Jump to content

Svensk mobilabonnement

Recommended Posts

Guest katrine
Skrevet

Hej Er der nogen derude som har gennemskuet de svenske mobilabonementer og ved hvilket der er billigst? Jeg bor og arbejder i Sverige, og regner primært med at skulle ringe til- og modtage fra danske telefoner i hhv DK og S, mens jeg selv er i Sverige. På trods af de dyre mobilpriser i S vil jeg regne med at det er billigst med svensk abonnement, men hvilket?,

Guest katrine
Besvaret

Hej Er der nogen derude som har gennemskuet de svenske mobilabonementer og ved hvilket der er billigst? Jeg bor og arbejder i Sverige, og regner primært med at skulle ringe til- og modtage fra danske telefoner i hhv DK og S, mens jeg selv er i Sverige. På trods af de dyre mobilpriser i S vil jeg regne med at det er billigst med svensk abonnement, men hvilket?,

Besvaret

Efter hvad jeg kan finde ud af kan det slet ikke svare sig at få et svensk abonnement, uanset at opkaldene også går til svenske mobiler. Deres priser ligger typisk på over 5 kr. i dagtimerne pr minut, eller også et skyhøjt månedligt abonnement. Sms til udlandet er også dyre. Men et billigt svensk abonnemnt er vist www.halebop.se som prøver at få priserne ned. Jeg kan dog se af deres prisliste at det også hos dem er dyrt at ringe om dagen og i udlandet. Så derfor har jeg stadig mit danske abonnemnt, og venter på at CBB eller Telmore rykker ind i Sverige og prisdumper så det smasker. Sverige må være verdens nemmeste marked at tjene penge på mobil i.

Guest carspar
Besvaret

Hej Katrine. Du skal her i Sverige skelne mellem abonnement og refill kort. Refill kort er meget let at bruge er uden fast abonnements pris, men det er absolut de dyreste. Selv har jeg et Comviq Abonnement (tele2), det giver jeg 1,50 kroner i minuttet hele døgnet men 2,50 kroner hvis det er til andre end Comviq's net. Jeg bruger ikke så mange sms'ere så det går. Det er helvedes dyrt med mobiltelefoni her i Sverige og specielt opklald til udlandet, men hvis du skal ringe længe så køb et kort til udenlandstelefoni, fås i de fleste livsmiddelbutikker, der skal du ringe til et svensk nummer for så derefter at taste det danske ind, det er noget billigere. Det er kun et eksempel, men gå ind i en telebutik og tal med dem, forklar at du ringer meget til og fra Danmark. Svensk mobil er dyr, svensk bredbånd er billig, det er retfærdigt eller uretfærdigt, men jeg tror at lovgivningen her beskytter Telia lige så godt som den beskytter TDC i Danmark.

• 8 months later...
Besvaret

Hejsa Halebob ser da ret billig ud, taget de andre selskabers priser. 0kr/ i minuttet til alle halebob-bruger 99 øre/min til andre selskaber 49 øre pr sms og inten fast abonnement, dog skl man mindst bruge 49 kr pr måned, ellers bliver de alligevel trukket fra. Hey, lad os allesammen bliver kunde hos dem, så kan man ringe gratis til hinanden ;-) "kontantkort"...er det lidt ligsom telmore og cbb eller hva?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...