Guest keld Skrevet May 26, 2004 Rapporter Skrevet May 26, 2004 hejsa Nogen som ved om jeg osse kan få fradrag hvis jeg nu, lad os sige bare køber et øresund minipendler kort til 24 ture?
Guest keld Besvaret May 26, 2004 Rapporter Besvaret May 26, 2004 hejsa Nogen som ved om jeg osse kan få fradrag hvis jeg nu, lad os sige bare køber et øresund minipendler kort til 24 ture?
Guest nikolaj Besvaret May 26, 2004 Rapporter Besvaret May 26, 2004 Du kan få fradrag hvis du kan dokumentere at du har haft udgiften.
Guest jesper Besvaret May 26, 2004 Rapporter Besvaret May 26, 2004 Han skal da dokumentere brugen og de kørte kilometer...udgiften giver da ikke fradrag i sig selv.
Guest nikolaj Besvaret May 26, 2004 Rapporter Besvaret May 26, 2004 Fradrag Selvangivelsen skal også udfyldes med fradragsberettigede udgifter, der kan henføres til indkomsten. Der er således fradragsret for udgift til fagligt kontingent, og der er adgang til fradrag for befordring. Danmark og Sverige har aftalt en ny skatteaftale, som vil være gældende fra 1. januar 2004, hvis den godkendes i begge lande (endnu ikke vedtaget i Sverige). Ifølge aftalen vil der fra den 1. januar 2004 tillige være fradrag på 50 kr. pr. passage over Øresundsbron ved benyttelse af bil eller motorcykel samt fradrag på 8 kr. pr. passage med kollektiv trafik. Du skal kunne dokumentere fradraget ved at sende originale billetter til skatteforvaltningen, og fradraget på 50 kr. gives kun til ejeren af bilen/motorcyklen, uanset hvor mange personer der kører med over broen. Kilde: http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=168223&ov_id=0&i=2&top=168220&action =vis#168223
ulmus Besvaret May 26, 2004 Rapporter Besvaret May 26, 2004 Jeg vil give GIO ret - man skal dokumentere, at man har passeret broen. Det er ikke nok at købe et pendlerkort eller togkort, hvis man ikke benytter det f.eks. p.gr.a. sygdom, så kan man ikke trække noget fra. Husk også, at fridage og feriedage giver heller ikke ret til befordringsfradrag - det er de reelle ARBEJDSdage.
Guest kasper Besvaret May 26, 2004 Rapporter Besvaret May 26, 2004 Det er kun i ekstreme tilfælde, de vil se specifikation på.... staveskod
Guest kasper Besvaret May 26, 2004 Rapporter Besvaret May 26, 2004 Det er kun i ekstreme tilfælde de vil se specifikation på køreturen over broen. De vil dog gerne se at man har en reel udgift til bro/tog. Hvem pokker gider også betale til et togkort/brobizz hvis det ikke bruges ?! hehe den spiste det første indlæg med stavefejl
Guest palle Besvaret May 27, 2004 Rapporter Besvaret May 27, 2004 Man kan jo få oplyst hvor mange arbejdsdage der er på et år, og der dele det med 12. Så kan man jo finde ens fradrag. Man skal ikke dokumentere brugen af f.eks. et togkort (pendler) da der jo ikke findes nogle stempler. Men, man får stadig 16 dkk per dag i fradrag. Altså UDEN at dokumentere noget som helst, udover udgiften til togkortet. Nikolaj har ret.
Guest palle Besvaret May 27, 2004 Rapporter Besvaret May 27, 2004 Ulmus, hvis man SKAL dokumentere brugen af et togkort, hvordan ville du så gøre det ???
Guest nikolaj Besvaret May 27, 2004 Rapporter Besvaret May 27, 2004 For det første så taler vi om det samme. Hvis i læser min henvisning, så står der: Du skal kunne dokumentere fradraget ved at sende originale billetter til skatteforvaltningen, og fradraget på 50 kr. gives kun til ejeren af bilen/motorcyklen, uanset hvor mange personer der kører med over broen. Dette betyder ikke at du skal indsende kontoudtog fra banken hvor der står at pengene bliver trukket. Der er tale om det originale bilag udstedt af øresundsbron, og det originale bilag indeholder informationer om antallet af krydsninger på broen. Endvidere når man får brobizz, så kan man jo ikke få det uden at have en bil, da man jo skal oplyse et registreringsnummer. Køber man enkeltbilletter skal man sørge for at gemme dem. Togbilleter er en anden ting, da der jo ikke fremgår af bilaget hvor mange gange man har passeret broen. Medmindre man køber enkeltbilletter. Der skal alligevel indsendes bilag, dette vil blive taget i betragtning under almindelige forhold - dvs. der tages højde for ferie mv.
ulmus Besvaret May 27, 2004 Rapporter Besvaret May 27, 2004 Palle - jeg ville kunne dokumentere reelle arbejdsdage med et arbejdstidsskema, som alle ansatte på min arbejdsplads udfylder elektronisk. Jeg havde da f.eks. betalt for et månedskort, der løb t.o.m. 12. maj, men jeg var sygemeldt fra 30. april og frem til 18. maj. Så er jeg jo ikke berettiget til at trække de 16 kr. fra i de dage, vel? Sådan forstår jeg det i hvert fald. Please, correct me if I'm wrong. Jeg vil så for god orden skyld lige anføre, at jeg sidder altså ikke og regner evt. sygedage minutiøst ud, men hvis man fratrækker nogle dage ud over ferien, så regner jeg med, at skattefar æder den uden at kontrollere yderligere. Hvis man kun tager de "officielle" arbejdsdage, vil de måske undre sig. Vi ved jo, at vi blive gransket nøjere end andre. :-(
Guest palle Besvaret May 27, 2004 Rapporter Besvaret May 27, 2004 Jamen, så må de da begynde at undre sig alt det de vil. Jeg har endnu ikke haft en sygedag fra mit arbejde, så..... Det skal altså ikke kunne dokumenteres. Det er lidt li'som at vi jo får kørselsfradrag, uden overhovedet at ha' en bil. Der er heldigvis grænser for skattevæsenets smålighed
ulmus Besvaret May 27, 2004 Rapporter Besvaret May 27, 2004 Jamen, jeg siger da heller ikke, at man SKAL gøre, som jeg. Jeg forklarede bare, hvordan jeg gør. Jeg er migræniker og har derfor en del sygedage. Da jeg samtidig har en ordning via Sundhedsvæsenet, sådan at min arbejdsgiver får refusion fra dag 1 i steder for efter 14 dages sygdom, er jeg jo "et eller andet sted" i systemet. Derfor ville det virke mærkeligt, hvis jeg ikke anførte nogle sygedage. Så godt ord igen. ;o)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu