H&M Skrevet October 21, 2011 Rapporter Skrevet October 21, 2011 Ja som overskriften siger så arbejder min mand i DK og jeg starter på en kanididat uddannelse til januar. Vi har en datter på 1 år. Vi får danske børnepenge nu og jeg har søgt om dansk SU- men jeg har hørt noget om at man kan få lidt ekstra SU (eller hedder det CNS) herfra sverige. Er der nogen der ved noget om dette? På forhånd tak:) mvh Hannah
skallstorp Besvaret October 21, 2011 Rapporter Besvaret October 21, 2011 Jeg kan ikke forestillle mig at du kan få noget fra CSN. Men kontakt dem og spörg. Skriv gerne herinde når du kender svaret.
thsk Besvaret August 21, 2014 Rapporter Besvaret August 21, 2014 Man kan kun få studiestøtte fra et sted, enten DK eller Sverige.
sunemannen Besvaret August 21, 2014 Rapporter Besvaret August 21, 2014 Det är troligen inte lagligt att ta ut studiestöd från bägge länderna. Men du kan ju alltid göra ett försök och hoppas på att de inte kommer på dig. Det har ju tidigare förekommit uppgifter om att vissa kreativa familjer som går på bidrag är skrivna både i Danmark och Sverige och får ut dubbla bidrag, i vilken utsträckning det är sant vet jag dock inte.
skallstorp Besvaret August 21, 2014 Rapporter Besvaret August 21, 2014 Det är troligen inte lagligt att ta ut studiestöd från bägge länderna. Men du kan ju alltid göra ett försök och hoppas på att de inte kommer på dig. Det har ju tidigare förekommit uppgifter om att vissa kreativa familjer som går på bidrag är skrivna både i Danmark och Sverige och får ut dubbla bidrag, i vilken utsträckning det är sant vet jag dock inte. Tror uddannelse er klar, det er fra 2011.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu