Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Da jeg står og skal sætte min egen bil til salg, så har jeg fået tilbudt af minchef i det ny job (:)) at jeg nu kvit og frit (dvs uden udbetalingen) kan overtage leasingen på vores salgs chefs bil efter at han for en måned siden er stoppet. Vi kontaktede leasing selskabet (Dodge) og den ansvarlig sælgeren sagde at det er ok med dem. Det drejer sig om en Dodge Caliber SXT,bensin, fra 09. kørt 25.000 km. der skyldes ca.120-125.000 på den. markedsværdi=??? S¨ådan som jeg ser på det så er markedsværdien nogenlund det samme som skylden i bilen, jeg slipper for at udbetalingen, så slipper jeg også på yderliger værditab på egen bil, og evt værksteds besøg (min bil er en BMW 525 fra 04, med 125.000km på samvittigheden-fremstår som en perle da den lige er blevet fuldt malet og lakeret hos BMW for en måned siden for 38.000SEK, men jeg tror at gear kassen er begyndt at brokke sig lidt) Hvad siger de kloge og erfarne hoveder herinde? hvis jeg nu siger ja til dealen, kan man så efter 3,4 eller 5 måneder fx bare aflervere bilen til leasing firmaet og sige tak for lån eller er jeg bundet til et x antal mdr? Er det en go eller dårlig deal jeg er ud i her?? på forhånd tak

Besvaret

jeg forstår. men jeg overtager leasing aftalen i mit navn, så det er ikke firmaet(mit arbejde) som leaser bilen men mig personligt. Spørgsmålet er den. Er det en dårlig ide at lease? er der et "catch" i leasing? 1-jeg slipper jo for udbetalingen idet jeg overtager en eksisterende deal 2-kan man bare slippe hvis man en dag vil ophæve aftalen?

Besvaret

Hvad med skatten?? Arbejder du I Danmark? Har du styr på om du bliver sat i skat af den danske værdi af bilen?? Gør man ikke det normalt med en firmabil?? De har lavet om på reglerne en masse gange, og nu er der en ny skattefinte omkring leasing til at udgå noget af registreringsafgiften. Jeg kan ikke følge med mere. Danskere, biler, bilafgifter og jantelov - den cocktail er fuldstændig fucked up!:sick:

Besvaret
...det er en svensk bil det handler om...
Vha. BMW's svenske web-side ka du regne ud, om det ka betale sig for dig eller ej. Den har jeg tidligere anvendt, da jeg skulle afgøre spørgsmålet...
Besvaret
Vha. BMW's svenske web-side ka du regne ud, om det ka betale sig for dig eller ej. Den har jeg tidligere anvendt, da jeg skulle afgøre spørgsmålet...
Hvordan det? hvad skal man kunne regne ud der?
Besvaret
Hvordan det? hvad skal man kunne regne ud der?
Som jeg læser spørgsmålet, drejer sig vedr. "Er det en go' idé at privatlease" ? I så fald kunne den webside, jeg henviser til, medvirke til at afgøre for dig, om det var en god idé ift. din aktuelle situation og mulighed... (Information -> frågor ock svar -> leasing mv. - der er masser om information og muligheder, f.eks. privatleasing af brugte biler)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...