Yankie Skrevet March 14, 2011 Rapporter Skrevet March 14, 2011 Hej alle, Meget agressive parkeringsvagter i mit område. Jeg fik en bøde kl 23 natten til lørdag. Lørdag kl 10 om formiddagen får jeg så en mere for samme forseelse. (Det skal nævnes jeg ikke opdager noget før næste morgen kl 12, hvor der så sidder 2 bøder i forruden) Forseelsen; Jeg har parkeret 5 meter fra et fodgængerfelt, minimum er 10 m. Mit spørgsmål er så: Hvorfor får jeg 2 bøder for samme forseelse? Mvh Rasmus
EBL Besvaret March 14, 2011 Rapporter Besvaret March 14, 2011 Hej alle, Meget agressive parkeringsvagter i mit område. Jeg fik en bøde kl 23 natten til lørdag. Lørdag kl 10 om formiddagen får jeg så en mere for samme forseelse. (Det skal nævnes jeg ikke opdager noget før næste morgen kl 12, hvor der så sidder 2 bøder i forruden) Forseelsen; Jeg har parkeret 5 meter fra et fodgængerfelt, minimum er 10 m. Mit spørgsmål er så: Hvorfor får jeg 2 bøder for samme forseelse? Mvh Rasmus Den er desværre god nok, selv om de kære parkeringsvagter er gået lige til stregen af hvad loven tillader Lag (1984:318) om kontrollavgift vid olovlig parkering 5 § En ny kontrollavgift får tas ut för varje påbörjat kalenderdygn som en olovlig parkering pågår. Minst sex timmar måste dock förflyta från det att en betalningsuppmaning enligt 8 § första stycket utställdes till dess att en ny får utställas. Högst fem kontrollavgifter får tas ut för samma olovliga parkering.
Yankie Besvaret March 14, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret March 14, 2011 Det må jeg nok sige... Jamen så er det vel bare at betale ved kasse 1. :-(
Don A Besvaret March 14, 2011 Rapporter Besvaret March 14, 2011 var der ikke en historie her inde med en som fik 5 inde for et døgn ??
Menace Besvaret March 15, 2011 Rapporter Besvaret March 15, 2011 Det er noget skide svineri den måde det foregår på i sverige I danmark skal de i det mindste vente 5 min med at give bøden. Jeg har set nogen få en bøde mens de var på vej over for at hente en parkeringbillet, da de kom tilbage havde han smidt en bøde for manglede billet..... Samme parkeringsplads (den ved OB).... der kører en bil hen og parkere og en gut stiger ud og siger til parkeringsvagten at han lige skal hente noget og det tager 1 min. Det ligner at vagten siger "ok", nikker med hovedet og da fører går ind i butikken, skriver han en bøde ud..... god konflikt der kom ud af det.... Helt sikkert provision-lønnet. Min kone har også fået en fordi det var "fejningsdag" hvilket er angivet på en skilt (d 8 i hver måned mellem 8-12) Men.... der lå store snebunker og der kunne hverken fejes eller flyttes biler. alle bilerne, fik en bøde pga. de ikke var fjernet så de kunne feje... giver ingen mening
EBL Besvaret March 15, 2011 Rapporter Besvaret March 15, 2011 I danmark skal de i det mindste vente 5 min med at give bøden. I Danmark er parkeringsvagterne absolut hellere ikke lige effektive alle steder. Jeg var i dag på Retsmedicinsk Institut som ligger på Frederik V's vej lige ved Rigshospitalet. Jeg tror der holdt 20-30 biler hvor der var tydeligt skiltet med standsning forbudt i vejsiden. Konsekvensen var at der var et mindre trafikkaos, men der var ikke en eneste p-bøde at se i nogen af bilernes ruder, hellere ikke da jeg kom forbi igen 3-4 timer senere.
skallstorp Besvaret March 15, 2011 Rapporter Besvaret March 15, 2011 Köbenhavn I Danmark er parkeringsvagterne absolut hellere ikke lige effektive alle steder. Jeg var i dag på Retsmedicinsk Institut som ligger på Frederik V's vej lige ved Rigshospitalet. Jeg tror der holdt 20-30 biler hvor der var tydeligt skiltet med standsning forbudt i vejsiden. Konsekvensen var at der var et mindre trafikkaos' date=' men der var ikke en eneste p-bøde at se i nogen af bilernes ruder, hellere ikke da jeg kom forbi igen 3-4 timer senere.[/quote'] Jeg kan love dig at det ikke havde gået ved RH i Onsdags. Der var en hel här af parkeringsvagter i hele området. Ingen syndere der gik fri der.
Menace Besvaret March 16, 2011 Rapporter Besvaret March 16, 2011 Der plejer at være 4 stykker der går rundt og rundt og rundt hele dagen omkring vejene på rigshospitalet, herunder frederiks V vej...... mon du havde set forkert på skiltet? man plejer godt må holde der hele vejen ned........ og der er kaos hver dag :-)
Nattalie Besvaret March 16, 2011 Rapporter Besvaret March 16, 2011 Ja det vil jeg også mene. Min veninde er sygeplejerske derinde og de får ofte kommentarer fra patienters besøgende der har fået bøder rundt omkring hospitalet, pakeringsvagterne skulle være temmelig emsige derinde, netop fordi der så ofte er så meget kaos i trafikken netop der. Det ville egentlig være meget rart at få indsigt i hvor der bliver delt bøder ud og hvor mange, det ville have en præventiv effekt tror jeg også.
sup3rior Besvaret March 16, 2011 Rapporter Besvaret March 16, 2011 Her er de ihvertfald fremme i skoene: http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1520314.ece
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu