Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

BT har skrevet en meget forarget artikel om en turistbus, som kører lidt for stærkt på Køge bugt motorvejen ud fra et indsendt videoklip som en "årvågen" bilist har optaget på sin mobiltelefon og sendt ind: http://www.bt.dk/danmark/igen-her-koerer-turistbussen-for-staerkt-paa-motorvejen Det er der en del som brokker sig over - ikke så meget over bussens kørsel men over:

• Klippet er optaget med håndholdt mobiltelefon af billisten selv, mens han holder for kort bremseafstand.....
  • Man antager bare at bilens speedometer er retvisende :sick:

og man kan blive ved

Besvaret

Det er ikke kun der Klaus.....det er alle steder ! Det sjove er at i Tyskland er Tempo 100 busser helt normalt...Og de er godkendt med trailer og det hele til 100 kmt i Tyskland. Tror nu nok farten har været tættere på de 90 da ingen aner hvilken bil osv bilisten kørte i og hvordan dæk osv var...

Besvaret

Hvorfor hidser nogen sig op det? De fleste gør jo noget ulovligt; det være sig, at køre for stærkt ( jeg er selv i blandt dem ), cykler uden lys på, biler med f.eks. kun én baglygte, gå over for rødt. Nej, kom nu med noget mere sinds-oprivende... Mvh. Michael

Besvaret
Hvorfor hidser nogen sig op det? De fleste gør jo noget ulovligt; det være sig, at køre for stærkt ( jeg er selv i blandt dem ), cykler uden lys på, biler med f.eks. kun én baglygte, gå over for rødt. Nej, kom nu med noget mere sinds-oprivende... Mvh. Michael
Nu vil jeg ikke kommentere på denne specifikke historie (har slet ikke åbnet linket) - men problematiken består i, som jeg ser det, at folk sætter sig ind i en bus for at blive fragtet sikkert fra A til B. Jeg synes ikke det er i orden at en buschaffør tager måske 40 mennesker som "gidsler" ved at køre for stærkt. Han har immervæk ansvaret for deres liv, og passagerne har ikke selv valgt at udsætte sig selv for forøget risiko for uheld.. Det er set flere gange hvor galt det kan gå. At du og jeg og andre kan give den gas engang i mellem på en tom motorvej - det må være vores egen sag.
Besvaret

Uden pis......det er forkasteligt i Dk men 40 km syd for Dk er det helt iorden. De fleste der har været på skiferie, er blevet fragtet frem og tilbage med Tempo100. Så ja det er dobbeltmoralsk. Der køres millioner af km med busser og det er forbavsende få man hører om der rent faktisk mister livet ved det. Og alligevel synes i det er forkasteligt... Men i tager gerne bussen et eller andet sted i Kbh og sidder på sædet med børn osv uden seler på....sidder med børnene på skødet og tænker ikke over at i vil slå ungen ihjel, såfremt der skete et uheld. Så styr lige al det brok og kig indad inden i begynder at pege fingre ad andre.

Besvaret
Den ene nummerpladelygte på konens Octavia har ikke virket i ugevis! :D Vi er begge dybt fortvivlede og tør ikke køre i bilen p.t. ;)
Besvaret
Uden pis......det er forkasteligt i Dk men 40 km syd for Dk er det helt iorden. De fleste der har været på skiferie, er blevet fragtet frem og tilbage med Tempo100. Så ja det er dobbeltmoralsk. Der køres millioner af km med busser og det er forbavsende få man hører om der rent faktisk mister livet ved det. Og alligevel synes i det er forkasteligt... Men i tager gerne bussen et eller andet sted i Kbh og sidder på sædet med børn osv uden seler på....sidder med børnene på skødet og tænker ikke over at i vil slå ungen ihjel, såfremt der skete et uheld. Så styr lige al det brok og kig indad inden i begynder at pege fingre ad andre.
Sjovt du nævner det. Det generer faktisk mig temmeligt meget (nu hvor jeg har små børn). Hvorfor fanden har man i det mindste ikke muligheden for at tage sele på i en bus?? Klart at den er stor og tung, og det er som regel kun den lille Fiat Punto, som bliver krøllet, men uheldet kunne være seriøst ude en dag....
Besvaret

Ja..... men det er jo ikke vigtigt vel. For det er besværligt....det er genererende. Derfor bliver det ikke lovpligtigt. Men hvad er forskellen på en bus med 70 mennesker i og en bil med 100 kmt?? Derfor jeg altid sidder bagerst i en bus....

Sjovt du nævner det. Det generer faktisk mig temmeligt meget (nu hvor jeg har små børn). Hvorfor fanden har man i det mindste ikke muligheden for at tage sele på i en bus?? Klart at den er stor og tung' date= og det er som regel kun den lille Fiat Punto, som bliver krøllet, men uheldet kunne være seriøst ude en dag....

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...