Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg bor i Sverige og det er snart 3 år siden jeg flyttede fra Danmark. Jeg har lige lejet en bil hos Hertz i Malmö, og de fortalte mig dernede at jeg ikke måtte køre i bilen i Danmark og at politiet ville konfiskere den på stedet hvis jeg gjorde det. Jeg fortalte dem naturligvis at jeg bor i Sverige og spurgte om det ikke kun gælder for danskere der bor i Danmark og kører i Danmark i en svensk bil. Det blev de ved med at afvise, selvom at jeg blev ved med at sige at jeg bor i Sverige. Kan det virkelig passe det de siger - at jeg ikke må køre i min svenske udlejningsbil i Danmark når jeg bor i Sverige? Jeg kører ikke særlig meget i Danmark, kun i nogle enkelte weekender om måneden, men det er da irriterende at køre og være nervøs.

Besvaret

Selvfølgeligt må du det - med mindre at det af Hertz lejekontrakten fremgår at den ikke må bruges i udlandet (f.eks. hvis der ikke er dækkende forsikring) Hverken Skat eller Politiet kan have noget at indvende, da du jo har fast bopæl i udlandet og dermed har "forladt kongeriget" :thumbup: mvh Alex

Besvaret
Selvfølgeligt må du det - med mindre at det af Hertz lejekontrakten fremgår at den ikke må bruges i udlandet (f.eks. hvis der ikke er dækkende forsikring) Hverken Skat eller Politiet kan have noget at indvende, da du jo har fast bopæl i udlandet og dermed har "forladt kongeriget" :thumbup:

whathesaid.gif

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...