Jump to content

VCDS - noget for en bilinteresseret - men ej mekaniker?

Recommended Posts

Skrevet

Trods lidt søgning har jeg ikke fundet nogen brugbar information. I min "bilpark" indgår en ny bil fra VW-koncernen - Skoda Yeti 2011 - og jeg overvejer at anskaffe en VCDS-pakke med henblik på at udføre små interessante "elektroniske modifikationer" (åbne for muligheder, som ellers er utilgængelige). Er her mon nogen som kender til produktet? Og som har en mening om, hvorvidt en behjertet amatør - med normal sund fornuft og et udmærket kendskab til hvordan/hvorfor diverse komponenter i en moderne bil fungerer - vil slippe godt fra at tilslutte sådan en sag til sit automobil for at udforske mulighederne?

Besvaret
Trods lidt søgning har jeg ikke fundet nogen brugbar information. I min "bilpark" indgår en ny bil fra VW-koncernen - Skoda Yeti 2011 - og jeg overvejer at anskaffe en VCDS-pakke med henblik på at udføre små interessante "elektroniske modifikationer" (åbne for muligheder, som ellers er utilgængelige). Er her mon nogen som kender til produktet? Og som har en mening om, hvorvidt en behjertet amatør - med normal sund fornuft og et udmærket kendskab til hvordan/hvorfor diverse komponenter i en moderne bil fungerer - vil slippe godt fra at tilslutte sådan en sag til sit automobil for at udforske mulighederne?
Go for it! Det er uundværligt for perlestens-mekanikeren, eller typen der gerne vil tweake de forskellige funktioner på sin bil til perfektion. Eneste grund til jeg ikke selv har investeret endnu, er mit dirrende skotske gen. Men jeg arbejder på at vinde! :) 2.925,00 DKK for USB HEX-CAN er en smule stejlt for "nice-to-have" lige p.t.
Besvaret
hej, jeg har en VAG som kan kobles til alt i vw koncernen. Fungere super og oven i købet på dansk. Du må gerne låne den for at se om det er noget for dig. Mvh. Mr. Kubik.
Jeg takker for tilbuddet - og tænker lidt videre - vender måske tilbage om tilbuddet om at låne/prøve. Kan du fortælle lidt om hvordan den fungerer, hvis man vil ændre på bilen ... - er det drop-down menuer? - eller tick-boxe, der skal udfyldes? - eller noget helt andet?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...