Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skal på barsel til sommer (får barseldagpengene med fra Danmark). Men barslen slutter omkring når baby er 10 mdr. og når man ikke kan få inst. plads før baby er 1 år, hvad gør man så med indkomst i mellemtiden? Jeg er ledig efter barslen, da jeg bliver færdiguddannet nu her og går direkte på barsel. Men der bliver så et mellemrum på et par mdr. hvor jeg ikke kan melde mig ledig, da barnet ikke kan komme i pasning. Nogen der har oplevet det?

Besvaret

Første barn fik vi plads da han var 12 måneder, men der er altså også 14 dages indkøring hvor man skal med i dagis.... konen strak barsel og efterfølgende barselsdagpenge og lagde sin ferie til for at det gik op. Vores problem er at vores andet barn først har fået plads når han er 14 måneder og så er der indkøring ud over..... du er altså ikke garanteret en plads efter 12 måneder, men kan først få en efter 12 måneder.... :-) herligt system

Besvaret

Vi brugte ferie og hyrede en privat til pasning af barnet. Så gælder det også om at blive ved med at ringe og presse, vi fik nr. 2 ind lidt tidligere på den måde, jeg ved at vi sprang en del pladser frem.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...