Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

När jag var och bytte till sommardäck, så upptäckte de en liten bula i fälgen när de balanserade hjulen. Den sitter upptill, typ i samlingen däck/fälg. Ca en cm, bular några mm utåt. Fråga inte mig var den kommer från. De sa att man ska inte köra med en sån bula, och de kunde banka ut den (med nån maskin) men inte idag, så jag körde hem och funderar på att åka dit i nästa vecka och få det fixat. Men varför skulle det vara nåt problem? Dumt nog glömde jag att fråga. Är det verkligen nåt som man ska ordna, eller vill de bara göra lite pengar på mig?

Besvaret

Hvis fælgkanten buler ud, så kan der dels sive luft ud, fordi samlingen mellem dækkant og fælgkant ikke er tæt, og dels så kan du ved hård sideværts belastning (hvis bulen er lang nok hen langs fælgkanten) risikere at dækkanten kommer ud af fæstet i fælgen, dvs. krænges af.

Besvaret

Tack larsk, jag tror jag fixar det. Det är ju bara en lille en (1 cm), men jag orkar inte köra runt och bekymra mig om sånt. Tyvärr har jag inget foto. Tänkte inte så långt.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...