Jump to content

El selskab

Recommended Posts

Skrevet

I går fik jeg pludseligt lukket for strømmen. Hverken HFI relæ eller sikringer var gået og de andre havde strøm, så jeg regner med at vi simpelthen har fået lukket for strømmen (Vi er næsten lige flyttet ind). Så er det jeg vil høre om det ikke bliver rykket til den nye beboer automatisk, ligesom i DK? Da jeg hverken ligger inde med telefon eller noget i SE endnu så kunne jeg ikke ringe nogen steder, så jeg aner faktisk ikke hvor jeg får strøm fra. Er der nogen af jer der ved hvilket selskab der leverer til HSB Hilda / Von lingens väg ??? Jeg beklager meget hvis dette indlæg eksisterer i forvejen, men jeg er lidt presset og har kun søgt på emnet hurtigt, men uden held.

Besvaret

I går fik jeg pludseligt lukket for strømmen. Hverken HFI relæ eller sikringer var gået og de andre havde strøm, så jeg regner med at vi simpelthen har fået lukket for strømmen (Vi er næsten lige flyttet ind). Så er det jeg vil høre om det ikke bliver rykket til den nye beboer automatisk, ligesom i DK? Da jeg hverken ligger inde med telefon eller noget i SE endnu så kunne jeg ikke ringe nogen steder, så jeg aner faktisk ikke hvor jeg får strøm fra. Er der nogen af jer der ved hvilket selskab der leverer til HSB Hilda / Von lingens väg ??? Jeg beklager meget hvis dette indlæg eksisterer i forvejen, men jeg er lidt presset og har kun søgt på emnet hurtigt, men uden held.

Besvaret

Hej DMJ > Nej strømmen overgår ikke til den næste, det burde din mægler/sælger/tidl.lejer have orienteret dig om. Du kan risikere, at du ikke får el, før du har et svensk CPR-nr., så det skal du starte med at sørge for. Hvorfor prøver du ikke at ringe på hos din nabo og spørge dem? De er vel de nærmeste til at vide, hvad du skal gør/hvor du skal henvende dig. Og de vil sikkert hellere end gerne hjælpe dig. Så får du jo også hilst på dem med det samme.

Besvaret

Jeg har hilst på min nabo, det er slet ikke det happy.gif Jeg var bare så sent hjemme at jeg ikke nænnede at ringe på. Jeg fik heldigvis mit cpr nummer igår, så det ser ud til at kunne lykkes. Så vidt jeg kan se er det sydkraft jeg skal have fat i, men deres hjemmeside er #¤ØT)RE... eller noget i den stil ;)

Besvaret

DMJ: Præcis, det er Sydkraft du skal have fat i. Deres Hjemmeside er, tadaaa :www.sydkraft.se og du kan kontakte deres Kundeservice på tlf: 020-222424. Håber det hjalp, og du snart får strøm i hytten happy.gif

Besvaret

Jep, jeg fandt deres hjemmeside. Og selvfølgelig var der servernedbrud da jeg skulle til at bestille. Den kom dog hurtigt op igen, så nu tror jeg nok det hele skulle være iorden happy.gif Det hele bunder i at jeg havde en ide om at det hele skete automatisk (Det læste jeg i en gammel tråd i sin tid da jeg stadig undersøgte forløbet omkring at flytte herover) Så jeg blev lidt forundret da jeg kom hjem og der ikke var lys i hytten. Men der skal jo lidt spænding til, så jeg fik mit rush for igår og fik ikke slappet helt så meget af som jeg egentligt gerne ville happy.gif Udover det har det været en meget smertefri process at flytte herover, mest fordi dette forum har haft svar på alt.

Besvaret

Ja, det er jeg også glad for happy.gif Og jo tak, føler mig allerede hjemme herovre happy.gif

Besvaret

DMJ.... velkommen på Von Lingens väg ;o) Er det dig der kører/kørte i en rød Golf ??? Jeg bor i nummer 102

Besvaret

Der var iøvrigt ingen der lukkede for strømmen da jeg flyttede ind. Jeg ventede bare på en regning (som kom 4 måneder senere).... Det er vist meget forskelligt hvordan denne situation tackles

Besvaret

Hej Palle. Nej, jeg har ingen golf. Jeg har endnu ikke købt bil. Jeg er studerende og vil lige se tiden an de næste par måneder omkring hvad jeg har råd til. Indtil da er jeg tvunget til at tage toget. Det er desværre ikke så sjovt idet jeg har kørt bil de sidste 5 år og pludseligt lever uden. Jeg bor i nummer 42 happy.gif

Besvaret

DMJ... Ok, der stod/står (har ikke set den i denne uge) en rød golf, på danske plader... Du må jo sige til, hvis du har lyst til at kigge forbi... Det er efterhånden ret ofte vi mødes hos os.... Imorgen står den formentlig på grillhest, da vi er på vej ud efter vores nye grill ;o)

Besvaret

Jamen det kan du tro Palle. Lige pt. er der en masse ting jeg skal have på plads med job osv. Så jeg har meget at se til, men nu nærmer vi os jo sommeren og så kunne det være hyggeligt at grille og se hvad det er for nogle folk der skriver herinde happy.gif

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...