Guest kim Skrevet December 27, 2004 Rapporter Skrevet December 27, 2004 Steen, Har du computerproblemer eller har du en reel grund til at slette en tråd, der ikke falder i din smag? Hvad med at opstille guidelines for, hvem der må eller ikke må skrive herinde. Jeg er fuldstændigt målløs over, at du kan finde på at kalde en debat om sprogbrug på en debatside - der risikerer at blive lukket, hvis den ikke overholder nogle regler/love på området - for fri eller for danskere i Sverige. Jeg mener stadig, at det ville være hensigtsmæssigt at indføre registrering og skrive guidelines og regler for deltagerne på siden, hvis den skal være offentlig.
Guest kim Besvaret December 27, 2004 Rapporter Besvaret December 27, 2004 Steen, Har du computerproblemer eller har du en reel grund til at slette en tråd, der ikke falder i din smag? Hvad med at opstille guidelines for, hvem der må eller ikke må skrive herinde. Jeg er fuldstændigt målløs over, at du kan finde på at kalde en debat om sprogbrug på en debatside - der risikerer at blive lukket, hvis den ikke overholder nogle regler/love på området - for fri eller for danskere i Sverige. Jeg mener stadig, at det ville være hensigtsmæssigt at indføre registrering og skrive guidelines og regler for deltagerne på siden, hvis den skal være offentlig.
Admin Besvaret December 27, 2004 Rapporter Besvaret December 27, 2004 Hvis ikke vi kan finde andet at diskutere end HVAD vi skal diskutere og ellers bare svine hinanden til, ser jeg slet ikke nogen grund til at fortsætte dette forum. Jeg fatter ikke at i gider at blive ved med alt det ævl og kævl.
ulmus Besvaret December 28, 2004 Rapporter Besvaret December 28, 2004 Steen, du har fuldstændigt ret. UNDSKYLD!
Guest nikolaj Besvaret December 29, 2004 Rapporter Besvaret December 29, 2004 Sunddebat er vel ikke offentlig - den er vel privat? Har ikke hørt om at siden har fået støtte andre steder end fra Steens egen lomme - ergo er Steen gud
Guest mig Besvaret December 29, 2004 Rapporter Besvaret December 29, 2004 Jeg skulle aldrig tilbage til den uprofossional debatside.At registrere sig på den her debatside, at slette det som folk mener og skriver om,så er det ikke andet end dansk diktaturisk måde at styre folk på og skjule sandheden, det er bare dansk opdragelse (hjernevæskeri)som siger ( vi har det degligt i DK), er du bange steen , forde det er nogen som kan læse så skarp kritik mod DK, bare rolig hele sverige og europe ved at det gå galt i DK. Længe lever dansk racisme og diskrimination. det var min absolut sidste debat. godt nyt år
Admin Besvaret December 29, 2004 Rapporter Besvaret December 29, 2004 "er du bange steen , forde det er nogen som kan læse så skarp kritik mod DK". Hvis du kunne debatere uden at kalde folk for racister og narkopushere, var der en chance for at dine indlæg ikke blev slettet. Jeg tror at inden du kalder nogen for racist skulle du måske kigge på dig selv.
Guest kim Besvaret December 29, 2004 Rapporter Besvaret December 29, 2004 Nicolaj: Ordkløveri igen igen!! Den er så offentlig, at man ikke kan skrive hvad som helst uden at den bliver lukket!! Så kan du jo selv vurdere, om den er privat eller offentlig.
Guest mig Besvaret December 29, 2004 Rapporter Besvaret December 29, 2004 kære boss: racister og narkopushere, det er ikke noget har jeg selv opfundet, enhver dansker som læser danske aviser ved det og ved hvem er det, men det er dit problem om du ikke vil høre om det. slut.
Admin Besvaret December 29, 2004 Rapporter Besvaret December 29, 2004 Kim, jeg ved ikke om du så "mig"'s sidste indlæg i den slettede tråd ? Det er der vist ingen i denne verden der kan kalde sober debat.
ulmus Besvaret December 29, 2004 Rapporter Besvaret December 29, 2004 Der er vel kun een ting at tilføje: "Mod tåber kæmper selv guderne forgæves!"
