jam Skrevet October 29, 2011 Rapporter Skrevet October 29, 2011 Heysan Jeg har været til syn med en BMW 530 der har kørt 187.000km. Den har problem med at skifte fra 3 til 4 hurtigt. Hvis man f.eks. accelererer ind på mortorvejen med speederen mere eller mindre trykket i bund, så er det som om at den "ikke rammer" 4 gear med det samme. Hvis man accelerere stille og roligt så skifter den almindeligt. På bilprovningen udlæste de følgende fejl: P0340 Kamaxelgivarkrets "A" (bank 1 eller enskild givare) P0599 Termostat värmarstyrkrets hög P1338 Bilspecifik kod Jeg har snakket med Växellådsservice i Trelleborg, som sagde at nok ville skifte nogle dele i gearkassen for omkring 25.000SEK, hvilket lød som om at intet var sikkert at at jeg som minimum skulle af med 25K :-) Er der nogen herinde som har et par alternativer/ideer ? Med venlig hilsen Christian
dannemare Besvaret October 29, 2011 Rapporter Besvaret October 29, 2011 Er der nogen herinde som har et par alternativer/ideer ? Prøv at starte med at skifte olien. Gearkassen har med al sandsynlighed kørt samtlige 187.000 km på den samme olie lige siden den forlod samlebåndet i 2004: http://www.sunddebat.com/showthread.php?t=14511&p=169678#post169678
Kvalm Besvaret October 29, 2011 Rapporter Besvaret October 29, 2011 Prøv at starte med at skifte olien. Gearkassen har med al sandsynlighed kørt samtlige 187.000 km på den samme olie lige siden den forlod samlebåndet i 2004: http://www.sunddebat.com/showthread.php?t=14511&p=169678#post169678 Enig, en god start. Der har også været problemer med tilstoppede filtrer på BMW's automatgearkasser, hvilket ødelægger dem...
dannemare Besvaret October 29, 2011 Rapporter Besvaret October 29, 2011 Enig, en god start. Der har også været problemer med tilstoppede filtrer på BMW's automatgearkasser, hvilket ødelægger dem... Yeps, filteret skal self. også skiftes sammen med olien. Det er punk 4) i min DIY guide. :)
larscph Besvaret October 29, 2011 Rapporter Besvaret October 29, 2011 Og hvis du ikke selv har mod på at skifte olie så kan jeg anbefale en tur forbi Autobahn Svedala (kig i værkstedstråden) - jeg fik skiftet olie + filter i automatkassen i min 330'er af ham... Det var så for mit vedkommende drevet af at bundkarret var revnet (det er af plastic i en 3er!?). Men derudover så gav det faktisk mærkbart blødere skift, bilen havde kørt 130.000 km da jeg fik det skiftet. Jeg kan ikke huske prisen helt præcist, men det var bestemt ikke til at blive skræmt over.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu