Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hey. Hvordan er det lige med regninger og betalinger? Jeg tænker her, at jeg vil ikke betale over PBS, men vil hellere modtage girokort/regninger som let kan betales over min svenske netbank. Har man denne mulighed her? Mine internet udbyder, telefoni og diverse håber jeg kan betales over netbanken. Mvh H

Besvaret

Okay. Lækkert at jeg kan bruge min netbank. Lollikken: 30-50 SEK pr faktura, gælder det os ved bankgiro og plusgiro? Det synes jeg er vildt. E-faktura lyder umiddelbart som et godt valg. Det håber jeg bare min kommende internet og tele udbyder har en sådan ordning.

Besvaret

De fleste tager et adm. gebyr for at sende en papir regning ud til det - så det er om at bruge e-faktura og autogiro hvor man kan. Udfordringen kan ligge i at nogle service udbyder, vil have penge tidliger på måneden end danskere har penge. Svenskerne får jo løn omkring den 25. i måneden - så er ikke unormalt at regninger skal betales den 28-30. i måneden. Og i DK får de fleste deres løn udbetalt sidste bankdag i måneden. Dog kan det løses med en kassekredit løsning i DK på sin lønkonto, eller hvis man får overført flere penge end man bruger - så er der også overskud til at betale nogle dage før. Bankerne kan for det meste aftales til at fakturere 1-5. dag i den nye måned. Og en del andre bruger allerede den 30./31. i måneden som betalingsdag. Problemet er ikke større end det kan løses, så det skal man ikke lade sig stoppe af.

Besvaret

Jeps.. Vores nordea i dk overfører et fast beløb d 25 hver måned til nordea i se... Koster ikke noget i gebyr. Bruger også e-faktura hvor jeg kan.. Synes dog ikke den går igennem med Radio tjänst =/

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...