Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

For ikke så lang tid siden flyttede jeg tilbage til DK og var i den anledning på biljagt. En god ven som også handler med brugte biler mente at han havde lige bilen for mig. Da jeg var i tidsnød og ikke følte for at gennemrode DBA og andre sider, sagde jeg ja tak til tilbuddet. Til den pris havde jeg dog nogen betingelser som skulle opfyldes inden jeg ville få bilen leveret. Nu er det snart 3 mdr siden og bilen har nok været det værste fejlkøb nogensinde. Og så er min gode ven lige pludselig ikke en god ven længere, han vil ikke efterleve den aftale vi indgik og nu er jeg på bar bund. Især også fordi vi ikke fik lavet en skriftlig kontrakt. Hvilke muligheder har jeg for at levere bilen tilbage hvis ikke sælger har holdt aftalen? Det er 3 mdr siden jeg købte den. Hvad ville I gøre?

Besvaret

Ganske kort... Som med enhver anden aftale skal du kunne bevise dine påstande... Og når aftalen ikke er på skrift, så får du nok svært ved at løfte den byrde medmindre du har vidner som kan bekræfte at I har indgået denne aftale (og det ved at have hørt jer begge 2 indgå den)... Har du ikke det, så har du betalt nogle lærepenge til næste gang...

Besvaret
Hvis det er en god ven, så ville jeg prøve noget mediation Hvis det ikke virker er du ret dårligt stillet, hvis du ikke har en købsaftale, da det er dit ord mod hans: http://www.bilpriser.dk/guide.do?guideid=234 anyway... hvis du havde nogen betingelser inden bilen blev leveret, har du så fået den leveret eller? Og har du betalt fuld pris før leverancen?
Ja, jeg var nok godt klar over at jeg var ret dårligt stillet i og med jeg ingen kontrakt havde udfærdiget. Og ja, det er sikkert i sidste ende nogen dyre lærepenge. Normalt sørger jeg for at få alt på skrift, men da jeg var i tidsnød og da denne ven ikke bare var en bekendt, men en meget nær ven endda, havde jeg ikke nogen skrupler ved at købe bilen af ham til den udbudte pris. Til den pris aftale vi dog at der var nogen ting der skulle fikses. Og jo, nogen af tingene var fikset ved overdragelsen, men alle de store ting, var ikke kommet i stand. I dagene efter kom den så på værksted for sælgers regning, men da mekanikeren var så inkompetent og sløv, besluttede vi os for at tage bilen tilbage og selv finde på noget.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...