Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Lige et enkelt spørgsmål.... Er der grænser for hvor mange af disse jeg som privatperson må importere her til S fra eks. DK?? Her tænker jeg på hvis jeg sælger videre når de er registreret i S...... Altså en slags "forretning"... :rolleye:

Besvaret

Har ledt med lys og lygte....kan altså ikke se at der skulle være en grænse.... Jo hvis jeg vælger at oprette "sagen" som til eget brug = 1 stk.... men jeg kan jo bare oprette den som andet formål (videresalg)?? Her må der vist lige nogle af bilimportørene på banen (selvom dette ville være som privatperson...altså ikke som firma)

Besvaret

*host* Ok....er der så nogle kloge hoveder der har et forslag til hvem som kunne finde på at sætte en begrænsning på antallet af indførsler?? Transportstyrelsen? Skatteverket? (tænker her på at det jo er med vidersalg for øjemed) Anyone ?

Besvaret

1. stk Bil / MC etc. pr. år. Pr. peivatperson. Det er skatteverket som har bestemt dette. Ved det med 100% sikkerhed, da jeg selv har importeret til SE fra andre EU lande.

Besvaret
http://www.transportstyrelsen.se/Vag/Fordonsimport-och-ursprungskontroll/Eget-bruk/
Eget bruk är en importorsak som ger vissa undantag när det gäller de tekniska kraven som ställs på ditt fordon i samband med registreringsbesiktningen. Är fordonet inte EG-typgodkänt, och nyare än årsmodell 1968, kan dessa undantag behövas för att kunna registrera fordonet i Sverige. För att kunna utnyttja eget bruk som importorsak krävs det att fordonet är serietillverkat har förvärvats i utlandet av en fysisk person som är bosatt i Sverige, alternativt av ett ombud är avsett att användas här i landet av ägaren. Eget bruk kan inte tillämpas om du under de senaste 12 månaderna registrerat ett fordon i Sverige med stöd av eget bruk. ...og ellers er der god aftenlæsning om import generelt her. :)
Besvaret

Ja det har jeg læst....men som jeg også skrev er det jo import til EGET brug du henviser til.... og det ville det jo ikke være. Desuden (som jeg læser det) er det med henblik på at få lidt lempeligere regler ved besiktningen.... Jeg kan da forestille mig Skatteverket ville sige "hov hov...det er vist forretning med overskud" eller noget, men jeg kan bare ikke finde nogle steder der sætter disse begrænsninger (altså ex. maks 1 campingvogn pr år). Det er det der undrer mig..... :confused:

Besvaret

Mnjarh...jow, fair nok. "Annat ändamål" oplyser ikke lige just om samme begrænsning, enig. Hvad med om du friskt og frejdigt anringede Transportstyrelsen i morgen, og hørte dem ad direkte? ;)

Besvaret
Ja bare man ikke lukker hullet :lol: Hvis du forstår ......:laugh:
Jeg tvivler. ;) Du skal jo bare spørge om hvilke begrænsninger der er ved import af "fordon til annat ändamål" - no more, no less.
Besvaret

Kan lige oplyse at der er en grænse hos skatteverket.....man kan bare ikke få at vide hvormange grænsen går ved. Det er åbenbart individuelt :mad::rolleye: Og ved indførsel (import) får skatteverket oplysninger fra trafikstyrelsen.... :sick:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...