Jump to content

Hvad hedder "underbo" på svensk??

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er med på at nabo hedder "granne", men hvad så med en underbo? "Undergranne" giver godt nok ca. 50 hits på Google, men det er lige lovligt lidt for at gøre det officielt...

Besvaret
Jeg er med på at nabo hedder "granne"' date=' men hvad så med en underbo? "Undergranne" giver godt nok ca. 50 hits på Google, men det er lige lovligt lidt for at gøre det officielt...[/quote']ikke at jeg er 100, men tror også det er en granne. "Granne" er ihvertfald bredere betegnelse end vores "nabo" (folk der bor flere hus væk eller overfor er også en granne)
Besvaret
ikke at jeg er 100' date=' men tror også det er en granne. "Granne" er ihvertfald bredere betegnelse end vores "nabo" (folk der bor flere hus væk eller overfor er også en granne)[/quote'] Er 100 % på linie med Sanne - "granne" dækker hele nabolaget - over eller under - til højre eller venstre - foran og bagved - og i flere niveauer - ingen diskriminering her - alle kan være din "granne".
Besvaret
ikke at jeg er 100' date=' men tror også det er en granne. "Granne" er ihvertfald bredere betegnelse end vores "nabo" (folk der bor flere hus væk eller overfor er også en granne)[/quote'] Jepp, alla är "grannar" oavsett riktning. Man får bli lite omständigare bara och säga "min granne under mig" eller "min granne till vänster" om det ska förklaras närmre. Annars kan man ju säga "de som bor under mig".

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...