Jump to content

Parabol i Bostadsratt - er det ok.?

Recommended Posts

Skrevet

Hej. Ved ik om det er det rigtige forum, men nu prøver jeg. Er det lovligt ( godkendt ) at opsætte en parabol på sin terasse i en boligblok. ? Eller er det forskelligt fra blok til blok. ? Er der nogle af jer der har det eller har erfaringer med det vil jeg gerne høre. Lejligheden skal vel også vende den rigtige vej så man kan få parabolen til at pege den vej. ELler. ? Mvh Tim

Besvaret

Hej. Ved ik om det er det rigtige forum, men nu prøver jeg. Er det lovligt ( godkendt ) at opsætte en parabol på sin terasse i en boligblok. ? Eller er det forskelligt fra blok til blok. ? Er der nogle af jer der har det eller har erfaringer med det vil jeg gerne høre. Lejligheden skal vel også vende den rigtige vej så man kan få parabolen til at pege den vej. ELler. ? Mvh Tim

Besvaret

Du skal nok hen og spørge din bolig forening. Ved her op serenadgatan er der flere som har parabol. Jeg er ikke sikker men tror det er lovligt hvis den holdes inde på terassen/altanen. Dem som jeg kan se har parabol har nemlig alle deres inde på deres egen altan..

Guest nikolaj
Besvaret

Det er op til foreningens vedtægter. Nogle har det som regel at der ikke må sættes noget op udvendigt (hverken vasketøj, eller parabol) som skæmmer blokkens udseende. Er der altan kan man som udgangspunkt sætte parabolen indvendigt på altanen. Men hør din forening, da det jo er forskelligt fra forening til forening. I min forening må man ikke, men i den forening der ligger overfor min blok har de sat dem op udvendigt v. køkkenvinduerne.

Besvaret

Okay. Tak for jeres svar. Troede bare der var flere herinde som havde en parabol. Men i lever måske med de par danske kanaler som i kan se i fællesantennepakken. ? Mvh Tim

Besvaret

Tag det bare roligt Tim.. Det kan jo også være at folk har andre interesser end at flytte til Sverige og glo på fjernsyn. Om vi så alle havde en parabol, så er der kun et svar: Gå ned på fastighetskontoret der hvor du bor, og forhør dig om dine muligheder. Der er jo vidt forskellige regler om næsten alt i de mange boligforeninger der er herovre. happy.gif

Guest brobizzen
Besvaret

Hej Tim Jeg flytter til Sverige indenfor den næste måned, og har også en stor lyst til at se de danske kanaler (primært 3+ og tv3 grundet dansk fodbold).. Så jeg har samme spørgsmål som dig mht. parabolen. Der må da være nogen som har samme interesse herinde, og det er da absolut ikke et dumt spørgsmål du stiller. Syntes det er lidt unfair at svare dig: "Tag det bare roligt Tim.. Det kan jo også være at folk har andre interesser end at flytte til Sverige og glo på fjernsyn." Selvfølgelig flytter ingen til Sverige for kun at glo fjernsyn, men der er vel nogen som bare gerne stadig vil kunne nyde Dansk tv i forhold til Svensk

Besvaret

Brobizz, ja... andre har sikkert andre interesser end tv, men der er jo STADIG forskellige regler, og derfor er det da helt umuligt at give præcise anvisninger. Hos os må parabolen kun stå i en parasol-fod, og må ikke rage ud over altanen. Altså skal man ha' åbent vindue..... Det er nu slet ikke så svært....bare spørg i din forening, vi andre kan desværre ikke hjælpe

Besvaret

Men i lever måske med de par danske kanaler som i kan se i fællesantennepakken. ? Ja, jeg har aldrig brudt mig om tanken om at være "parabol-invandrer", så jeg ser det samme TV som mine naboer.

Besvaret

Brobizz: Nej, det er ikke et dumt spørgsmål Tim stiller. Men både Tommy og Vincent har svaret hvad manden skal gøre, da det er noget ens boligforening kan fortælle om man må, eller ikke må. Havde Tim bare nøjedes med at svare tilbage:"Okay. Tak for jeres svar." - så var den ikke længere, og han ville vide hvad han skulle gøre for at finde svaret. Og andre ville vide at Tim havde forstået svarene. Nu valgte Tim så alligevel at skrive:"Troede bare der var flere herinde som havde en parabol. Men i lever måske med de par danske kanaler som i kan se i fællesantennepakken. ?" - og det kan så opfattes på flere måder hvorfor han skriver det. Jeg opfattede det som om Tim ikke forstod Tommy og Vincent's svar, og derfor får han samme svar for 3. gang af mig. Desuden opfattede jeg det også som om, at Tim er skuffet/negativ over at han troede at der var flere der havde parabol, og som derfor lige burde kunne svare på hans spørgsmål. Nærmest som om det er til irritation for manden at han må ned på fastighetskontoret. Husk at scanianet IKKE er en facitliste, men et stykke værktøj vi alle kan bruge, for at gøre vores egen og andres hverdag nemmere. I øvrigt, lær lige hvad happy.gif betyder... happy.gif Og så velkommen herfra til dig og Tim, når I snart ankommer på den rigtige side af broen happy.gif

Besvaret

Jeg syntes oftere og oftere at svarene herinde bliver så grimme...... Øv.... Hvis man ikke bryder sig om et svar eller et spørgsmål, så kan kan man vel bare lade det ligge og holde sig ude af tråden. Kan forså at en der "sviner" nogen til, skal have en på kajen, men som der er forskellighed omkring om man vil se det samme som ens naboer til højre som er svensker eller til venstre som er dansker, er der jo også forskellige måder at formulere sig på. Nå, men det er nu bare mit synspunkt.

Guest nikolaj
Besvaret

Tim: Ja, jeg har de programmer der var i fællesantennepakken. Jeg gad ikke betale for 40 kanaler ekstra hvoraf 30 er på sprog jeg end ikke kan udtale, og jeg gad heller ikke betale mindst 2.000 for en parabol (som jeg alligevel ikke kan sætte op). Ja, DR1 og TV2 er et sølle udvalg af danske kanaler, men til gengæld er der svensk TV3, Kanal5, TV4, discovery mv. så mit behov bliver fuldt dækket alligevel. Og hvis der ikke er noget godt på fjernsynet kan man altid fyre op for PS2'en happy.gif

Besvaret

Hej til alle igen. Ja, kan godt være jeg skrev et indlæg som kunne misforstås. Men nu kan jeg så oplyse at jeg har forstået de forskellige svar som i kom med. Tak til alle for det. Skal nok skrive hvad jeg faldt ud af hvis det ender med at jeg tager springet og flytter over sundet. Mvh Tim

Besvaret

Syntes bestemt der burde flytte lidt flere folk over grænsen som vil se noget fodbold sammen med mig! happy.gif "Tag det bare roligt Tim.. Det kan jo også være at folk har andre interesser end at flytte til Sverige og glo på fjernsyn". Hehe ;)

Besvaret

Hej Totter. Jeg vil godt se fodbold sammen med dig hvis det nu ender med at jeg flytter til sverige. Skal først lige have arrangeret en lille tur over og se på de forskellige områder. Ved ikke helt endnu hvor der skal være. Mvh Tim

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...