Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej. Jeg har indtil videre haft min adresse i Danmark pga. noget hospitalsbehandling, men er nu færdig og skal "flytte" til oktober. I den forbindelse skal min gamle bil skrottes, og jeg skal have et nyt køretøj, og det er her jeg gerne vil have jeres indspark. Min kone og jeg kører omkring 35.000 km om året, hvor halvdelen er på motorvej og resten landevej. Dvs næsten igen bykørsel. Vi er fuldstændigt ligeglade med kørekomfort, bare bilen er billig i drift og anskaffelse. Vi skal bare fra A til B billigst. Vi får fikset bil hos en lokal meget flink, dygtig og billg (150 kr i timen), men uautoriseret, mekaniker, og det vil vi fortsætte med. Har kigget på Suzuki Alto 1,1 (15.000 sv.kr), men med den megen motorvejskørsel tror jeg ikke den vil kunne køre meget mere end 13-14 km/l. Så er der den sagomspundne VW Lupo 3L (ca. 30.000 til 50.000 sv.kr), men er simpelthen for bange for reparationerne, for går der noget galt med den, er det mit indtryk at det altid er meget dyrt. Så en fuldserviceret VW Polo 1,4 tdi fra til 40.000 sv.kr fra 2001, som så helst skal holde i 4-5 år. Har læst en del om skatter, forsikring osv., men har svært ved at sammendrage det til konklusion over hvad der billigst ialt. Altså indkøb, forsikring skat og brændstof. Hvad ville i købe i mit sted? Det skal siges at økonomien ikke er prangende, men vi har ingen gæld, og det vil vi gerne fortsat undgå, så ny bil er ikke en mulighed.

Besvaret
I den forbindelse skal min gamle bil skrottes' date=' og jeg skal have et nyt køretøj, og det er her jeg gerne vil have jeres indspark. Min kone og jeg kører omkring 35.000 km om året, hvor halvdelen er på motorvej og resten landevej. Dvs næsten igen bykørsel. Vi er fuldstændigt ligeglade med kørekomfort, bare bilen er billig i drift og anskaffelse. Vi skal bare fra A til B billigst. Har læst en del om skatter, forsikring osv., men har svært ved at sammendrage det til konklusion over hvad der billigst ialt. Altså indkøb, forsikring skat og brændstof. Hvad ville i købe i mit sted? Det skal siges at økonomien ikke er prangende, men vi har ingen gæld, og det vil vi gerne fortsat undgå, så ny bil er ikke en mulighed.[/quote'] I jeres sted tror jeg, I vil komme langt med en Skoda Fabia TDI...
Besvaret
Tak for svaret. Kan du evt. vise mig et link til en som du mener ser fornuftig ud og til den pris du mener man skal give.
Jeg har ingen idé om, hvilket prisleje I befinder jer på. Søg på blocket og bytbil.se ud fra jeres budget og find een, der ikke har kørt for meget (max 60-70.000 km)...
Besvaret

Vi har en Golf 6 Bluemotion... 160.000 svkr... Spritny 2011 model.. Jeg ville simpelthen ikke kunne nøjes, når man køre så langt... I de biler du nævner, synes jeg der er aaalt for lidt komfort, for meget støj, dårligt anlæg... osv.. de ting der kan gøre en lang køretur behagelig... Samtidig tænker jeg også på sikkerheden når man kører så meget... Golf 6 er den sikreste inden for sin klasse... + den er SÅ billig... selvfølgelig er der et lille lån... men tilgengæld ingen årsskat i 5 år.. halvforsikring i 3 år.. for vores vedkommende 3500 svkr om året.. og så kører vi i gennemsnit 20-24 km/l... Samtidig er der heller ingen bekymringer om reperationer ved en spritny bil... selvfølgelig kan der være noget der skal laves hen af vejen... men heldigvis så er der vagnskadegaranti fra fabrikken jo ;) Jeg ville uden tvivl gå efter VW - dog ikke de små modeller du nævner... Men heldigvis er vi jo så forskellige :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...