Guest jacob Besvaret December 29, 2004 Rapporter Besvaret December 29, 2004 Til mig. Der er blevet taget mere narko i tolden i sverige, end der er i Danmark? ergo, må der osse være narkopushere i sverige. racister har jeg ikke stødt på, men Nynazisme, er mere udbredt herovre, mener osse det er være end Rasisme. Men hvad det er bare min menning? kilder: Læs fx. Metro ekspress. og kig på plakaterne rundt omkring i bydelen.
Guest jesper Besvaret December 29, 2004 Rapporter Besvaret December 29, 2004 ...eller: Cuiusvis hominis est erarre, nullius nisi insipientis in errore perseverare. (Løst oversat: "Alle kan tage fejl - men kun et fjols vil blive ved at påstå han havde ret") *ahh*...citater...så rammende de dog kan være
Guest jesper Besvaret December 29, 2004 Rapporter Besvaret December 29, 2004 ...eller: Cuiusvis hominis est erarre, nullius nisi insipientis in errore perseverare. (Løst oversat: "Alle kan tage fejl - men kun et fjols vil blive ved at påstå han havde ret") *ahh*...citater...så rammende de dog kan være
Guest nicolaj Besvaret December 29, 2004 Rapporter Besvaret December 29, 2004 http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_troll
Guest laust Besvaret December 30, 2004 Rapporter Besvaret December 30, 2004 I det ene indlæg undskyldes der, i det næste kalder man debattører man er uenig med for tåber.. Tsk tsk sikke en dobbltmoral. Alt på nettet er offentligt. Det er flot at kunne slynge citater ud, men det er ikke noget der fremmer debatten. Hvorfor ikke bare se i øjenene at så længe dette forum er populært og meget benyttet ja så vil der blive debatteret alt muligt. Det er jo en måde at måle succes på, kan man sige. Hvis der er nogle kræfter herinde der ikke ønsker indblanding fra omverdenen, så skulle disse da seriøst overveje at spærre adgangen og lave det til et lukket forum.
dan Besvaret December 30, 2004 Rapporter Besvaret December 30, 2004 Men indlæg kan vel blive så useriøse at de ikke tjener noget formål. Altså andet end at svine til. Jeg har ingen problemer med at en person som ikke har fået adgang til Danmarks velfærd, eller er flygtet fra den, kalder os for narkopushere og racister. Men bliver det gjort i en usaglig og useriøs tone, så er jeg hellere foruden. På mig virker det som om at nogen bruger forummet her til at brække sig over deres had (eller hvad det er) til Danmark. Og det er ikke det jeg mener sunddebat skal bruges til. Og jeg forstår Steen fjerner sådanne indlæg. Meeeen, ellers syntes jeg altså at man kan tale ret frit om sine meninger herinde uden at blive censureret. Personligt har jeg vist intet til fælles med "mig", men han/hun skal da have lov at ytre sig. Men gør det i en seriøs (og dermed ikke ment at man ikke kan være hård) tone.
Guest jesper Besvaret December 30, 2004 Rapporter Besvaret December 30, 2004 Laust: Ja..citater er gode som opfølgere/punktummer på en diskussion skråstreg døende tråd. Ikke noget med "Det er flot at kunne slynge citater ud, men det er ikke noget der fremmer debatten"...som du skriver. Jeg tror Ulmus, jeg og andre var ved at reflektere over det latterlige i benævnte tråd. Så lad da venligst være med at komme med sådan en overlegen bemærkning. Hvad skulle den til for? Er du klogere end os andre - eller vil du deltage på samme plan? Så prøv at følge med i hvad der foregår herinde - bl.a. har vi snakket om tvungen registrering for at skrive m.m. Men jeg går ud fra du har læst dén tråd, så du véd hvad dén diskussion endte ud med? Hvis jeg er flot når jeg slynger citater ud...hvad er du så når du kommer med sådan et intetsigende indlæg i bagklogskabens ulidelige klare lys? Ja..undskyld mig - men jeg er ved at være en kende træt af at få påpeget mine mange indlæg på dette forum. Jeg mener bestemt jeg har bidraget min del til dette forum. Men der er jo altid nogle der føler sig kørt agterud, og dermed kommer med underlige kommentarer/indlæg. Men igen (og bevares) - jeg bor ikke på den svenske del af Øresund længere. Så måske det var på tide at lade nye "kræfter" komme til?
Guest kim Besvaret December 30, 2004 Rapporter Besvaret December 30, 2004 Steen: Jeg har på intet tidspunkt argumenteret for, at Jeg skulle have diskuteret hverken sobert eller usobert. Diskussionen startede jeg udfra nogle spørgsmål om, hvorvidt der var nogle generelle regler samt hvorfor der fremkom nedsættende ord under bildebatten.
Guest kim Besvaret December 31, 2004 Rapporter Besvaret December 31, 2004 Jesper: Med dine 1088 indlæg og Judiths 831 indlæg her på debatten, så er jeg på ingen måde i tvivl om, at I vil fortsætte den endeløse strøm af citater mv. Hvis ikke du skulle sidde her på debatten, hvad skulle du da så få tiden til at gå med?? Skulle du dog vælge at holde dig fra at skrive indlæg fremover, så skal du ikke høre nogle klager herfra. Der er garanteret andre offentlige forum', hvor du kan komme med citater og kommentarer af den karakter, som du gør her... På forsiden burde måske være skrevet over 11.000 indlæg, hvoraf de 2.000 er fyldt med citater og ordsprog og nedladende kommentarer om, at vi andre bør holde os væk?? Alene to andre står for 1425 indlæg... Jeg kan slet ikke se, hvorfor det skulle være problematisk at gøre det til et forum med registrering.
Admin Besvaret December 31, 2004 Rapporter Besvaret December 31, 2004 Skal vi ikke stoppe den diskution om hvem der skal skride og hvem der ikke skal. Der er kun een der bestemmer det og hidtil har ingen fået denne besked. Kim, Jeg forstår ikke hvorfor du er sådan imod censur, men for registrering og i øvrigt ikke selv registreret ?? Hvorfor er det du mener at man skal være registreret ?
Guest jesper Besvaret December 31, 2004 Rapporter Besvaret December 31, 2004 Kim: *jeg skal lige holde op med at grine hér* Jeg betvivler du har læst ret mange af vores indlæg, når du påstår de er uden relevant indhold over én kam. Jeg kan simpelthen ikke tage dig seriøst, når du kommer med sådan en udtalelse. Istedet vil jeg nøjes med at ønske dig et godt nytår, og håbe på 2005 bliver et bedre år for dig end 2004 lader til at have været. /Cum grano salis ...og godt nytår til alle.
ulmus Besvaret December 31, 2004 Rapporter Besvaret December 31, 2004 Kim, selvom jeg ved, det er nyttesløst, vil jeg godt gøre dig opmærksom på, at DU under ingen omstændigheder KAN eller SKAL bestemme, hvem der kan skrive her i debatten. Så stop lige piben ind. Til alle andre: GODT NYTÅR!
Guest kim Besvaret December 31, 2004 Rapporter Besvaret December 31, 2004 Judith, Hvor skriver jeg, at jeg vil bestemme, hvem der skal skrive her?? Jesper, Ja, jeg har et liv!!! også udover debatten her. Det er vist forskellen på os to.
Guest kim Besvaret December 31, 2004 Rapporter Besvaret December 31, 2004 Steen, Jeg er ikke imod censur. Det er helt misforstået. Censur bør bare følge nogle regler. Og ikke sådan, at man gerne må skriver nedsættende udtryk om udlændinge under bildebatten men ikke under andre debattemaer. Jeg mener ikke, at den slags udtryk bør forekomme nogle steder. At det var en tråd, der var mange indlæg til gør det efter min mening kun værre. Det vil jo sige, at der er mange, der læser den slags udtryk og oplever, at Webmaster accepterer det. Det er min pointe, og det er jeg sikker på, at du også har læst i min sidste tråd - som i denne. Der er mange, der i de seneste debatter - herunder denne - forsøger at retfærdiggøre den slags udtryk eller påpege deres uskyldige karakter. Vi er andre, der ikke er af samme mening og mener, at det måske er på kant med svensk lovgivning. Det har du indrømmet, at du også selv har tænkt på, men ikke har handlet udfra. Er det misforstået??
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu