Jump to content
briped

Sænkning af loft

Recommended Posts

Jeg står og vil have sænket loftet i stuen ca. 10cm, så jeg kan have nogen kabelrør man kan gemme patchkabler mv. væk i hulrummet og evt. nogen LED spots. Er der nogen der ved hvad reglerne er for sådan noget (det er en bostadsrätt og foreningen har sagt OK)? Og er der evt. nogen der ved hvem man kan hyre til at klare det? Jeg kan læse mig til at der skal en elektriker til at sænke udtagene sammen med loftet, derudover går jeg ud fra der skal en tømrer-type til selve sænkningen? Stuen er ca. (B x L x H) 375cm x 600cm x 250cm.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
hvilke udtag er det du skal sänke? har du lampeudtag lige under loftet? eller mener du samledåserne? selve loftet kan og må du jo lave selv og bruger du LED behöver du ikke engang varmespande...
Jeg går ud fra det er lampeudtaget som skal sænkes sammen med loftet. Jeg ved det ikke, jeg er bare dum computernørd :) Tror jeg læste det i en anden tråd her på forum at udtagene iflg. loven skulle sænkes sammen med loftet :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg går ud fra det er lampeudtaget som skal sænkes sammen med loftet. Jeg ved det ikke' date=' jeg er bare dum computernørd :) Tror jeg læste det i en anden tråd her på forum at udtagene iflg. loven skulle sænkes sammen med loftet :)[/quote'] nej du har nogle samledåser på väggen under loftet .. i dem träkker man nye kabler som man kobler direkte til de nye spots for du vil jo ikke ha sådan et klamt svensk lampeudtag i loftet når du har spots... der går nemlig rör fra din samledåse til loftudtaget så der träkker man nye kabler og fjerner udtaget..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan da kontakte min søn, tømrermester Claes Kehlet på +45 22 52 23 39, og han har en aut. elektriker tilknyttet. De 2 har allerede fixet netop et sådant projekt i et værksted. Det blev smadderflot. Derved skulle pakkeløsningen kunne klares. (Hvor i verden skal din opgave udføres?) MVH, Marianne

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...