Carsten H Skrevet May 1, 2011 Rapporter Skrevet May 1, 2011 Hej allesammen Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber der er en eller flere, som kan svare på. Jeg er i den situation at jeg skal en tur til Afghanistan, som soldat til august og i den forbindelse skal jeg giftes med min dejlige kæreste INDEN jeg rejser. Hvordan gør man dette i praksis, når jeg er DK statsborger, bosiddende i SV og min kæreste er Svensk? Ingen af os har nogen som helst ide, til havd man skal gøre i denne situation. På forhånd tak Carsten
Homer Besvaret May 1, 2011 Rapporter Besvaret May 1, 2011 http://www.sunddebat.com/showthread.php?t=18144&pagenumber=
fdhin Besvaret May 1, 2011 Rapporter Besvaret May 1, 2011 Gå til skatteverket og bed om at få foretaget en hindersprövning. Det som på dansk hedder en prøvelsesattest. Basalt set er det et green light fra myndighederne til at I kan blive gift. Det gør de for at forhindre indavl og bigami. I gamle dage lyste man et bryllup tre eller fire søndage i kirken før brylluppet foregik. Så havde de gamle i landsbyen en chance for at gøre indvendinger hvis de var bekendt med slægtsforhold mellem brudeparret eller om den ene part allerede var gift. Den praksis er heldigvis erstattet. :) Hvis I skal have et borgerligt bryllup så skal I derefter have fat i kommunen. Den som vier jer hedder så vidt jeg husker en Tilstandsförrättor eller sådan noget.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu