gika1234 Skrevet November 22, 2010 Rapporter Skrevet November 22, 2010 Hej :) Jeg kan se, at det flere steder er nævnt, at det er muligt at forhandle prisen ned ved køb af brugt bil. Det er lykkes mig at forhandle renten ned på mit boliglån og det kommende billån - men jeg er helt blank i forhold til et opnåeligt afslag i prisen på en brugt bil. Jeg tænker at købe en bil til omkring 70.000 sek. Er der nogle, som har købt bil hos forhandler i et lignende prisleje og har erfaring med en realistisk rabat ? Tak og god aften til alle Gitte
Kim H Besvaret November 22, 2010 Rapporter Besvaret November 22, 2010 Hvis du skal købe uden at give noget i bytte, står du ganske stærkt i en handel. Du behøver jo ikke at vise sælgeren, at du er vildt interesseret i netop hans bil - i stedet skal du tydeligt gøre ham forståeligt, at du kan købe mange fine brugte biler andre steder. Det er svært at vide hvad man kan opnå, men hvis du vil give 70.000 bør du nok som et minimum kunne finde en bil som er annonceret til f.eks. 75.000. En anden mulighed på denne årstid er at insistere på at få et sæt vinterhjul med i prisen - eller allerhelst både rabat OG vinterhjul. Uden vinterhjul må du jo ikke køre med bilen, når vi har passeret den 1. december. Men husk først og fremmest IKKE at vise sælgeren, at du er meget interesseret i netop hans bil.
gika1234 Besvaret November 23, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret November 23, 2010 Jeg skal ikke bytte med bil og tak, Kim for dine tips. Det var sødt af dig.
ARN Besvaret November 24, 2010 Rapporter Besvaret November 24, 2010 Har lige købt brugt bil og fik 20% afslag på prisen, fordi der ikke skulle indbyttes anden bil + plus 4 vinterdæk på alufælge for 3.000,-. 5.000,- i rabat på 75.000,- er, ud fra den erfaring jeg fik ved at køre rundt, absolut for lidt. Ingen steder var der under 10% rabat samt vinterdæk.
Lynge Besvaret November 24, 2010 Rapporter Besvaret November 24, 2010 Ja man kan sagtens handle med brugt bils forhandler. Hos Hedberg bil i Svedala, gik vi ind og sagde vi skulle bruge en bil til max 50k. Det mente han at han havde svært ved at klare men skulle lige kigge. Så kom han tilbage og vidste os en Focus, Polo og Nissan(kan ikke huske model). Dem kunne vi få til mellem 55k -58k samtlige biler stod til lige omkring 75k på prisskiltet. Så de er i den grad til at handle med.
ARN Besvaret November 24, 2010 Rapporter Besvaret November 24, 2010 Hvis du/I ikke allerede har købt bil, så kig ud til Grecos bil i Oxie. Vi har lige købt bil der ude og de har mange gode biler til rigtig lave priser. De skal have tømt lageret inden december, hvor der kommer nye ejere - Virker ikke mindre reelle end andre brugtbilforhandlere ;-)
gika1234 Besvaret November 24, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret November 24, 2010 Tusind tak for jeres svar - jeg sætter pris på, at I brugte tid på det. Jeg har købt bil i dag. Desværre læste jeg først de sidste svar efter købet - ellers havde jeg måske sparet nogle penge :-) Jeg købte en bil til 69.900 kr. Fik den for 68.000 plus vinterdæk på fælge til 7.000 kr. Fik samtidig en aftale om, at de kørte bilen til syn og lavede nogle forskellige ting på den.
Kim H Besvaret November 24, 2010 Rapporter Besvaret November 24, 2010 Tusind tak for jeres svar - jeg sætter pris på, at I brugte tid på det. Jeg har købt bil i dag. Desværre læste jeg først de sidste svar efter købet - ellers havde jeg måske sparet nogle penge :-) Jeg købte en bil til 69.900 kr. Fik den for 68.000 plus vinterdæk på fælge til 7.000 kr. Fik samtidig en aftale om, at de kørte bilen til syn og lavede nogle forskellige ting på den. Godt gået :th2:
gika1234 Besvaret November 25, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret November 25, 2010 Tak. Jeg kunne måske have fået den endnu billigere - men jeg er i bund og grund ret dårlig til det med at forhandle rabat - så med det i baghovedet skal jeg nok være tilfreds :-) Det bliver skønt at hente en bil, hvor der er sat vinterdæk på. Jeg er også glad for aftalen om at de syner den - det en lige en ekstra check af den. Jeg er stadig imponeret over, at man kan købe en Ford Fusion fra 2007 til den pris :-)
Gio Besvaret November 25, 2010 Rapporter Besvaret November 25, 2010 Har lige været ude og kigge på en dyt også, og kunne kun presse ham 10k på 140k - og det var endda efter jeg havde brokket mig over de kosmetiske fejl på bilen - hvoraf den ene endda var en bule inkl. lak-afskrab. (de to andre var dybe ridser i plast-detaljer). Jeg lod ham også forstå, at de sommerdæk der sad på havde under 1 mm tilbage, og derfor ikke var til noget. Der kunne/ville han heller ikke gøre noget lækkert. Efter endt sludren frem og tilbage, så var hans tilbud 10k af på udsalgsprisen, plus fire brugte vinterdæk på stålfælge. Jeg var ikke tilfreds, og lod ham og bilen være - indtil videre.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu