Kiwi Skrevet August 11, 2011 Rapporter Skrevet August 11, 2011 Er der nogen herinde der har erfaring med Bus 999 mellem Malmö og København? Jeg skal starte nyt arbejde i Sydhavnen efter ferien og kan se på deres hjemmeside at den stopper i Bådehavnsgade i retning SE og Sydhavnen (ikke nærmere bestemt?) i retning SE. Fra Bunkeflostand tager det i følge tidsplanen 30-35 minutter afhængig af tidspunktet. Jeg kan se at det er temmelig meget billigere end at ta bilen over broen (800 dkr for 20 ture dvs. ca 1700 kr. for en normal arbejdsmåned), men så får man jo ikke brofradraget så måske holder regnestykket ikke? Men det store spørgsmål er jo hvordan det fungerer i virkeligheden mht til at overholde tidsplaner - holder tiderne i virkeligheden? Og så er der finurligheden med, at det ikke er samme stoppested ud og hjem på Malmøsiden, hvis man stiger på i Bunkeflostrand (som er derfra de 30 minutter gælder til Sydhavnsgade). Stiger man på ved Mobilia skal man lægge 10 minutter til og hvor skal man så parkere sin bil (så vidt jeg husker er der tidsbegrænset parkering ved Mobilia)? Jeg bor ikke langt fra Oxie og hvis jeg skal ta bussen fra Bunkeflostrand skal jeg parkere midt mellem stoppestedet ud og hjem og gå ca. 800 m morgen og eftermiddag fra/til bilen. Det samme skal jeg i øvrigt gøre i Sydhavnen hvis jeg tager udgangspunkt i at stoppestedet er Bådehavnsgade i begge retninger. Input/erfaringer modtages gerne. Kan det gøres smartere? Måske overser jeg noget.
KGB Besvaret August 11, 2011 Rapporter Besvaret August 11, 2011 Er der nogen herinde der har erfaring med Bus 999 mellem Malmö og København? Jeg skal starte nyt arbejde i Sydhavnen efter ferien og kan se på deres hjemmeside at den stopper i Bådehavnsgade i retning SE og Sydhavnen (ikke nærmere bestemt?) i retning SE. Fra Bunkeflostand tager det i følge tidsplanen 30-35 minutter afhængig af tidspunktet. Jeg kan se at det er temmelig meget billigere end at ta bilen over broen (800 dkr for 20 ture dvs. ca 1700 kr. for en normal arbejdsmåned), men så får man jo ikke brofradraget så måske holder regnestykket ikke? Men det store spørgsmål er jo hvordan det fungerer i virkeligheden mht til at overholde tidsplaner - holder tiderne i virkeligheden? Og så er der finurligheden med, at det ikke er samme stoppested ud og hjem på Malmøsiden, hvis man stiger på i Bunkeflostrand (som er derfra de 30 minutter gælder til Sydhavnsgade). Stiger man på ved Mobilia skal man lægge 10 minutter til og hvor skal man så parkere sin bil (så vidt jeg husker er der tidsbegrænset parkering ved Mobilia)? Jeg bor ikke langt fra Oxie og hvis jeg skal ta bussen fra Bunkeflostrand skal jeg parkere midt mellem stoppestedet ud og hjem og gå ca. 800 m morgen og eftermiddag fra/til bilen. Det samme skal jeg i øvrigt gøre i Sydhavnen hvis jeg tager udgangspunkt i at stoppestedet er Bådehavnsgade i begge retninger. Input/erfaringer modtages gerne. Kan det gøres smartere? Måske overser jeg noget. Har taget den et par gange så lidt erfaring, men ikke dagligt brug... Stopper ved Shell i sydhavnen(telenor, nykredit etc.) - fra bunkeflo stopper den ved flere stoppesteder, men har siddet i hvor folk har vinket den ind helt ned til Statoil(kører igennem området fra genbrugsstation og bagom betalingsanlæg). Stopper på skånegården hjem. Du slipper nok ikke med for meget gang hvis du ikke kan finde en p-plads i området...(bunkeflo) Du har stadig ret til km fradrag med offentligt, men ja du har ikke broudgiften(som med toget) så den kan ikke benyttes. Mine personlige erfaringer er på nævnte strækning, og oplevede ofte om eftermiddagen at jeg kunne vente 5-10 på at bussen kom igennem. Om morgenen virkede det ok. Lærte aldrig at holde af at være afhængig af komme rigtigt ud af døren, vente i kulde og regn mv. og kører man til dk nogle gange i privat regi så koster broen jo de 140(ca.) pr vej, hvor har du brugt de 16 på arb. så snakker vi 30(ca.)... Så jeg ville nok lave et lille excelark hvor du lister dit behov for en md. og år og sammenligner(alt kørsel over), derefter er det nemmere at træffe et valg. Bilen har du jo nok alligevel så er det ekstra brændstof og slid mv som skal indregnes. Jeg syntes ikke det var besparelsen værd (kunne arb min. 30 mere pr. dag, gøre og køre når det passede mig)
Junkeren Besvaret August 16, 2011 Rapporter Besvaret August 16, 2011 Mine erfaringer svarer meget godt til KGB's. Har ikke pendlet med bussen fast. Hvis Gråhunden af en eller anden grund ikke kører eller lægger ruter om, er de ualmindeligt dårlige til at kommunikere det. Mindes et par kolde timer i dagene omkring klimatopmødet... Men det er trods alt 1,5 år siden. Er med på en lytter hvis andre har bedre erfaringer.
Menace Besvaret August 17, 2011 Rapporter Besvaret August 17, 2011 Hvorfor skulle i ikke kunne få de 8 kr pr tur, når i tager bus 999? udover km-fradrag De 8 kr pr tur er for kollektiv trafik = samfærdselsformer, dvs. hvis du er passager i et transportmiddel Teksten er altså ikke kun begrænset til "tog", men til alle samfærdselsformer.
Kiwi Besvaret August 17, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret August 17, 2011 Hvorfor skulle i ikke kunne få de 8 kr pr tur, når i tager bus 999? udover km-fradrag De 8 kr pr tur er for kollektiv trafik = samfærdselsformer, dvs. hvis du er passager i et transportmiddel Teksten er altså ikke kun begrænset til "tog", men til alle samfærdselsformer. Good point! Det tror jeg passer og hjælper på regnestykket, men logistikken mht til bopæl, barns skole ift holdepladser her i Sverige gør det lidt tungt. Har netop hørt, at der på min kommende nye arbejdsplads er en ansat der bor i Bunkeflostrand. Hun er godt nok på barsel lige nu men det kunne da være vi kunne finde ud af at køre sammen når hun er tilbage. Tak for input til alle!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu