Jump to content

Sverige - fodele for en enlig mor.

Recommended Posts

Guest anders
Skrevet

Hejsa. Jeg har en god veninde, som overvejer krafigt at flytte til Skåne. Vi skal også ud og kigge lidt på forskellige byggerier i weekenden der kommer. Jeg selv bor i Sverige, men har ingen børn. Derfor er det for mig svært at svare på fordele for hende og hendes søn herovre. Hvilke fordele er der reelt fra Danmark til Sverige når man som enlig mor flytter til Sverige ??? Hun arbejder i KBH og har cirka en times kørsel "hjem" til Sverige hver dag hvis hun flytter. Hvis børnehaverne allerede lukker kl 16:00 her, så er flytningen en umulighed. Hvordan ser det ud med det. Alle indslag (emne relateret..tak) er meget velkomne.

Besvaret

Hejsa. Jeg har en god veninde, som overvejer krafigt at flytte til Skåne. Vi skal også ud og kigge lidt på forskellige byggerier i weekenden der kommer. Jeg selv bor i Sverige, men har ingen børn. Derfor er det for mig svært at svare på fordele for hende og hendes søn herovre. Hvilke fordele er der reelt fra Danmark til Sverige når man som enlig mor flytter til Sverige ??? Hun arbejder i KBH og har cirka en times kørsel "hjem" til Sverige hver dag hvis hun flytter. Hvis børnehaverne allerede lukker kl 16:00 her, så er flytningen en umulighed. Hvordan ser det ud med det. Alle indslag (emne relateret..tak) er meget velkomne.

Besvaret

Hej Anders, De fleste institutioner lukker mellem 17-17.30 herover. Gå ind på www.malmo.se og se under skola & utbildning, der kan i se alle institutionerne er deres lukketid. En stor fordel her over er prisen på inst. sek 1260,- for det første barn, men hvis din indkomst er meget lav, bliver din pris også sat ned. Men alt det kan hun også læse om inden på malmos side. Om hun så for ekstra ting herover fordi hun er eniglig det ved jeg ikke, men tvivler lidt da hun jo bliver beskattet i DK.

Besvaret

Det er egentlig meget sjovt. Der er masse af single mænd og par der flytter til Sverige, men jeg tror aldrig jeg er stødt på en single pige, der har taget dette spring. Findes de ?

Besvaret
Det er egentlig meget sjovt. Der er masse af single mænd og par der flytter til Sverige' date=' men jeg tror aldrig jeg er stødt på en single pige, der har taget dette spring. Findes de ?[/quote'] Mener jeg så en den dag jeg var på kommunen og fik lavet mit personnummer. Hun havde de samme papirer som mig og talte dansk ved skranken... Så mon ikke der findes et par stykker...
Besvaret
Mener jeg så en den dag jeg var på kommunen og fik lavet mit personnummer. Hun havde de samme papirer som mig og talte dansk ved skranken... Så mon ikke der findes et par stykker...
Hvordan ved du at hun var single ?
Besvaret
Hvordan ved du at hun var single ?
Ahh jeg plejer at have en rimelig god fornemmelse på sådan noget.... Plus havde hun haft en fyr, mon ikke han så havde været der og hjulpet hende... Hun var pænt forvirret...
Guest Ikke registreret
Besvaret

Vi har da en single tøs i ejendommen her... Hun har bil og das ganze molevitten, men savner en kæreste...

Guest Supermule
Besvaret

Det var sgu lige mig der ikke var logget ind der...

Vi har da en single tøs i ejendommen her... Hun har bil og das ganze molevitten' date=' men savner en kæreste...[/quote']
  • 1 year later...
Guest Studerende enlig mor
Besvaret
Det er egentlig meget sjovt. Der er masse af single mænd og par der flytter til Sverige' date=' men jeg tror aldrig jeg er stødt på en single pige, der har taget dette spring. Findes de ?[/quote'] Jo en af slagsen er lige her ;-)
Besvaret
Jo en af slagsen er lige her ;-)
Og jeg har også bil og det hele - arbejder, går i skole, hygger med min datter, nyder vores 180 m2 lejlighed i centrum ;-) - men det er vist ikke mig der er nævnt, for jeg savner ikke en kæreste...
Besvaret
...og en super-anonym én af slagsen :rolleyes:
Jeg skal lige finde ud af at blive medlem *G* - men Emilie her - pænt goddag ;-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...