Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, Jeg har snart ferie (i dette dejlige vejr *not*), den sidste uge af juli og de to første af august. Kan man "holde ferie" med sin Brobizz, således at man ikke skal betale, når man har ferie? Eller er systemet så ufleksibelt, som jeg naturligvis har på fornemmelsen. Hvad har i andre gjort? mvh, Christian

Besvaret

Hej, Jeg har snart ferie (i dette dejlige vejr *not*), den sidste uge af juli og de to første af august. Kan man "holde ferie" med sin Brobizz, således at man ikke skal betale, når man har ferie? Eller er systemet så ufleksibelt, som jeg naturligvis har på fornemmelsen. Hvad har i andre gjort? mvh, Christian

Guest homer
Besvaret

Jeg har 3 (tre) forskellige brobizz' jeg anvender til at gøre det en smule fleksibelt - men kun en smule... En "almindelig" til de måneder hvor jeg skal køre lidt, en 24-turs jeg anvender når det er "midt imellem" og så en 50-turs jeg bruger "normalt" - men da 24- og 50-turs bizz'erne afregnes pr. kalendermåned er der ingen fleksibilitet at hente i din situation.

Besvaret

Det er vel en del af konceptet - man får stor rabat imod at betale for hele måneder... På samme måde som min frokostordning her, som jeg betaler en fast pris hvor hver måned uanset om jeg har ferie eller ej. Og min parkeringsplads på gaden som jeg betaler det samme for hver måned uanset om jeg har ferie eller ej. Og mit internet derhjemme som jeg.... Det er vel meget normalt?

Besvaret

Lars har fat i noget rigtigt. Brobizzen afregnes i hele måneder. Man kan lære at leve med det - som Lars gør. Man kan også blive sur, gal og vred. Men det sidste fører ikke til noget positivt.

Besvaret

Men jeg går udfra at du må bruge din parkeringsplads lige så meget som du har lyst til ? Og der sidder vel ikke en tæller på dit modem, der beep'er når du logger på, og når du har overskredet dine 50 logons på en måned begynder at skrive ekstra regninger for hver gang du logger på yderligere den måned ? Men ja, det er jo en del af konceptet. Bare et kort surt opstød - men vi bliver heldigvis aldrig tilfredse :-) Credde - du kan evt se om det kan betale sig at bruge klippekort for den sidste halvdel af August, eller evt tegne abb. på en 'mindre' brobizz.

Besvaret

Problemet med 2 Brobizzer er bare, at så kan man ikke bruge betalingsservice, men må pænt afregne manuelt. Er man ikke i nærheden af en pc omkring månedsskiftet, modtager man et trusselsbrev: "Betal inden eller...". Jeg foreslog Bron at de indførte et system, som selv regnede den billigste betalingsform ud, ligesom mobilselskaberne, men "det kan ikke lade sig gøre"

Besvaret

Da jeg 'købte' min brobizz, fik jeg at vide - at hvis jeg ikke ville benytte den 1 måned pga f.eks. ferie - skulle jeg bare undlade at betale fakturaen for den måned. Det hænger jo ikke helt sammen med at vi så riskerer at modtage en rykker/truselbrev ?!

Guest homer
Besvaret

Persson> De sender først rykkere ud midt på måneden - og kun hvis du har benyttet bizz'en efter den 1. Hvis du ikke benytter den, lader du bare være med at betale. Var også nervøs over det "system" i starten, men det virker faktisk. Men ja, det kræver manuelle betalinger. Eric> Man behøver jo ikke at sidde ved sin PC ved månedsskiftet og vente - det kan lade sig gøre at lægge betalinger ind tidligere også.. :-)

Besvaret

Jeg er enig med at Brobizz = totalt ufleksibel. Hvis man melder sig ind i af pendlerklubben(200 kr pr år) og køber en 50-turs billet på HH-Ferries, får man 19% rabat på ordinære pris, samtidigt med at billetten gælder for 50 ture i 2 måneder fra købsdato. Derudover kan man købe 3 10-turs kort per år med 19% rabat. Dette hænger bedre sammen, hvis man ikke er "fuldtids"-pendler.

Besvaret

... men det er stadigvæk irriterende, at man skal betale manuelt, hvis man har 2 Bizzer... Det var hovedbudskabet i det, jeg skrev

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...