jacobe Skrevet March 17, 2011 Rapporter Skrevet March 17, 2011 Det primære spørgsmål: skal en bil som er avstäld* have en ejer (som har ansvaret for bilen m.m.)? Underforstået, hvis man af en eller anden grund bare gerne vil af med sin bil, kan man så afmelde den og sælge den/forære den væk som reservedelsbil, uden den nye ejer nødvendigvis skal registreres som ejer af bilen? Det sekundære spørgsmål: kan nogen med adgang til fax hjælpe mig med at finde ejeroplysninger på en bestemt bil, som har stået parkeret (efterladt) i mindst 1½ år, sandsynligvis længere? *EDITH: sorry, mente afmeldt, ikke avstäld
Thage Løbner Besvaret March 17, 2011 Rapporter Besvaret March 17, 2011 Det primære spørgsmål: skal en bil som er avstäld have en ejer (som har ansvaret for bilen m.m.)? Underforstået, hvis man af en eller anden grund bare gerne vil af med sin bil, kan man så afmelde den og sælge den/forære den væk som reservedelsbil, uden den nye ejer nødvendigvis skal registreres som ejer af bilen? Det sekundære spørgsmål: kan nogen med adgang til fax hjælpe mig med at finde ejeroplysninger på en bestemt bil, som har stået parkeret (efterladt) i mindst 1½ år, sandsynligvis længere? Der er vist forskel på afstelt og - tror det hedder -Afmeldt, altså til skrotning. I første tilfølde har jeg da betalt et minimum i forsikring, men i andet tilfælde droppes alt incl forsikring. Thage
jacobe Besvaret March 17, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret March 17, 2011 Mnaarh, tror måske du tænker på "trafikregister-afgiften", som er de dér 65:- kroner/år. Du sksl i hvert fald ikke betale trafikforsikring når bilen er "Avstäld". Og ja, selvfølgelig har du ret, det var egentlig "afmeldt" (afregistreret) jeg mente og ikke "avstäld" - beklager misforståelsen. Synes bare ikke TS giver noget konkret svar på, hvordan proceduren er for at afmelde en bil UDEN at den bliver kørt til skrot. For de nysgerrige, så handler det ikke om min egen bil, men en bil som tilsyneladende er blevet efterladt i nærheden af min bopæl. Jeg kører forbi den tit, og den har stået der urørt i mindst 1½ år. Jeg ville gerne finde ejeren, da jeg muligvis er int. i at købe/få den som reservedelsbil. Men eftersom den har stået urørt meget længe var jeg i tvivl om den overhovedet behøvede at have en ejer, hvis den var afmeldt. En venlig sjæl har i mellemtiden hjulpet mig med at slå den op, og underligt nok er den ikke engang "avstäld". Der er dog ingen adresse på ejeren, kun et navn. En teori kunne være at ejeren muligvis er død?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu