Jump to content
hrohibil

Hjælp med en SUV?

Recommended Posts

Hej. Jeg har virkelig brug for hjælp her. Jeg er næsten færdig med at spare de 20% udbetaling til en ny bil, vel og mærke hvis den koster 250K. Jeg leder efter en SUV. Hvad kan i anbefale? Da jeg skal ligge og pendle 30 km hver vej må den gerne være meget økonomisk og SKAL være en diesel. Jeg har kigget på en Kia sportage 1.7 Diesel motor, med lidt ekstra gejl kommer den op på 247K. Nogen som kender den? Men jeg er da villig til at gå lidt længere op i pris for en anden bil hvis det er. Hvad synes i for en SUV jeg skal kigge på? Mvh HRB

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med en Ford Kuga som starter på SEK 264 000 ? Med kun 30 km på arbejde, lyder diesel ikke som nogen god idé hvis den samtidig skal være økonomisk. Toyota RAV4 er også en mulighed selv om den er lidt dyrere, endelig er der Hyundai iX35, Nissan Juke, Nissan Qashqai eller en Skoda Yeti. Hvis det skal være en SUV ville jeg nok spare op lidt længere tid og så smutte en "anelse" op i prisklasse og købe en Audi Q5, BMW X1 eller en Volvo XC60.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ford Kuga og Hyundai iX35 ser meget interessante ud. Jeg skal lige tjekke dem lidt mere. Det er så 30 km hver hver ik, så 60 km om dagen og hver anden weekend tager vi hjem til de gamle i kbh 120 km frem og tilbage. Og jeg skal os bruge bilen til at køre en tur til et andet land på et tidspunkt. Så jeg ville da helt klart mene at diesel taler for, især med de benzin priser vi ser nu om dage. Du nævner ikke noget om KIA sportage 1.7 2011 model.?? De sidste køretøjer du nævner er jo max lækker, men det er også en helt anden pris klasse :-( Jeg tænker max 320K... Jeg vil ikke sidde for hårdt i det hver måned.... HRB

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke meget du kører i bilen pr. dag - mener "de kloge" siger, at man - før diesel er virkelig en fordel - skal op at køre min. 25.000 km om året, og der er du langt fra selv med en tur til et andet land, med mindre det selvfølgelig er Langbortistan :). Om vinteren er en dieselbil også væsentlig længere tid om at varme op end en benziner, du når jo næsten på arbejde inden den er varm.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Diesel til 30 km hver vej kan sagtens være OK - så bliver motoren i hvert fald varm. En dieselmotor har mange fordele, som for nogle af os vejer tungere end de rent økonomiske aspekter. Tænk bare på drejningsmomentet - så meget - og ved så lave omdrejninger. Indenfor beløbsrammen kan man bl.a. købe en Skoda Yeti i dieseludgave med 140 HK. Tænk ikke alene på listeprisen - en rabat i størrelsesordenen 15-20 tusinde er realistisk. Det er dog ikke utænkeligt, at der er lang leveringstid på dieseludgaverne, men det finder man kun ud af ved at spørge hos en forhandler. Jeg har selv en Yeti i ordre - benzinudgave 1.8 liter - 160 HK - den skal nemlig slet ikke pendle, og primært bruges som vinterbil. Det tyske bilblad - Auto Bild - har i det seneste nummer en artikel, hvor man sammenligner forskellige modeller fra Skoda og VW. Her blev en Yeti vurderet som bedre end en Tiguan - begge med en 110 HK dieselmotor. Der findes naturligvis en mængde fordomme om Skoda. Glem dem - eller fortræng dem i det mindste - tiden er for længst løbet fra vitserne - og resultatet i den nævnte sammenligning med VW taler sit eget sprog. Den Kia Sportage, som du skriver om, har (så vidt jeg er orienteret) udelukkende forhjulstræk - men det vidste du måske allerede. I mine øjne er en SUV uden firehjulstræk ikke nogen SUV.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Forventer at vi skiller os af med vores XC60 lige så snart vi har fundet afløseren. Så hvis du er interesseret i en til de nævnte 320.000 så har vi begge tjent lidt på det. Smid en PM hvis du er interesseret og jeg kan sende mere info. Ps. Vi kører 10.5 km/l (diesel)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Den KIA jeg snakker om 1.7 har kun forhjuls træk., men hvis jeg går op til en 2.0 Benzin eller Diesel motor så kan man få den med 4x4 træk. Pede.. Ved ikke rigtigt. Den skal jeg lige fundere lidt over. Du skriver 10.5 km/L? Det er jo ingenting, jeg skulle gerne ligge over 16-17 km/l diesel. Er der fordele ved at have auto.gear vs manual?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Du skriver 10.5 km/L? Det er jo ingenting, jeg skulle gerne ligge over 16-17 km/l diesel. Er der fordele ved at have auto.gear vs manual?
Hvis økonomien er vigtig for dig, forstår jeg ikke dit bilvalg - slet ikke ift. pendling. SUV er pt. mindre politisk korrekt, hvorfor afskrivningen vil være høj. Aut. vælger man typisk, hvis man ofte kører i miljøer, der kræver hyppige gearskift...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

I min verden hænger automatgear især sammen med dieselbiler - ellers kan du jo næsten ikke lave andet end at skifte gear, eftersom dieselmotoren jo ikke har så mange omdrejninger at køre gearene ud i. I min egen har jeg syv fremadgående af slagsen, og ville ikke undvære automatkassen whatsoever! Derudover er det dumt, synes jeg, at købe en SUV med en lille motor. Det bekriger ligesom grund-idéen med en SUV, medmindre du kun vil have frigang og rummelighed - og er ligeglad med motorkraft og komfort ved motorvejskørsel. En idé som jeg er ret sikker på du hurtigt bliver ked af, hvis du springer ud i stor-bil-lille-økonomisk-motor.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

hmm. Ja jeg kan godt se problematikken. Nu sidder jeg og lurere lidt på kia 2.0 diesel motoren med 136 HK og er 4x4 trukket. Så er spørgsmålet bare om det skal være med auto gear eller ej, men hvad synes i om det? Og jeg er klart enig i at hele ideen med en SUV er at den skal være med 4x4.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
I min verden hænger automatgear især sammen med dieselbiler - ellers kan du jo næsten ikke lave andet end at skifte gear' date= eftersom dieselmotoren jo ikke har så mange omdrejninger at køre gearene ud i. I min egen har jeg syv fremadgående af slagsen, og ville ikke undvære automatkassen whatsoever!
Fik du købt ny bil egentlig?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Til pendling og københavn-kø mv er det super!
Jeg har også et automatisk gearskifte i mine biler - hhv. tiptronic og steptronic med paddles ved rattet. De 2 eksempler du nævner, er netop vidt forskellige ift. valg af aut. eller ej IMO. Motorvejspendling "kræver" ikke aut., men det gør kø-kørsel i Kbh.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...