jacobe Skrevet March 18, 2011 Rapporter Skrevet March 18, 2011 Jeg er med på at nabo hedder "granne", men hvad så med en underbo? "Undergranne" giver godt nok ca. 50 hits på Google, men det er lige lovligt lidt for at gøre det officielt...
SanneJ Besvaret March 18, 2011 Rapporter Besvaret March 18, 2011 Jeg er med på at nabo hedder "granne"' date=' men hvad så med en underbo? "Undergranne" giver godt nok ca. 50 hits på Google, men det er lige lovligt lidt for at gøre det officielt...[/quote']ikke at jeg er 100, men tror også det er en granne. "Granne" er ihvertfald bredere betegnelse end vores "nabo" (folk der bor flere hus væk eller overfor er også en granne)
Don A Besvaret March 18, 2011 Rapporter Besvaret March 18, 2011 tror bare det også kaldes for Granne ?
fdhin Besvaret March 18, 2011 Rapporter Besvaret March 18, 2011 Grannen på våning 1, eller whatever. Hvis du skal klage over nogen så skriv deres lejlighedsnummer. Det står ofte over døren på et diskret skilt.
Kim H Besvaret March 18, 2011 Rapporter Besvaret March 18, 2011 ikke at jeg er 100' date=' men tror også det er en granne. "Granne" er ihvertfald bredere betegnelse end vores "nabo" (folk der bor flere hus væk eller overfor er også en granne)[/quote'] Er 100 % på linie med Sanne - "granne" dækker hele nabolaget - over eller under - til højre eller venstre - foran og bagved - og i flere niveauer - ingen diskriminering her - alle kan være din "granne".
Mohlin Besvaret March 18, 2011 Rapporter Besvaret March 18, 2011 ikke at jeg er 100' date=' men tror også det er en granne. "Granne" er ihvertfald bredere betegnelse end vores "nabo" (folk der bor flere hus væk eller overfor er også en granne)[/quote'] Jepp, alla är "grannar" oavsett riktning. Man får bli lite omständigare bara och säga "min granne under mig" eller "min granne till vänster" om det ska förklaras närmre. Annars kan man ju säga "de som bor under mig".
jacobe Besvaret March 18, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret March 18, 2011 1000 tak, allesammen! "Universal granne" it is :)
skallstorp Besvaret March 19, 2011 Rapporter Besvaret March 19, 2011 På landet Jeg har väret omtalt som granne af en der boede 4 km väk, så.... Men det var på landet.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu