette alligevel... nu sidder jeg bare lige og overvejer hvor langt tilbage jeg skal gå.. og tænker lidt over' date=' om der er lagt noget nyt ind på den ellers..[/quote'] Ikke noget problem, du kan altid vende tilbage til den nuværende igen, eller vælge en ny dato, hvis den første ikke virker.
Troejborg Besvaret July 31, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 31, 2010 Nu har jeg systemgendannet computeren - men der er stadig ingen lyd :(
Troejborg Besvaret July 31, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 31, 2010 Ikke noget problem' date=' du kan altid vende tilbage til den nuværende igen, eller vælge en ny dato, hvis den første ikke virker.[/quote'] Så tror da jeg vælger en ny dato så..
Troejborg Besvaret July 31, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 31, 2010 YAY - det virker :D:D:D:D:D Hvor er jeg dog glad, nu er fri for at have en sur kæreste rendende :P Jeg siger mange tak for hjælpen :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu