Guest anders Skrevet April 15, 2005 Rapporter Skrevet April 15, 2005 Hejsa. Jeg har en god veninde, som overvejer krafigt at flytte til Skåne. Vi skal også ud og kigge lidt på forskellige byggerier i weekenden der kommer. Jeg selv bor i Sverige, men har ingen børn. Derfor er det for mig svært at svare på fordele for hende og hendes søn herovre. Hvilke fordele er der reelt fra Danmark til Sverige når man som enlig mor flytter til Sverige ??? Hun arbejder i KBH og har cirka en times kørsel "hjem" til Sverige hver dag hvis hun flytter. Hvis børnehaverne allerede lukker kl 16:00 her, så er flytningen en umulighed. Hvordan ser det ud med det. Alle indslag (emne relateret..tak) er meget velkomne.
Guest anders Besvaret April 15, 2005 Rapporter Besvaret April 15, 2005 Hejsa. Jeg har en god veninde, som overvejer krafigt at flytte til Skåne. Vi skal også ud og kigge lidt på forskellige byggerier i weekenden der kommer. Jeg selv bor i Sverige, men har ingen børn. Derfor er det for mig svært at svare på fordele for hende og hendes søn herovre. Hvilke fordele er der reelt fra Danmark til Sverige når man som enlig mor flytter til Sverige ??? Hun arbejder i KBH og har cirka en times kørsel "hjem" til Sverige hver dag hvis hun flytter. Hvis børnehaverne allerede lukker kl 16:00 her, så er flytningen en umulighed. Hvordan ser det ud med det. Alle indslag (emne relateret..tak) er meget velkomne.
Miriam Besvaret April 15, 2005 Rapporter Besvaret April 15, 2005 Hej Anders, De fleste institutioner lukker mellem 17-17.30 herover. Gå ind på www.malmo.se og se under skola & utbildning, der kan i se alle institutionerne er deres lukketid. En stor fordel her over er prisen på inst. sek 1260,- for det første barn, men hvis din indkomst er meget lav, bliver din pris også sat ned. Men alt det kan hun også læse om inden på malmos side. Om hun så for ekstra ting herover fordi hun er eniglig det ved jeg ikke, men tvivler lidt da hun jo bliver beskattet i DK.
Miriam Besvaret April 15, 2005 Rapporter Besvaret April 15, 2005 Så lige at man skal tjene mindre end 42000 brutto i husstanden, så bliver det regnet ud efter en procentsats af ens løn.
Admin Besvaret April 19, 2005 Rapporter Besvaret April 19, 2005 Det er egentlig meget sjovt. Der er masse af single mænd og par der flytter til Sverige, men jeg tror aldrig jeg er stødt på en single pige, der har taget dette spring. Findes de ?
Homer Besvaret April 19, 2005 Rapporter Besvaret April 19, 2005 De skal være velkommen - vi mangler også en au pair... :D
claus Besvaret April 20, 2005 Rapporter Besvaret April 20, 2005 Det er egentlig meget sjovt. Der er masse af single mænd og par der flytter til Sverige' date=' men jeg tror aldrig jeg er stødt på en single pige, der har taget dette spring. Findes de ?[/quote'] Mener jeg så en den dag jeg var på kommunen og fik lavet mit personnummer. Hun havde de samme papirer som mig og talte dansk ved skranken... Så mon ikke der findes et par stykker...
Admin Besvaret April 20, 2005 Rapporter Besvaret April 20, 2005 Mener jeg så en den dag jeg var på kommunen og fik lavet mit personnummer. Hun havde de samme papirer som mig og talte dansk ved skranken... Så mon ikke der findes et par stykker... Hvordan ved du at hun var single ?
claus Besvaret April 20, 2005 Rapporter Besvaret April 20, 2005 Hvordan ved du at hun var single ? Ahh jeg plejer at have en rimelig god fornemmelse på sådan noget.... Plus havde hun haft en fyr, mon ikke han så havde været der og hjulpet hende... Hun var pænt forvirret...
Admin Besvaret April 20, 2005 Rapporter Besvaret April 20, 2005 Plus havde hun haft en fyr, mon ikke han så havde været der og hjulpet hende...
claus Besvaret April 20, 2005 Rapporter Besvaret April 20, 2005 ser jeg ikke som noget farligt, men jo du har nok ret, vi finder sikkert heller aldrig ud af det.....
ulmus Besvaret April 20, 2005 Rapporter Besvaret April 20, 2005 Tja, Steen, det kommer vel an på, hvordan du definerer en "pige".
Guest Ikke registreret Besvaret April 20, 2005 Rapporter Besvaret April 20, 2005 Vi har da en single tøs i ejendommen her... Hun har bil og das ganze molevitten, men savner en kæreste...
Guest Supermule Besvaret April 20, 2005 Rapporter Besvaret April 20, 2005 Det var sgu lige mig der ikke var logget ind der... Vi har da en single tøs i ejendommen her... Hun har bil og das ganze molevitten' date=' men savner en kæreste...[/quote']
claus Besvaret April 20, 2005 Rapporter Besvaret April 20, 2005 hvis hun er lyshåret kunne det være hende.....
Guest Supermule Besvaret April 20, 2005 Rapporter Besvaret April 20, 2005 :) hvis hun er lyshåret kunne det være hende.....
claus Besvaret April 20, 2005 Rapporter Besvaret April 20, 2005 ja ja ved godt malmø vrimler med lyshårede piger he he.....
Guest Studerende enlig mor Besvaret July 5, 2006 Rapporter Besvaret July 5, 2006 Det er egentlig meget sjovt. Der er masse af single mænd og par der flytter til Sverige' date=' men jeg tror aldrig jeg er stødt på en single pige, der har taget dette spring. Findes de ?[/quote'] Jo en af slagsen er lige her ;-)
Gio Besvaret July 5, 2006 Rapporter Besvaret July 5, 2006 Jo en af slagsen er lige her ;-)...og en super-anonym én af slagsen
Guest Studerende enlig mor Besvaret July 5, 2006 Rapporter Besvaret July 5, 2006 Jo en af slagsen er lige her ;-) Og jeg har også bil og det hele - arbejder, går i skole, hygger med min datter, nyder vores 180 m2 lejlighed i centrum ;-) - men det er vist ikke mig der er nævnt, for jeg savner ikke en kæreste...
Guest Studerende enlig mor Besvaret July 5, 2006 Rapporter Besvaret July 5, 2006 ...og en super-anonym én af slagsen Jeg skal lige finde ud af at blive medlem *G* - men Emilie her - pænt goddag ;-)
Gio Besvaret July 5, 2006 Rapporter Besvaret July 5, 2006 Jeg skal lige finde ud af at blive medlem *G* - men Emilie her - pænt goddag ;-)http://debat.sunddebat.com/register.php
Singlepigen i Malmö Besvaret July 5, 2006 Rapporter Besvaret July 5, 2006 http://debat.sunddebat.com/register.php Er gjort - mvh Singlepigen i Malmø ;-)
claus Besvaret July 5, 2006 Rapporter Besvaret July 5, 2006 Er gjort - mvh Singlepigen i Malmø ;-) 180 kvm i centrum...... du mangler lige at tilføje , en single pige med dadlerne iorden :D :D
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu