Guest tommy Skrevet June 2, 2004 Rapporter Skrevet June 2, 2004 Hejsa Jeg skal til og have fastnet telefon her hjemme. Hvad bruger i andre ? Kan se telia har et ungdom abo til alle under 26. men 125sek/md syns jeg er lige dyrt nok. Bredbåndsbolaget har også og er billigere men jeg kan ikke rigtig se om man kan bruge en alm telefon hos dem eller man skal have ip tlf. Det er jo et fast stik der er i vægen her hvor jeg bor. Hvad bruger i andre ?
Guest tommy Besvaret June 2, 2004 Rapporter Besvaret June 2, 2004 Hejsa Jeg skal til og have fastnet telefon her hjemme. Hvad bruger i andre ? Kan se telia har et ungdom abo til alle under 26. men 125sek/md syns jeg er lige dyrt nok. Bredbåndsbolaget har også og er billigere men jeg kan ikke rigtig se om man kan bruge en alm telefon hos dem eller man skal have ip tlf. Det er jo et fast stik der er i vægen her hvor jeg bor. Hvad bruger i andre ?
Guest martin Besvaret June 2, 2004 Rapporter Besvaret June 2, 2004 Hej Tommy.. vi bruger Bredbandsbolaget.. hvis du har dem som internet udbyder vil jeg klart mene det er nemmest. Vi fik sådan en cisco boks(router/delefilter ting) som vi sætter vores telefon ind i.. dvs. kun en tlf og et helvedes langt stik.. man sætter også sin bredbåndsforbindelse ind i. Dvs. ikke nogen IP telefon, men så vidt jeg ved, kun en tlf. men læs på deres hjemmeside.
Guest jesper Besvaret June 3, 2004 Rapporter Besvaret June 3, 2004 Thygesen: Du mener at jeres telefon ikke er en IP-telefon, men en ganske almindelig, som, via Cisco-dåsen, kan bruges til BBB´s bredbåndstelefoni!? Hvad er dine erfainger med VoIP? Virker det som det skal? Lyder det godt? Nogle problemer ellers med det? Og m.h.t. "et helvedes langt stik", så ér Den Trådløse Telefon opfundet ;o) ...eller også mener du noget helt andet.
Guest helle Besvaret June 3, 2004 Rapporter Besvaret June 3, 2004 Hej... Vi bruger vist også telia som almindeligt abo, men vi bruger TELEMAN til at ringe fra. Her ringer man rigtig billigt til dk, 0,47 skr/min til fastnet, så det er klart at anbefale.
dan Besvaret June 3, 2004 Rapporter Besvaret June 3, 2004 Vi har Telia, og bruger så telekort til at ringe fra. Dermed bliver minutprisen ca 16 danske øre (lidt afhængig af om de kører juletilbud osv). Så find det billigste ab. og så hent telekortene på www.ringbilligt.nu Vi skal også ringe til USA og Tyskland så derfor har vi vistnok ikke valgt den aller billigste.
Guest kikkomania Besvaret June 3, 2004 Rapporter Besvaret June 3, 2004 "Vi har Telia, og bruger så telekort til at ringe fra"... nu spørger jeg rigtigt dumt! hvordan fungerer det? hvordan kan man bruge talekort over en fastnet tlf? Jeg har "telia bas" fastnet nr. idag og betaler 0,50 til DK fastnet og 3,5 til DK mobil... :-( Takker /Peter
Persson Besvaret June 3, 2004 Rapporter Besvaret June 3, 2004 På forsiden af http://www.ringbilligt.nu/ står der : "Billigt och bra! Förbetalda telefonkort är ett nytt sätt att ringa utomlands med som är upp till 98% billigare än vanlig samtalstaxa och enkelt att använda. Det är i dag det billigaste alternativet för den som har behov av att ringa utomlands. Korten går att använda från en vanlig tonvalstelefon. Hur fungerar det? Du slår ett 020-nummer (020-nummer är ett gratisnummer som ej belastar dig som kund). Sedan uppmanar en telefonröst dig att slå in den pinkod som ni köper av oss direkt. Därefter är det bara att slå lands-, riks- och telefonnumret. Efter att du slagit önskat telefonnummer talar rösten om hur många minuters samtalstid du har kvar på kortet och samtalet kopplas fram. Inga avgifter tillkommer! Så enkelt är det! " Sagt med andre og færre ord: 1. Du får et "talekort" med en kode på 2. Du ringer til en 020 nummer (gratis nummer) 3. indtaster koden (pinkoden) 4. indtaster tlf nummer på modtager 5. snakker (med euro call) til 33 øre i minutet til dk
Guest martin Besvaret June 3, 2004 Rapporter Besvaret June 3, 2004 Gio: jeps.. vores telefon er en alm. telefon som går via cisco dåsen.. Mine erfaringer er ganske fine.. jeg har ikke haft problemer med at lyden var dårlig eller den skrattede eller noget. Tilgengæld i løbet af den første måned var jeg ude for flere gange at de routede mit kald forkert. Dvs. jeg ringede til en, men fik fat i en tredie og vi kunne ikke høre hinanden, men han fik fat i den jeg skulle have fat i og de kunne snakke sammen.. meget spøjst, men har ikke hørt til det siden. Altså.. kan godt anbefales.
dan Besvaret June 3, 2004 Rapporter Besvaret June 3, 2004 Nå ja, fik forresten en mail fra www.ringbilligt.nu at de skulle til at lancere kort fra udlandet og til Sverige, dvs. at venner og familie også kan ringe billigt til en hvis de køber kort fra denne hjemmeside.
Guest helle Besvaret June 4, 2004 Rapporter Besvaret June 4, 2004 Jeg har lige været inde og se på ringbilligt.nu , og kan se at det koster 46 øre i minuttet at ringe til DK, og altså ikke 16 øre. Hvor kommer den pris fra? (Vil gerne ringe billigere )
Guest kikkomania Besvaret June 4, 2004 Rapporter Besvaret June 4, 2004 46 svenske øre = 16 dkk ;) I wish. Iøvrigt tak for at have postet linket. Jeg var lidt træt af at betale 3,5 for at ringe til mobiler i .dk nu slipper jeg med 2,3
Guest andreas Besvaret June 5, 2004 Rapporter Besvaret June 5, 2004 Jeg har et forslag, som folk måske kan bruge; der er et software program der hedder Skype, som er gratis at downloade og helt lovligt, som man kan bruge til at ringe til folk gratis med. Det eneste der kræves er, at man har en computer, kan finde ud af at downloade programmet, man køber et headset og at den man vil i kontakt med selvfølgelig også har programmet installeret. Fordele: det er gratis, det er nemt at installere og kræver ikke stor comp.kapacitet, det er gratis og det er.... gratis. Mvh Andreas
Guest lene Besvaret June 7, 2004 Rapporter Besvaret June 7, 2004 www.Supertel.se er nede på 30 øre i min. for telefonering til dk
dan Besvaret June 7, 2004 Rapporter Besvaret June 7, 2004 Nå ja, jeg mangler jo nok lige at give et par informationer :-) Jeg har lige været inde på www.ringbilligt.nu og Eurocall sælger kort a 100 kr med 300 minutter på = 33 svenske øre. Hvad jeg lige glemte er, at når man ringer op første gang fortæller de at man har 490 minutter tilbage - og altså ikke 300 minutter. Så nu er prisen nede på 100kr/490 min = 20,50 øre. Til kurs 82 = 16,70 øre. Et antal gange om året fx. til jul kører de med juletilbud, at man kan købe 3 kort og få 5 % rabat = 15,80 øre. Så deraf min pris på 16 øre fra Sverige til DK. Det virker hver gang, ingen problemer med at betale på nettet, og de har en kundeservice kan maile hvis noget gik galt. Eneste advarsel er dog ikke at ringe til et 70'nr fra kortet - det gjorde vi engang og den åd 250 minutter på 3 minutter. Tilsyneladende kender den ikke et 70 nr.(fik dog minutterne delvist tilbage fra kundeservice da jeg brokkede mig)
Guest carspar Besvaret June 11, 2004 Rapporter Besvaret June 11, 2004 Jeg har fastnet hos Telia og bruger en tjeneste hos Telia der hedder, Telia Microcall, der koster det 40 svenske øre i minuttet, at ringe til Danmark. http://www.telia.se/PrivatWebben/Attachment/20040126/PrisMikroPriv19Aug03.pdf Når i bruger forudbetalte kort for at ringe til udlandere, så pas på, for der har været kritik af de operatører, der laver dem, at de talte minutterne alt for hurtigt ned, og det kan man som forbruger ikke kontrollere, med det var en forbruger sag i Dk der afslørede det. Jeg har dog selv brugt det tidligere som gav mig en utyrlig lav pris til Austratien. Disse kort kan både bruges fra fastnet og fra mobilnettet, så hvis de ikke snyder er de gode nok. Bredbåndsbolaget er i fuld gang med IP telefonien, som skrevether, og det er Telia i sverige også, og teknikken skulle være god nok, så det er vist snart ved at være det billigste.
dan Besvaret June 14, 2004 Rapporter Besvaret June 14, 2004 Vi har brugt dem i et år nu, og syntes vi taler og taler. Kun den ene gang hvor vi ringede til et 70nummer i dk røg der sindssygt mange minutter på kort tid. Inden hvert eneste opkald for man at vide hvor mange minutter man har tilbage, så man kan godt holde styr på det. Men det er da korrekt at jeg ikke sidder med et stopur. Meeen, når jeg køber 300 minutter og får 490 minutter, så må de godt snyde mig lidt :-)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu