bravo Skrevet August 26, 2010 Rapporter Skrevet August 26, 2010 Hej Jeg har en ven som siger at man kan betale et engangs beløb, som så skulle gælde for et helt år over broen... er der nogle som har hørt om dette..?? Eller koster det ca. 3700 om måneden hvis jeg kører 51 gange frem og tilbage..`?? Er der også nogle som kan hjælpe mig med, hvad jeg præcis for ud af mit fradrag (altså i ekstra "indtægt" om måneden)...?? hvis nu mit fradrag er eks. 5000 kr.. Er lidt forvirret på dette område...:) Læste bla. dette.: Befordringsfradraget nedbringer kun kommune-/amtsskatten og ikke AM-bidrag, bundskat, mellemskat og topskat. Derfor er fradraget kun en tredjedel værd i sparet skat - 32 procent helt præcist. Et befordringsfradrag på 1.000 kroner gør altså skatten 320 kroner lavere. håber at høre fra jer...:)
bravo Besvaret August 26, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret August 26, 2010 Syntes umeldbart det lyder lidt dyrt....er der andre ekstra udgifter jeg skal tænke på hvis jeg flytter derover..?? Kan det betale sig økonomisk.... eller bliver det man spare ved (bil, hus, osv) "ædt" op af transport udgifter m.m..??
larscph Besvaret August 26, 2010 Rapporter Besvaret August 26, 2010 Din ven tager fejl - det er ikke en mulighed. Hvis du flytter herover for at spare penge skal du nok lade være - i det store hele går det nok lige op ift at bo i Københavnsområdet hvis du bor alene og pendler i bil i forhold til at bo i København. Men det afhænger fuldstændig af hvilke behov og ønsker du har til bolig, bil, osv...
Kim H Besvaret August 26, 2010 Rapporter Besvaret August 26, 2010 Læste bla. dette.: Befordringsfradraget nedbringer kun kommune-/amtsskatten og ikke AM-bidrag, bundskat, mellemskat og topskat. Derfor er fradraget kun en tredjedel værd i sparet skat - 32 procent helt præcist. Et befordringsfradrag på 1.000 kroner gør altså skatten 320 kroner lavere. Hvis/når 1.000 gør skatten 320 kroner lavere - så gør 5.500 kroner skatten (5.500*320)/1.000=1.760 lavere Keine hexerei - nur praktisk anvendelse af et enkelt regneeksempel ;)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu