Benzino Skrevet March 10, 2011 Rapporter Skrevet March 10, 2011 Jeg står og skal importere en bil til Sverige i morgen. Der er et par ting omkring grænseplader og forsikring jeg er i tvivl om. Rygtet er at de tyske grænseplader skal være de røde af slagsen men er det nok til at køre bilen hele vejen hjem til Sverige? Jeg har for ca. 4 år siden hentet en tysk bil, men blev stoppet af politiet med forkalring om at de gule grænseplader ikke gælder i Danmark. De mente bilen ikke var forsikret i Danmark. Spørgsmålet er så om de røde er nok (de røde skulle gælde 15 dage)? Skal man virkelig ud i at rekvirere danske grænseplader også, når man skal krydse den danske grænse? Håber der er nogen med lidt mere erfaring der kan hjælåe med oplysninger, da det som nævnt er i morgen jeg skal hente bilen.
Troejborg Besvaret March 10, 2011 Rapporter Besvaret March 10, 2011 Vi havde den gule - der var ingen problemer... :)... og forsikringen klarede de vist i tyskland.. men et godt råd - svenskerne er ikke særlig glade for import biler - vi mistede utrolig mange penge på vores, da vi skulle sælge den igen + den var svær at sælge.. Bare et godt råd..
Gio Besvaret March 10, 2011 Rapporter Besvaret March 10, 2011 http://www.google.dk/cse?cx=partner-pub-9806254195315652%3Apfkyq5-89q0&ie=ISO-8859-1&q=gr%E6nseplader+import&sa=S%F8g&siteurl=www.sunddebat.com%2Fforum.php
Benzino Besvaret March 10, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret March 10, 2011 Troejborg - Det var muligvis fordi i ikke blev stoppet/opdaget. Mig stoppede de meget aggresivt som om jeg lige havde røvet en bank. Jeg tror det afhænger lidt af bilen når man skal sælge en import bil. Hvilken bil var det du mistede så mange penge på? Jeg har selv solgt en Porsche til en god pris i sidste uge.
Troejborg Besvaret March 10, 2011 Rapporter Besvaret March 10, 2011 Troejborg - Det var muligvis fordi i ikke blev stoppet/opdaget. Mig stoppede de meget aggresivt som om jeg lige havde røvet en bank. Jeg tror det afhænger lidt af bilen når man skal sælge en import bil. Hvilken bil var det du mistede så mange penge på? Jeg har selv solgt en Porsche til en god pris i sidste uge. okay :S Det var blot en Passat vi havde... men synes bare hvad jeg har hørt, så er svenskerne generelt ikke ret glade for importbiler.. Var det en svensker der købte den?
Benzino Besvaret March 10, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret March 10, 2011 Det er også hvad jeg hører. Det er sikkert også sandt for mere almindelige biler som passat. Men hvis der er tale om en speciel bil og man ellers kan dokumentere bilens gøren og laden tror jeg nok man skal finde en fornuftig køber. Min køber var svensker. Måske var jeg bare heldig. Gio - Jeg har kigget din søgning igennem og kan ikke se noget svar jeg kan bruge. Jeg tror gerne man slipper afsted med de gule plader igennem Danmark hvis man er heldig, men det var jeg ikke da jeg importerede. Den tyske forhandler påstår at selv de gule export plader er ok i Danmark, men hvorfor stopper politiet mig.
Troejborg Besvaret March 10, 2011 Rapporter Besvaret March 10, 2011 Det er også hvad jeg hører. Det er sikkert også sandt for mere almindelige biler som passat. Men hvis der er tale om en speciel bil og man ellers kan dokumentere bilens gøren og laden tror jeg nok man skal finde en fornuftig køber. Min køber var svensker. Måske var jeg bare heldig. Gio - Jeg har kigget din søgning igennem og kan ikke se noget svar jeg kan bruge. Jeg tror gerne man slipper afsted med de gule plader igennem Danmark hvis man er heldig, men det var jeg ikke da jeg importerede. Den tyske forhandler påstår at selv de gule export plader er ok i Danmark, men hvorfor stopper politiet mig. Hmm jeg tænker du må henvende dig til politiet selv og høre.. For ja, vi fik også at vide i tyskland, at de gule var ok..
Benzino Besvaret March 10, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret March 10, 2011 Sjovt du siger det for har lige ringet til dem. SKAT har åbenbart overtaget den opgave så jeg skal have fat i SKAT
Troejborg Besvaret March 10, 2011 Rapporter Besvaret March 10, 2011 Sjovt du siger det for har lige ringet til dem. SKAT har åbenbart overtaget den opgave så jeg skal have fat i SKAT Held og lykke med køen - især på denne tid af året :D
Kvalm Besvaret March 10, 2011 Rapporter Besvaret March 10, 2011 Sjovt du siger det for har lige ringet til dem. SKAT har åbenbart overtaget den opgave så jeg skal have fat i SKAT Tyske midlertidige prøveplader fås med hhv. rød og gul stribe. Den gule er til brug indenfor den tyske Bundesgrenze, mens pladen med den røde stribe er med eksport for øje. Og det handler lidt om forsikringsforholdende, hvorfor tyskerne er strikse vedr. brugen...
Kvalm Besvaret March 10, 2011 Rapporter Besvaret March 10, 2011 Sjovt du siger det for har lige ringet til dem. SKAT har åbenbart overtaget den opgave så jeg skal have fat i SKAT Tyske midlertidige prøveplader fås med hhv. rød og gul stribe. Den gule er til brug indenfor den tyske Bundesgrenze, mens pladen med den røde stribe er med eksport for øje. Og det handler bl.a. lidt om forsikringsforholdende, hvorfor tyskerne er strikse vedr. brugen...
sup3rior Besvaret March 10, 2011 Rapporter Besvaret March 10, 2011 Jeg hopper lige ind og hijacker tråden ;) Nogen der ved hvad man gør med forsikring hvis bilen kan køre af egen kraft til SE og derfor heller ikke kan regges indtil den er lavet? Findes der nogen forsikring som dækker tyveri, hærvæk med videre på en ikke indregistreret bil...
Troejborg Besvaret March 10, 2011 Rapporter Besvaret March 10, 2011 Tyske midlertidige prøveplader fås med hhv. rød og gul stribe. Den gule er til brug indenfor den tyske Bundesgrenze' date=' mens pladen med den røde stribe er med eksport for øje. Og det handler bl.a. lidt om forsikringsforholdende, hvorfor tyskerne er strikse vedr. brugen...[/quote'] Hmm det kan jeg ikke helt få til og passe.. Vi har stadig pladerne liggende, var lige ude og kigge - og der er en gul stribe i højre side... og dén fik vi at vide man kunne køre hjem til se på..
newport Besvaret March 10, 2011 Rapporter Besvaret March 10, 2011 Hmm det kan jeg ikke helt få til og passe.. Vi har stadig pladerne liggende, var lige ude og kigge - og der er en gul stribe i højre side... og dén fik vi at vide man kunne køre hjem til se på.. Så har du været heldig, for det er rigtigt. Men jeg tror ikke at svensk polis gør meget ud af det, men ser (desværre ) mange gule - desværre fordi at de overhovedet ikke har forsikringsdækning. Det er der på de røde
Benzino Besvaret March 10, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret March 10, 2011 Jeg har af flere forhandlere fået vide man kan bruge de gule eksport plader uden for Tyskland. Han havde sendt flere biler afsted til DK, Holland m.m. Men nogen tager fejl, spørgsmålet er bare hvem
Troejborg Besvaret March 10, 2011 Rapporter Besvaret March 10, 2011 Jeg har af flere forhandlere fået vide man kan bruge de gule eksport plader uden for Tyskland. Han havde sendt flere biler afsted til DK, Holland m.m. Men nogen tager fejl, spørgsmålet er bare hvem Lige nøjagtig... Har også fået dét at vide af flere som har importeret biler
Benzino Besvaret March 10, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret March 10, 2011 http://www.bilgalleri.dk/html/for_messagedetail.asp?msg_id=547028 Det brugeren kagekongen skriver i linket lyder meget fornuftigt. Særligt dét omkring at det er som dansk bosat man har et problem med tyske plader. Nu skal jeg bare vide om de gule er nok da de røde koster det dobbelte.
Kvalm Besvaret March 10, 2011 Rapporter Besvaret March 10, 2011 Nu skal jeg bare vide om de gule er nok da de røde koster det dobbelte. Det har du jo så fået at vide een gang tidligere. På følgende link står nævnt, at pladerne med rød stribe anvendes ved export af biler fra Tyskland: http://www.im-auto.de/autokennzeichen/ausfuhrkennzeichen.html Die Gültigkeit des Ausfuhrkennzeichens ist auf diesem festgehalten, in einem roten Feld auf der rechten Seite des Kennzeichens. Die Gültigkeit wird dabei mit Tag, Monat und Jahr sehr genau angegeben. Grundsätzlich kann die Zulassungsdauer bei Ausfuhrkennzeichen zwischen 14 Tagen und einem Jahr festgelegt werden.
Benzino Besvaret March 10, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret March 10, 2011 Jojo men i mit link nævnes at der er ændret på reglerne således at de gule også gælder. Men jeg tager de røde for en sikekrheds skyld.
alex Besvaret March 11, 2011 Rapporter Besvaret March 11, 2011 Jeg hentede bil i Tyskland i november sidste år - og fik også fra Audi forhandleren besked om at de gule plader var ok. De røde var primært såfremt registreringen skulle være gyldig i mere end én uge (mener jeg det var)... Jeg fik en fin lap med på at forsikring betalt - og det fremgik også at den dækkede både Sverige og Danmark.... om den så reelt gjorde det aner jeg ikke.... jeg havde faktisk tænkt mig at forhøre mig hos Skat i Rødby, men da jeg kom frem om aftenen var der lukket, så jeg fortsatte bare og håbede på det bedste... Jeg har siden hen snakket med Transportstyrelsen - og de siger også man skal bruge de røde export plader... så jeg var vist heldig... Anyway - du skal være opmærksom på at zulassungsstelle (der hvor du skal have de røde plader) typisk lukker omkring 13:00 - og du skal være der i rimelig god tid for at være sikker på at du kan nå at få dem (mener de åbner kl 07:00) Du kan finde det nærmeste fra: http://www.kfz.net/kfz-zulassungsstelle/stadt/ De gule kan fåes næsten når som helst... Jeg ville klart gå efter de røde ! Mvh Alex
Troejborg Besvaret March 11, 2011 Rapporter Besvaret March 11, 2011 Ja jeg tror du skal satse på de røde - hvis nu du skulle blive stoppet osv.. jeg tror vist også jeg var blandt en af de heldige..
Troejborg Besvaret March 11, 2011 Rapporter Besvaret March 11, 2011 Har faktisk lige spurgt manden, om han vidste det.. og han sagde, at det var han godt klar over - at det var de røde til eksport og de gule indenfor tyskland... Han gad bare ikke betale for de røde - så derfor vi kørte på de gule og tog chancen.... :P.... hvis jeg nu havde vist det dengang - så havde vi squ købt de røde - men han er snu ikke og sige noget til mig..
alex Besvaret March 11, 2011 Rapporter Besvaret March 11, 2011 Men man kan jo sige, at det fint går med gule plader, såfremt man holder ind i f.eks. Rødby eller Padborg og får danske klister-prøveplade på... så kommer du da ihvertfald frem til betalingsanlægget ;o) mvh Alex
Benzino Besvaret March 13, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret March 13, 2011 Så er bilen hentet. Med de røde plader. Tog forsikringen på 9 dage. Når transportstyrelsen selv nævner de røde, så må det være det man skal bruge. Og zulassunsstelle lukkede kl 12 i mit tilfælde. Jeg stod der 5 min før :)
Kvalm Besvaret March 13, 2011 Rapporter Besvaret March 13, 2011 Så er bilen hentet. Med de røde plader. Tog forsikringen på 9 dage. Når transportstyrelsen selv nævner de røde, så må det være det man skal bruge. Der er den fordel også, at du må køre på dem i Sverige indtil udløb. Mit forsikringsselskab IF dækker for importbiler - under importen...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu