Jump to content
Miriam

Udlevering af IBAN og SWIFT/BIC

Recommended Posts

Sagen er den at jeg har en der gerne vil købe et armbånd af mig. Manden siger han pt. er i Canada og vil gerne have det sendt der til. Jeg har sagt at jeg sagtens kan sende det, så snart pengene står på min konto. Nu har han bedt om iban og swift..og vil så overføre. Har jeg noget at være bekymret over ? Syntes bare det er mærkeligt at han hverken prutter pris eller noget, men kan han misbruge de oplysninger på nogen måde ???

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

ring til banken og spørg. ellers sig du har mistet det og salg til en anden.. Er det er en dansker?? men tror ikke han kan misbruge det. er IBAN og WSISS (staves) ikke bankens og ikke noget der der høre til ens konto. eller har hver konto sit eget IBAN nummer??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
ring til banken og spørg. ellers sig du har mistet det og salg til en anden.. Er det er en dansker?? men tror ikke han kan misbruge det. er IBAN og WSISS (staves) ikke bankens og ikke noget der der høre til ens konto. eller har hver konto sit eget IBAN nummer??
Hvorfor skulle jeg sige jeg havde mistet det ? Kan jo bare sige nej til handlen :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ikke noget at være nervøs for. SWIFT er din banks kode, og IBAN er din, men det kan ikke misbruges i denne sammenhæng. Du kan som alernativ oprette en konto på www.paypal.com, og så foregår transaktionen "via" jeres kreditkort. Men det koster lidt i transaktionsomkostninger.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
.....men kan han misbruge de oplysninger på nogen måde ???
Nej - ikke uden at begå dokumentfalsk i hvert fald, og udgive sig over for din bank for at være dig - OG få dem til at tro på det! IBAN betyder "International Bank Account Number", og er bare dit normale kontonummer tilføjet nogen ekstra cifre og og bogstaver, så det kan bruges over hele verden http://en.wikipedia.org/wiki/International_Bank_Account_Number SWIFT-koden er din banks identificeringskode, så SWIFT-systemet ved hvor de skal sende pengen hen, når mandens afsenderbank sender pengene. (Det nye er vist forøvrigt at det hedder en BIC kode og ikke en SWIFT kode) http://en.wikipedia.org/wiki/SWIFT Din bank burde kunne give dig begge dele. Ellers kan du forsøge dig med at hitte dem via følgende links. IBAN: http://www.ibanconverter.eu/ BIC: http://www.swift.com/biconline/

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for 2 gode svar. Jeg har tit selv brugt IBAN og BIC når jeg overføre til udlandet. Blev bare lidt mistænksom, da folk normalt prutter om prisen, og når der så er nogle der afviger fra normalen, ja så blev jeg bare lidt sådan hmm... Har sendt ham de 2 koder, på en gammel konto jeg har i SEB, som er helt tom, så der er ikke så meget at komme efter, hvos han prøver noget. Har også en Paypal konto, men den tænkte jeg ikke lige på :) Men tvivler dog noget på at pengene kommer ind :) vi må se....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nå min mistanke var vist ikke helt ubegrundet :) Fik lige denne mail, så nu skal jeg bare lige sende varen, og sende dem track and trace nr, så bliver pengene firgivet ! Håber sgu ik der er nogen der hopper i fælden, men hvor bør man rapportere det til ?? For i mine øre er det da fusk ik ?? The sum of {$2,600.00 USD} was transfered into your account through RBCRoyalBank® from Micon Mistrom.Transaction Nunber:375236764773 RBC ROYAL BANK OF CANADA Dear Miriam Stilling We honor to inform you that the sum of $2,600.00 USD was transfered to you from Micon Mistrom through Royal Bank of Canada.Micon Mistrom,the buyer of this item.The full payment has been transfered to your bank details below: We the RBCRoyalbank of canada in ontario branch handled your payment and not any other bank inclusiavely RBCRoyalbank of canada headquarter.Do not hesitate to contact the ontario branch that handle your payment E-mail Support@royalbank-transfer.com or Customercare helpline ontario branch RBC(+1-506-471-7328) PAYMENT ACCOUNT DETAILS ACCOUNT OWNER BANK NAME BIC/SWIFT CODE IBAN NUMBER DATE TRANSFERED AMOUNT TRANSFERED COUNTRY Miriam Stilling SEB ESSESESS SE58500000000551600xxxxxx 13th Oct,2008 $2,600.00 USD SWEDEN We have finished the procedure of the online transferring of the full payment to your bank account, but you will need ship the item out and send us the tracking number, for your shipment verification so that we can update money into your bank account and the full payment of $2,600.00 USD. will be transfered to your account from ROYAL BANK® direct to your account You can go ahead and ship out your buyer's item{s} and send ROYAL BANK® the shiping information in order to update your money into your bank account within the next 2 hours time,so that you can automatically receive your money as soon as you have send us the shiping information or a scanned copy of the shipment receipt, You will have to ship the item to the shipping address provided by the buyer. We are very sorry for any inconvenience or delay this may cause,we will like you to verify your bank information properly and see that there is no mistake. If there is kindly contact us through the email below.we want you to direct the shiping information to the email address in charge below in order to update your money into your bank account within the next 2 hours time. E-mail Support@royalbank-transfer.com THANKS FOR USING ROYAL BANK® ONLINE TRANSFER. ©Royal Bank of Canada 1995 -2008.All rights reserved.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Nå min mistanke var vist ikke helt ubegrundet :) Fik lige denne mail, så nu skal jeg bare lige sende varen, og sende dem track and trace nr, så bliver pengene firgivet ! Håber sgu ik der er nogen der hopper i fælden, men hvor bør man rapportere det til ?? For i mine øre er det da fusk ik ?? .
Verdensklasse. Det er jo et rigtig godt scam.. der er ingenting der hænger sammen teknisk med det domæne (royalbank-transfer.com) eller deres mail domæne har noget at gøre med Royal Bank.. Den e-mail adresse der nævnes i mailen, der henviser domænet til hotmail, så ja det er ret så fake, som du også har regnet ud :) det er svært at melde nogen, det eneste du kan gøre, er at følge den procedure der er på det site hvor du har sat tingene til salg..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab

Det minder mig om.. når nu du skal sende pakken til Nigeria, kan du så ikke lige få modtageren af pakken til at opsamle mine lotto penge, de skulle være blevet sendt derfra, men jeg har ikke modtaget dem endnu ... og det er jo passende når nu han er i nigeria at han lige kan tage kontakt til ham jeg har skrevet med og så sende pengene til mig.. Det kan jo også være de rent faktisk kender hinanden :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det minder mig om.. når nu du skal sende pakken til Nigeria' date=' kan du så ikke lige få modtageren af pakken til at opsamle mine lotto penge, de skulle være blevet sendt derfra, men jeg har ikke modtaget dem endnu ... og det er jo passende når nu han er i nigeria at han lige kan tage kontakt til ham jeg har skrevet med og så sende pengene til mig.. Det kan jo også være de rent faktisk kender hinanden :)[/quote'] Klart vi slår 2 fluer med et smæk, har jo sagt til dig at du bare skulle tror på det så skulle du nok få de penge, og nu er det jo lige rundt om hjørnet. Jens og jeg snakker lige om at få ham til at arbejde lidt for det, og bede ham fremskaffe lidt dokumentation, for derefter at sende dem en pakke og sende dem T&T nr, men en sød lille pakke til dem hvor der bare står FUCKERS :) med nærmere efter tanke, så tror jeg faktisk godt jeg kan få Bimmer (min hund) til at lave en ekstra lille gave vi kan vedlægge :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
jens og jeg snakker lige om at få ham til at arbejde lidt for det' date=' og bede ham fremskaffe lidt dokumentation, for derefter at sende dem en pakke og sende dem t&t nr, men en sød lille pakke til dem hvor der bare står fuckers :) med nærmere efter tanke, så tror jeg faktisk godt jeg kan få bimmer (min hund) til at lave en ekstra lille gave vi kan vedlægge :)[/quote'] klasse!!!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det minder mig om.. når nu du skal sende pakken til Nigeria' date=' kan du så ikke lige få modtageren af pakken til at opsamle mine lotto penge, de skulle være blevet sendt derfra, men jeg har ikke modtaget dem endnu ... og det er jo passende når nu han er i nigeria at han lige kan tage kontakt til ham jeg har skrevet med og så sende pengene til mig.. Det kan jo også være de rent faktisk kender hinanden :)[/quote'] ..og så kan han vel også finde den "mailorder-bride", jeg har bestilt... Hun dukkede heller aldrig op!! :confused:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

De har sku gjort lidt mere ud af det denne gang. En WHOIS på domænet: Domain Name.......... royalbank-transfer.com Creation Date........ 2007-08-27 Registration Date.... 2007-08-27 Expiry Date.......... 2010-08-27 Organisation Name.... Royal Bank Of Canada.com Organisation Address. 1307w,18th street Organisation Address. Organisation Address. JUNCTION CITY Organisation Address. 66441 Organisation Address. KS Organisation Address. UNITED STATES Admin Name........... Royal Bank Of Canada.com Admin Address........ 1307w,18th street Admin Address........ Admin Address........ JUNCTION CITY Admin Address........ 66441 Admin Address........ KS Admin Address........ UNITED STATES Admin Email.......... support@royalbank-transfer.com Admin Phone.......... +1.5654557883 Admin Fax............ Tech Name............ Royal Bank Of Canada.com Tech Address......... 1307w,18th street Tech Address......... Tech Address......... JUNCTION CITY Tech Address......... 66441 Tech Address......... KS Tech Address......... UNITED STATES Tech Email........... support@royalbank-transfer.com Tech Phone........... +1.5654557883 Tech Fax............. Name Server.......... ns1.officelive.com Name Server.......... ns2.officelive.com Det som bare lige sladrer lidt om hvad der foregår er nameserverne - en stor virksomhed som Royal Bank of Canada (som foriøvrigt eksisterer) anvender nok ikke Office Live (MSN) navneservere :laugh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
De har sku gjort lidt mere ud af det denne gang. En WHOIS på domænet: Domain Name.......... royalbank-transfer.com Creation Date........ 2007-08-27 Registration Date.... 2007-08-27 Expiry Date.......... 2010-08-27 Organisation Name.... Royal Bank Of Canada.com Organisation Address. 1307w,18th street Organisation Address. Organisation Address. JUNCTION CITY Organisation Address. 66441 Organisation Address. KS Organisation Address. UNITED STATES Admin Name........... Royal Bank Of Canada.com Admin Address........ 1307w,18th street Admin Address........ Admin Address........ JUNCTION CITY Admin Address........ 66441 Admin Address........ KS Admin Address........ UNITED STATES Admin Email.......... support@royalbank-transfer.com Admin Phone.......... +1.5654557883 Admin Fax............ Tech Name............ Royal Bank Of Canada.com Tech Address......... 1307w,18th street Tech Address......... Tech Address......... JUNCTION CITY Tech Address......... 66441 Tech Address......... KS Tech Address......... UNITED STATES Tech Email........... support@royalbank-transfer.com Tech Phone........... +1.5654557883 Tech Fax............. Name Server.......... ns1.officelive.com Name Server.......... ns2.officelive.com Det som bare lige sladrer lidt om hvad der foregår er nameserverne - en stor virksomhed som Royal Bank of Canada (som foriøvrigt eksisterer) anvender nok ikke Office Live (MSN) navneservere :laugh:
Præcis .. plus deres MX record peger på hotmail, men det er nu ikke særlig ekstraordinært, det er business as usuall for scammere.. jeg ser det hver dag :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Præcis .. plus deres MX record peger på hotmail' date=' men det er nu ikke særlig ekstraordinært, det er business as usuall for scammere.. jeg ser det hver dag :)[/quote'] My words exactly :) Men anmeldelse af sådan noget skal nok i første instans ske til selve banken som de påstår at komme fra. Så kan de tage action ifølge den lovgivning som eksisterer i det pågældende land :) Fuldstændigt OT og af ren nysgerrighed: Hvad laver du siden du ser sådan noget hver dag?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
My words exactly :) Men anmeldelse af sådan noget skal nok i første instans ske til selve banken som de påstår at komme fra. Så kan de tage action ifølge den lovgivning som eksisterer i det pågældende land :) Fuldstændigt OT og af ren nysgerrighed: Hvad laver du siden du ser sådan noget hver dag?
Fede mix :fight:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
My words exactly :) Men anmeldelse af sådan noget skal nok i første instans ske til selve banken som de påstår at komme fra. Så kan de tage action ifølge den lovgivning som eksisterer i det pågældende land :) Fuldstændigt OT og af ren nysgerrighed: Hvad laver du siden du ser sådan noget hver dag?
Overvågning :) eller nej jeg arbejder med IT-sikkerhed .. =) .. en anden vild ting er at spam nu har slået nye rekorder .. op mod labour day i usa registrerede vi 250.000.000.000 spam mails på internettet på en enkelt dag.. det er ganske vildt .. at det så viser sig at 30% af dem der får spam, rent faktisk køber eller klikker på links er skræmmende :-) .. der er gode penge i det, for lovgivningen er så forskellig fra land til land og endda fra stat til stat i usa.. .. Vi kender til "virksomheder" i Rusland som tjener op i mod 180.000.000$ om året på at leje inficerede maskiner ud til spammere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Overvågning :) eller nej jeg arbejder med IT-sikkerhed .. =) .. en anden vild ting er at spam nu har slået nye rekorder .. op mod labour day i usa registrerede vi 250.000.000.000 spam mails på internettet på en enkelt dag.. det er ganske vildt .. at det så viser sig at 30% af dem der får spam' date=' rent faktisk køber eller klikker på links er skræmmende :-) .. der er gode penge i det, for lovgivningen er så forskellig fra land til land og endda fra stat til stat i usa.. .. Vi kender til "virksomheder" i Rusland som tjener op i mod 180.000.000$ om året på at leje inficerede maskiner ud til spammere.[/quote'] Det er sku den forkerte branche vi er i ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...