Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle! :-) Jeg har nu i noget tid ( 2 mdr ) skrevet på blocket til folk der udlejer huse i helsingborg/bjuv/landskrona/åstorp.. De færreste har overhovedet gidet at svare! :( Er det jeg som er dårlig til at formulere mig? (jeg prøver så vidt muligt at bruge svenske ord i stedet for danske, hvor det kunne skabe forståelse) Eller er det bare svenskere som er dårlige til at svare? Er der en "standardformuler" et sted herinde man kan bruge til den slags? Når jeg skriver til dem, fortæller jeg dem at: -Jeg er interesseret i ejendommen de har til leje -Hvad jeg arbejder med (det vil de vist gerne vide) -At jeg ikke har betalingsanmærkninger eller andet -Hvordan de kan kontakte mig Er der noget jeg har overset, som man bare SKAL have med, når man kontakter en svensker? /Chris EDIT: Hvis een herinde udlejer / kender en der udlejer et hus i nærheden af ovennævnte byer (i byen eller på landet :-) ) vil jeg gerne kontaktes :-)

Besvaret

Hejsa. Det har virket fint de gange hvor jeg har skrevet til svenkere og puttet svenske ord ind hvor jeg kan se det giver mening. i dit tilfælde her tror du skal tænke på at det er sommerferie tid. og at på lejebolig får de typisk tonsvis af mails ind både fra seriøse og mindre seriøse, så de orker måske ikke læse det hele igennem eller sorterer groft i deres mails. Har på en eller andet måde et nummer du kan ringe til eller en adresse du kan opsøge vil det nok være den bedste form for kontakt du kan gøre.

Hej alle! :-) Jeg har nu i noget tid ( 2 mdr ) skrevet på blocket til folk der udlejer huse i helsingborg/bjuv/landskrona/åstorp.. De færreste har overhovedet gidet at svare! :( Er det jeg som er dårlig til at formulere mig? (jeg prøver så vidt muligt at bruge svenske ord i stedet for danske, hvor det kunne skabe forståelse) Eller er det bare svenskere som er dårlige til at svare? Er der en "standardformuler" et sted herinde man kan bruge til den slags? Når jeg skriver til dem, fortæller jeg dem at: -Jeg er interesseret i ejendommen de har til leje -Hvad jeg arbejder med (det vil de vist gerne vide) -At jeg ikke har betalingsanmærkninger eller andet -Hvordan de kan kontakte mig Er der noget jeg har overset, som man bare SKAL have med, når man kontakter en svensker? /Chris EDIT: Hvis een herinde udlejer / kender en der udlejer et hus i nærheden af ovennævnte byer (i byen eller på landet :-) ) vil jeg gerne kontaktes :-)
Besvaret
Hejsa. Det har virket fint de gange hvor jeg har skrevet til svenkere og puttet svenske ord ind hvor jeg kan se det giver mening. i dit tilfælde her tror du skal tænke på at det er sommerferie tid. og at på lejebolig får de typisk tonsvis af mails ind både fra seriøse og mindre seriøse, så de orker måske ikke læse det hele igennem eller sorterer groft i deres mails. Har på en eller andet måde et nummer du kan ringe til eller en adresse du kan opsøge vil det nok være den bedste form for kontakt du kan gøre.
Det med sommerferien kan du selvfølgelig have ret i; dog mener jeg det er lidt useriøst at sætte en annonce i og så undlade at svare på en henvendelse der kommer ind bare få timer efter den er indrykket! - Jeg har kæresten til at kigge 2 gange om dagen, så jeg rykker hurtigt :) jeg ringer selvfølgelig på de ejendomme der er telefonnumre ved; desværre er der ikke så mange af de interessante der har indtastet det :(
Besvaret

Blocket är över huvud taget inte ett speciellt seriöst forum. Många struntar i att ta bort annonsen efter att de sålt den, och vi vet ju alla hur Blocket är ovilliga att höja säkerheten för att förhindra försäljning av stöldgods. Men eftersom det gäller en bostadsannons kan det vara så att det kommit väldigt många svar. Jag har själv en gång lagt in en liknande annons och det kom så många svar att det var omöjligt att hinna svara på alla.

Besvaret

@sunemannen: Ja det er efterhånden også det indtryk jeg har fået! Jeg håber dog på at høre fra nogen af dem igen.. Specielt een der udlejer et hus ca 100 meter fra en af mine arbejdskollegaer. Det havde været toppen :-) @Dadane: du blev også "ignoreret"? ikke noget med at skrive at de ikke var interesserede? Jeg ville ønske at ejendomsudlejning var mere organiseret - især når det drejer sig om huse.. :(

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...