Guest pernille Skrevet April 6, 2005 Rapporter Skrevet April 6, 2005 Hejsan Iflg. vores dagis er der 10 uger her til sommer hvor vores datter ikke må komme på dagis da jeg skal gå mammaledig. Ka det virkelig passe? Jeg har fået noget papir fra Kommunen hvor der står at " barn af forældreledige ikke får reducering af taxt om de vælger at sende barnet i dagis även under lov" ..... Betyder det lissom ikke at man kan det ? Har forsøgt at hitte svar andre steder men vi er LIDT tidspresset så man kunne jo være heldige om der er nogen der ved noget 8o) Pernille
Guest pernille Besvaret April 6, 2005 Rapporter Besvaret April 6, 2005 Hejsan Iflg. vores dagis er der 10 uger her til sommer hvor vores datter ikke må komme på dagis da jeg skal gå mammaledig. Ka det virkelig passe? Jeg har fået noget papir fra Kommunen hvor der står at " barn af forældreledige ikke får reducering af taxt om de vælger at sende barnet i dagis även under lov" ..... Betyder det lissom ikke at man kan det ? Har forsøgt at hitte svar andre steder men vi er LIDT tidspresset så man kunne jo være heldige om der er nogen der ved noget 8o) Pernille
Nulla Besvaret April 6, 2005 Rapporter Besvaret April 6, 2005 Jeg mener at du har lov til at få hende i dagis på halvtid 15-25 timer i ugen alt efter hvilken kommune det er, sådan er det hvis man er arbejdsløs/mammaledig.
Guest simon Besvaret April 12, 2005 Rapporter Besvaret April 12, 2005 Har børne til arbejdsløs mødrer ikke ret til fuldtidsplads på en dagis eller hvad? Simon
Miriam Besvaret April 13, 2005 Rapporter Besvaret April 13, 2005 Det er lidt forskellig tror jeg fra kommune til kommune, men i Malmö hedder det 15 timer pr. uge. Nogle har delt det op på 3 timer pr. dag, og andre har 3 dage a 5 timer.
Guest pernille Besvaret April 14, 2005 Rapporter Besvaret April 14, 2005 Har fundet udaf hvordan det er. Når man er forældreledig kan man vælge mellem at have sit barn på dagis 15/t pr. uge under terminen ( Dvs udenom ALLE skoleferier ) Dette giver en afgiftsreducering eller man kan vælge at have sit barn på dagis 15/t pr uge året om ( DVS inkl alle ferier ) Så får man altså ikke nogen reducering. Jeg anser mig normalt for at være interessant men jeg er sikker på at hvis min 2½ årige datter skulle gå hjemme med mig i 10 uger sommeren over ( som er der de svenske skoler er lukkede) ville hun komme til at kede sig 8o) Pernille
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu